sentence Skrevet 26. juli 2006 Del Skrevet 26. juli 2006 (endret) Bye-bye, AMD! For noen måneder siden var AMD Socket 939 det beste prosessorvalget pr. i dag. Den var jevnt god med Intel sin Pentium 4 Socket 775 på alle områder bortsett fra spill, der banket den Intel ned i støvlene. Plutselig begynte AMD’s fall! Nylig kom AM2, den neste generasjonen AMD-prosessorer. Dette luktet godt, fordi endelig kom vifteløse hovedkort og DDR-2 800Mhz støtte. Hva skjedde? Jo, AMD klarte å lage prosessorer dårligere enn forrige Socket! Ytelsesmessig må du ha svindyr DDR2 800 Mhz RAM for å oppnå samme hastighet som den gamle med ..... DDR(1!) 400 Mhz! HÆÆÆÆ? Hva rørte seg oppe i hodene deres når de lagde den nye AM2? Du tjener mer på å faktisk kjøpe den gamle socket’en og BEHOLDE din gamle DDR-400 RAM. Så rullet AMD utfor stupet og ble borte. Ja, Intel kom med Core 2 prosessorene sine og de dyttet den siste liten: Intel Core 2 Duo E6600 2.40 GHz (2795,-) Banker opp AMD Athlon 64 FX 60 2.6 GHz (8395,-) Med gode marginer! I spill!! Som betyr at den banker opp AM2 enda mer! VENT! Den banker også opp FX 62!! (VELDIG dyrt,-) Se selv! Og jeg som var på vei til å bygge meg et nytt AMD-system!! Godt jeg ventet! Intel Core 2 Duo, here I come! Endret 26. juli 2006 av sentence Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 26. juli 2006 Del Skrevet 26. juli 2006 Uff, ikke lag slike tråder, det blir bare et helvete ut av det. Lenke til kommentar
Falcon_ Skrevet 26. juli 2006 Del Skrevet 26. juli 2006 AM2 er ikke en prosessor, men en socket! A64 som støtter DDR2 er heller ikke en ny generasjon. AM2 er også raskere enn s939 med små marginer. AM2 er konkurranse dyktige etter prisdroppet, men mangler litt ytelse denne gangen -Dette vil snart snu seg igjen. Prøv å sett deg litt mer inn i ting før du lager en slik post. Håper denne blir stengt! Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 26. juli 2006 Del Skrevet 26. juli 2006 Sjekk prisen på DDR1 ram VS ddr2...hvilken er dyrest?... steng denne pliis Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg