P|zZa Skrevet 18. oktober 2002 Del Skrevet 18. oktober 2002 Bruder'n startet pc'n en vakker tirsdag ettermiddag...også ---> bluescreen!! Kommer opp "Windows beskyttelses feil. Du må starte på nytt" Starter på nytt og går inn i safemode, og prøver å gjenopprette systemet til et tidligere tidspunkt...men samme driten kommer opp! Noen som vet hva som kan forårsake det? spec: Windows ME :smile: 192Mb ram WD 40 Gb Wd 60 Gb osv... Lenke til kommentar
Eskil87 Skrevet 18. oktober 2002 Del Skrevet 18. oktober 2002 Vel.. Windows ME.. Ugh.. Lenke til kommentar
P|zZa Skrevet 18. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2002 dooh....vet jo det da! ;p Skal oppgradere til Win2k på den maskina, men jeg lurer liksom på hva som kan forårsake det!??! Lenke til kommentar
anarchima Skrevet 18. oktober 2002 Del Skrevet 18. oktober 2002 Forutsatt at du har en backup er det vel greiest å bare "wipe" harddisken og reinstallere OSet... Lenke til kommentar
P|zZa Skrevet 18. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2002 kanskje det ja...hadde det ikke vært for at jeg ødela Win2k cd'n min. Og kopien av den cd'n ligger på hybelen i molde...kjipern! Men uansett så vil jeg vite hva som kan forårsake problemet! U C? Lenke til kommentar
SinIC Skrevet 18. oktober 2002 Del Skrevet 18. oktober 2002 Mulig det er noen problemer med harddisken? Bad Cluster eller noe. Ta og sjekk den du. Bare i tilfelle liksom.. http://support.wdc.com/download/dlg/dlgdiag10.zip Lenke til kommentar
P|zZa Skrevet 19. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2002 Lastet ned ditta programmet til WD og bootet opp, tastet meg videre til feilsøkingen, men da kom det bare opp at harddisken ikke fins og får meldingen: "Error/status code: 0201" Men å starte opp i sikkerhetsmodus og ta litt backup av hd'n funker!!? Skjønner ingen ting... Lenke til kommentar
SinIC Skrevet 20. oktober 2002 Del Skrevet 20. oktober 2002 Det hørtes besynderlig ut... Finner ikke den feilkoden på WD sine sider engang. Men har du prøv å kjøre chkdsk da? Den sjekker nok ikke hele disken, men filsystemet. Start opp i dos og skriv chkdsk. Eller scandisk kanskje. Husker ikke helt siden du har WinME. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå