Gå til innhold

Macro til fujifilm s5600

Anbefalte innlegg

Hei

Regner med at svaret er nei, men kanskje det er en løsning.. Har drevet å legt meg en del med makro fotografering på dette aperatet, men syns ikke jeg får kommet nært nok. Finnes det noe makro linser som passer til dette kameraet? Har sett at det går ant å få kjøpt adapter ring.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har sett at det går ant å få kjøpt adapter ring.

6560092[/snapback]

Hvis du får noen filtergjenger forran objektivet, så er det mulig å sette på noen macrofilter. Jeg vet ikke hvilken nærgrense objektivet i kameraet ditt har, men du vil nok ha noe å hente på macrofilter. Finn ut hvilken omkrets gjengene har (37, 42, 52,58, +++ finnes mange størrelser. Du trenger ikke kjøpe de som eventuellt er laget av Fuji, men når du vet omkretsen, så søk på f.eks E-bay. Jeg har kjøpt et kit for ca 250kr som gir meg 1x, 2x, 4x, og 10x filter.

Bruk av disse filterene vil ikke gi det den aller beste kvaliteten (4-10x filterene gir en del fargebrytning... kromatisk aberrasjon osv...), men du får leke deg. 1-2x filterene er kjekke å bruke.

Jeg bruker slike filter sammen med mitt speilrefleks kamera mens jeg sparer til et bra makro objektiv. Gøy å leke med, men ikke det mest optimale.

Søkte på "macro filter +10 52" (erstatt 52 med filtergjengene som passer til ditt kamera) på e-bay og fant dettetil 52mm : http://cgi.ebay.com/52mm-1-2-4-MACRO-10-CL...1QQcmdZViewItem

Endret av kiskogl
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...