Gå til innhold

Oppfinnerspirene i OT-baren

Anbefalte innlegg

Jeg har mange ganger kommet på idèer som jeg tror kunne vært nyttig i hverdagen, men som jeg aldri har fått gjort noe med videre. Det er mange gode idèer rundt omkring i Norge, for og ikke snakke om verden. Så jeg tenkte kanskje det hadde vært fint med en egen tråd, der folk kan skrive om idèer de har kommet på som kunne ha vært nyttig.

Eneste kravet man må følge for å skrive her er at det kan være hva som helst, så lenge det ikke allerede finnes (for da er det jo ikke en NY idè):p

Min hittil ''beste'' idè er at det kunne være et integrert Webcam i de stasjonære PC-skjermene, det ville ha vært noe det ;)

SÅ Bare Skriv I Vei ;)

Endret av Casanova_G
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Små saker man festet på nøklene eller mobilen sin som sendte signaler til en gps-mottaker. Jeg har ofte lett lenge etter nøklene eller mobilen og da hadde det vært kjekt å kunne spore dem opp.

6560229[/snapback]

Den var smart. Jeg roter bort mobil og nøkler stadig vekk :p

Lenke til kommentar

en "finne-nøkler" device er på langt nær en ny ide.... var vel en god del som hadde dette som sin greie på Skaperen som gikk på tv2 i høst.

Dessuten tror jeg at GPS er for dårlig, siden du ofte har et slingringsmonn på rundt 5-10m, og det hjelper meg svært lite når jeg allerede vet at nøklene er i leiligheten.

Men jeg syntes at siden trådstarter "har mange ganger kommet på idèer som jeg tror kunne vært nyttig i hverdagen" syntes jeg virkelig han burde ha kjørt i gang tråden med å komme med et eksempel selv, og ikke bare forvente at alle andre skal fortelle om sine ideer uten å komme med noen selv.

Lenke til kommentar
en "finne-nøkler" device er på langt nær en ny ide.... var vel en god del som hadde dette som sin greie på Skaperen som gikk på tv2 i høst.

Dessuten tror jeg at GPS er for dårlig, siden du ofte har et slingringsmonn på rundt 5-10m, og det hjelper meg svært lite når jeg allerede vet at nøklene er i leiligheten.

Men jeg syntes at siden trådstarter "har mange ganger kommet på idèer som jeg tror kunne vært nyttig i hverdagen" syntes jeg virkelig han burde ha kjørt i gang tråden med å komme med et eksempel selv, og ikke bare forvente at alle andre skal fortelle om sine ideer uten å komme med noen selv.

6560433[/snapback]

Kanskje hatt små basestasjoner i huset som kunne lokalisert nøklene for deg ?

Lenke til kommentar

LarsP: Genial idè! ;) En dispenser som baker snusen når du trykker den ut på en måte?

Har en selv en del idèer, men ønsker liksom ikke røpe for mange.

Den ene er en PC som er fullstendig basert på internett! Altså, den kjører alt fra internett. Har faktisk ikke noe med filmen på TV3 igår, men det beviste vel bare at tanken kanskje ikke er så dum. Men det krever jo kjappere linjer!

Lenke til kommentar

Det stemmer, så må den ha et festelig dyrehode på toppen. :wee:

Denne tråden fikk meg forresten til å tenke på den her:

<Zybl0re> get up

<Zybl0re> get on up

<Zybl0re> get up

<Zybl0re> get on up

<phxl|paper> and DANCE

* nmp3bot dances :D-<

* nmp3bot dances :D|-<

* nmp3bot dances :D/-<

<[sA]HatfulOfHollow> i'm going to become rich and famous after i invent a device that allows you to stab people in the face over the internet

Lenke til kommentar

6560433[/snapback]

Stemmer, sorry meg. Jeg skulle skrive det men jeg glemte det.

Min hittil ''beste'' idè er at det kunne være et integrert Webcam i de stasjonære PC-skjermene, det ville ha vært noe det ;)

Endret av Casanova_G
Lenke til kommentar

6560433[/snapback]

Stemmer, sorry meg. Jeg skulle skrive det men jeg glemte det.

6561267[/snapback]

Hvorfor bare på de stasjonære? Det er jo bedre og ha det på bærbare. Så slipper du å ha med deg webcam over alt. På stasjonære er det bedre med et webcam ved siden av.
Lenke til kommentar

Når ideen om det å finne nøkler ble presentert, kom jeg på at det er en knapp på laderen til den trådløse telefonen vår, som fungerer slik at om du skulle ha glemt hvor du la telefonen sist, så trykker du på denne knappen, og telefonen vil deretter ringe. Slik burde det være mulig å lage til bare i mindre format også. Man henger opp en liten dings i gangen eller hvor man selv vil ha den. Akkurat som en liten ringeklokke. I tillegg fester man en liten dings på nøkkelknippet som lager lyd og eventuelt blinker. Da vil man alltid finne nøkkelknippet med en gang, om det ligger i huset en plass.

En oppfinnelse som ikke burde være altfor vanskelig å gjennomføre. (Med mindre den allerede eksisterer da) :roll:

Lenke til kommentar
Hvorfor bare på de stasjonære? Det er jo bedre og ha det på bærbare. Så slipper du å ha med deg webcam over alt. På stasjonære er det bedre med et webcam ved siden av.

Grunnen til at man skal ha interigert webcam i stasjonære pc-er er at man slipper den ekstra "duppe ditten" på bordet. Det hadde vært enda bedre om den hadde kombinert kabel med f.eks. skjermen.

Dessuten er "key findern" oppfunnet allerede http://www.atrendyhome.com/keyfinder.html

Endret av Dj_eLmO
Lenke til kommentar

Eller kanskje USB port på skjermen, helst ikke synlig. For de fleste har USB port bakpå Pc'en , det kan bli litt stress og gå bak PC'en og fikle hvergang. Jeg vet jo at det allerede finnes PC'er med USB port foran på PC'en, men USB port foran på skjermen ville vært mye enklere.

Lenke til kommentar
Eller kanskje USB port på skjermen, helst ikke synlig. For de fleste har USB port bakpå Pc'en , det kan bli litt stress og gå bak PC'en og fikle hvergang. Jeg vet jo at det allerede finnes PC'er med USB port foran på PC'en, men USB port foran på skjermen ville vært mye enklere.

6562096[/snapback]

Det finnes skjermer med usb porter...

Naboen har en ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...