Sitfly Skrevet 26. juli 2006 Del Skrevet 26. juli 2006 Jeg tenkte det var på tide å bytte ut/oppgradere pcen min til dagens standard for å prøve å henge med på spill. Specs på min pc ser du her: Rema 1000 pc eller kort sagt her: Spesifikasjoner AMD Athlon XP2600+ prosessor 333 MHz FSB MSI MS-6716 VIA-KT400 basert hovedkort 512mb PC2700DDR SDRAM 120 GB Seagate Barracuda 7200.7 harddisk7200 omdr./min. 4x Pioneer A106D DVD+/-RW brenner NVIDIA® GeForce FX5600 128MB DDR SDRAM TV inn/video ut, VGA+DVI 3 FireWire porter, 1 i front, 2 på bakpanel 5 USB 2.0 porter, 3 i front, 2 på bakpanel Integrert 5.1 surroundlyd med analoge utganger, S/PDIF inn og ut 56K Fax/modem 100 Mbit nettverkskort Har i tillegg til det som jeg kjøpte i "pakken" doblet RAMen og måtte kjøpe ny strømforsyning da den røk. Den nye strømforsyningen er en:North Q Spørsmålet mitt er vell egentlig: er det noe av dette som kan brukes i dagens pcer? Hva bør buttes ut? [/HTML][HTML] Lenke til kommentar
skylinepower Skrevet 26. juli 2006 Del Skrevet 26. juli 2006 du skulle ha hatt en bedre prosessor og kraftigere GPU og litt mere ram Lenke til kommentar
auchaunn Skrevet 26. juli 2006 Del Skrevet 26. juli 2006 (endret) Hei Alt Hva skal du bruk pc'n til? OG hvor mye evt vil du pugge ut for en ny oppgradering til pc'n din ? Endret 26. juli 2006 av LeeZarD Lenke til kommentar
Sitfly Skrevet 26. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2006 (endret) Hei Alt Hva skal du bruk pc'n til? OG hvor mye evt vil du pugge ut for en ny oppgradering til pc'n din ? 6560758[/snapback] Jeg har lyst til å bli med på litt onlinespilling så da trenger jeg vell litt krefter på nyere spill. Og jeg har kjøpt meg videokamera, så videoredigering vil vell etterhvert bli aktuelt. Kan vell spytte i 5-6 tusen når jeg først er igang, men vist jeg må bytte ut det meste så er vell ikke det nok. Endret 26. juli 2006 av Sitfly Lenke til kommentar
kilik Skrevet 26. juli 2006 Del Skrevet 26. juli 2006 Du kommer langt med et nytt skjermkort til noen tusenlapper. Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 26. juli 2006 Del Skrevet 26. juli 2006 Det som er problemet med å oppgradere den PCen der er at slike prosessorer ikkje er i salg lenger. Det betyr at du enten må lete etter en brukt prosessor som er merkbart raskere enn den du har, eller bytte både hovedkort, prosessor og minne. Det å få tak i en raskere prosessor blir neppe lett, Athlon XP ble så vidt eg veit bare lansert i utgaver opp til 3200+. Der er ikkje en vesentlig oppgradering i forhold til den du har, og det vil fremdeles være dårlig ytelse i forhold til det som er på markedet idag. Du vil kunne merke endel forbedring på spill ved å kjøpe ett bedre grafikkort. Nå leste vi vel denne uken at en produsent ville levere 7600GT på AGP, det ville være godt merkbart, og er omtrent det eneste fornuftige du kan gjøre uten å bytte ut omtrent alt som er inni boksen din. Men det å gjøre en komplett oppgradering behøver ikkje å koste så veldig mye. Billigste AM2-prosessor koster ca 500kr, billigste AM2 hovedkort ca 500kr, ca 800kr for 1GB DDR2 minne og et skjermkort til rundt tusenlappen, så er du der. Ca 3000kr for oppgradering av alle de viktigste komponentene. Så kan du bytte prosessoren i en mye raskere dobbelkjerne og sette i mere ram etterhvert. Dersom du beholder kabinett, harddisker, og cd/dvd-spiller så kommer du veldig lagt på vei med 6000kr. Feks noe slikt. Kjøper du de delene som er i den handlevognen vil du ha helt topp ytelse, og med penger til over til en ny harddisk og alikevel komme under 6000kr. Lenke til kommentar
auchaunn Skrevet 26. juli 2006 Del Skrevet 26. juli 2006 Jeg likt oppsettet ditt Dragavon, bortsett fra RAM, dem har satt den tilbake til sin orginale pris, men ellers så var alt okay... Lenke til kommentar
Sitfly Skrevet 27. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2006 Sjef... mange takk for hjelpen. Det som er drit er at når du først setter igang å kikke etter deler blir det en mani for meg. Plutselig er tusenlapper småpenger og jeg drømmer om å bygge en monstermaskin. Som selvfølgelig bare blir brukt til nettsurfing. Prøver å holde meg i tøylene, men mange av dere vet nok hva jeg mener. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå