hermok Skrevet 26. juli 2006 Del Skrevet 26. juli 2006 Har en Linksys router og nettet faller ut hele tiden. Jeg må ned å restarte modem og router for å få det igang igjen. Men det funker bare en noen timer. Jeg har oppdatert firmware. Er det noe annet jeg kan gjøre? Er det nettverket eller linja som det er noe feil med? Telenor. Lenke til kommentar
pine Skrevet 26. juli 2006 Del Skrevet 26. juli 2006 vel spørsmålet er egentlig om den wlan tilkoblingen dropper helt ? eller slutter bare de 2 små skjermene nede ved klokka å blinke Må du restarte begge boksene ? har du testet å restarte modemet først ? funker det da ? hvis ikke, restarter du routeren også og venter til det skjer neste gang, og så restarter du bare routeren. da får du mer eller mindre svar hva som forårsaker det. Lenke til kommentar
pebkac Skrevet 26. juli 2006 Del Skrevet 26. juli 2006 Det kan være lurt å se på modemet om du mister sync når dette skjer (Lyser det i DSL/ADSL/Line sync etc). At ei linje "flapper" er ikke et ukjent fenoment, men det høres nå mer ut som om det kan være routeren din. Lenke til kommentar
hermok Skrevet 30. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2006 Det kan være lurt å se på modemet om du mister sync når dette skjer (Lyser det i DSL/ADSL/Line sync etc). At ei linje "flapper" er ikke et ukjent fenoment, men det høres nå mer ut som om det kan være routeren din. 6562244[/snapback] Jeg skal teste å ta en av gangen neste gang og se på lyset. takker Lenke til kommentar
hermok Skrevet 30. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2006 Det kan være lurt å se på modemet om du mister sync når dette skjer (Lyser det i DSL/ADSL/Line sync etc). At ei linje "flapper" er ikke et ukjent fenoment, men det høres nå mer ut som om det kan være routeren din. 6562244[/snapback] Jeg skal teste å ta en av gangen neste gang og se på lyset. takker 6584173[/snapback] Det er routeren. Hva gjør jeg med det? Lenke til kommentar
Silvester Skrevet 30. juli 2006 Del Skrevet 30. juli 2006 Flash til en firmware fra en tredjepart. Snu ruteren rundt, og se hvilken versjon du har. Er det v5, kan du bruke DD-WRT Micro, er det en lavere versjon, har du et ganske stort utvalg (DD-WRT, OpenWrt, HyperWRT, m.fl.). Lenke til kommentar
impregnator Skrevet 30. juli 2006 Del Skrevet 30. juli 2006 har hatt tilsvarende problem, måtte da "bridge" modemet mitt. Ta kontakt med Telenor og spør dem. Lenke til kommentar
hermok Skrevet 2. august 2006 Forfatter Del Skrevet 2. august 2006 har hatt tilsvarende problem, måtte da "bridge" modemet mitt. Ta kontakt med Telenor og spør dem. 6584607[/snapback] Hva vil det si å bridge modemet? Lenke til kommentar
impregnator Skrevet 2. august 2006 Del Skrevet 2. august 2006 har hatt tilsvarende problem, måtte da "bridge" modemet mitt. Ta kontakt med Telenor og spør dem. 6584607[/snapback] Hva vil det si å bridge modemet? 6600473[/snapback] Hei, er ikke noen ekspert på området, men jeg mistet nettet på samme vis som du. Jeg fikk da ett oppsett fra min internettleverandør for og "bridge" modemet mitt. Har jeg forstått det riktig så fungerte modemet mitt som en router FØR jeg fikk "bridget" modemet, fikk da konflikt mellom min 3com trådløse router og modemet. Løsningen var da og fjerne router funksjonen i modemet. Modemet mitt er av typen;speedtouch 546i. Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 2. august 2006 Del Skrevet 2. august 2006 HER kan man lese veiledninger for å sette de forskjellige modem/ruterne til Telenor som bridge. Har du ikke Telenor, og har du ikke noen av modem/ruterne som er listet opp der, kan det hende det hjelper å lese veiledningene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå