Gå til innhold

TV lisensen brer om seg.

Anbefalte innlegg

Veldig enkelt hele greia...

1) Sende inn skjemaet som sier at du ikke lenger har TV. Og underskriv det.

2) Ikke åpne døra for hvem som helst, pass på at TV'en ikke kan sees fra døra om du skulle åpne for noen ukjente.

3) Skal du ha ny TV så oppgi falsk navn. Dette påvirker på ingen måte garantien, som er bundet opp mot produktet og dets serienummer, og ikke mot deg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser jeg fikk noen på ryggen her ang at det er flere kvalitetsprogrammer på TVNorge hvor noen er uenige i det og at NRK sender de og.

Merk hva jeg sa, sa ikke at det ikke var noen kvalitets programmer på NRK, men at det er flere av dem på TVNorge f.eks. De kan ha noen gullkorn på NRK til tider, men jeg synes det er lenge mellom dem, og at det er alt for mange kjedelige repriser på NRK til tider (som f.eks med Tande P og Dan Børge, personer som skulle vært tatt av sendeskjemaet for lenge siden).

Jeg synes det er mere kvalitet for pengene på parabolen enn NRK prismessig. Vi betaler i dyre dommer i lisens men NRK blir lite sett på siden de sender så forferdelig mye rare ting til tider (som Fakta på Lørdag den gangen hvor de sendte en "dokumentar" ang ei som skulle starte med høner. Passet bedre som barneTV enn fakta på lørdag).

Lenke til kommentar
Ser jeg fikk noen på ryggen her ang at det er flere kvalitetsprogrammer på TVNorge hvor noen er uenige i det og at NRK sender de og.

Merk hva jeg sa, sa ikke at det ikke var noen kvalitets programmer på NRK, men at det er flere av dem på TVNorge f.eks. De kan ha noen gullkorn på NRK til tider, men jeg synes det er lenge mellom dem, og at det er alt for mange kjedelige repriser på NRK til tider (som f.eks med Tande P og Dan Børge, personer som skulle vært tatt av sendeskjemaet for lenge siden).

Jeg synes det er mere kvalitet for pengene på parabolen enn NRK prismessig. Vi betaler i dyre dommer i lisens men NRK blir lite sett på siden de sender så forferdelig mye rare ting til tider (som Fakta på Lørdag den gangen hvor de sendte en "dokumentar" ang ei som skulle starte med høner. Passet bedre som barneTV enn fakta på lørdag).

6567898[/snapback]

jeg kan si meg ganske enig når du sier det...

Nrk er vel for det meste siktet til barn, og litt eldre folk. NRK1 ivertfall som jeg har følelsen av, med noen gode filmer innimellom.

NRK2 er vel litt mere siktet til ungdom, men det kunne vert mye bedre.

TV Norge er vel en kanal som for det meste er siktet til den yngre befolkningen.

Kanskje når du blir eldre syntes du at det er spennendes med dokumentarer om folk som vil starte med hønedrift :p

Og jeg tror at siden de sender de programmene, de faste ivertfall, så er det folk som ser på det, og de ser ikke noen grunn til å bytte det til noen andre...

Lenke til kommentar
TV Norge er vel en kanal som for det meste er siktet til den yngre befolkningen.

6569444[/snapback]

TVNorge er siktet inn mot folk som sluker dritt uten å blunke.

;)

6569670[/snapback]

Eller det!

men jeg ser mere på TV Norge enn på nrk, så det ser ut til å funke, ivertfall på meg :p

Lenke til kommentar

Selv om jeg som ingen andre er fan av å betale ting (ting er jo som kjendt best gratis..) Så er faktisk NRK lisensen en av de tingene jeg kommer til å kunne betale med god samvittighet. NRK har tilbud og programmer som få andre kanaler har og har hatt. I tillegg som nettop er nevnt, slipper man den forferdelige reklamen. P3 og P2 kjører daglig ut nok kvalitetsprogramer til å holde meg interessert en hel arbeidsdag, og NRK1 og NRK2 kjører akkurat nok programmer slik at jeg med god samvittighet slipper å bekymre meg over å bli sittende foran TVn hele kvelden. (Dvs - det er få men GODE programer. Perfekt for min del.)

NRK er dessuten eneveldende på distriktsnyheter (men HVA får de egentlig betalt for, skulle vel kanskej bare mangle.. :p)

Lenke til kommentar
Jeg synes bare det er latterlig å måtte betale like mye for NRK som 20-30 andre kanaler til sammen.  :(

6571497[/snapback]

Interessant perspektiv... Men de fleste av disse kanalene er i tillegg reklamefinansiert? Også sender de til massevis av land hvor den eneste tilpassingen er teksting til forskjellige språk? Mens NRK lager særnorske programmer og er en kjempeviktig kulturformidler. Jeg bare tenker tilbake på hva NRK har hatt å si for landet siden krigen. Men det er selvfølgelig vanskelig å si hvordan det hadde vert i et åpnere mediemarked. For meg personlig så står NRK for helt andre ting enn f.eks Tv2 og TvNorge. Men nå har jeg vokst opp med en familie som stort sett kun har sett på NRK.

Mon tro hvor Harald Eia og Bård Tufte Johansen hadde vert i dag om det ikke hadde vert for NRK? Lillelørdag, Åpen post, Uti vår hage osv.

I et helkomersielt mediemarked vil endel av disse "sære" programene til NRK hatt sin livs rett? Eller ville tilbudene "flatet" ut og dratt seg ut til en mer almenn "smørje"? Det er noe av det jeg er redd for dersom man skulle fjerne lisensavgiften. For min del så er det stort sett døden å høre på 1fm, kanal24 eller p4. Man merker at de har et fokus på salg som ikke f.eks p3 eller p2 har. Dette forringer lytteopplevelsen min, i allefall.

Lenke til kommentar
Jeg var rundt på ørten lokale sjapper å så etter "TV" uten tuner. Det var ingen av de som hadde det og ingen som kunne plombere vanlige TV-er. Måtte da bestille en fra en websjappe.

6565173[/snapback]

Hvilken modell og hvor bestilte du?

Lenke til kommentar
Jeg var rundt på ørten lokale sjapper å så etter "TV" uten tuner. Det var ingen av de som hadde det og ingen som kunne plombere vanlige TV-er. Måtte da bestille en fra en websjappe.

6565173[/snapback]

Hvilken modell og hvor bestilte du?

6571726[/snapback]

LG M3200C 32" fra multicom. Kjørte opp til vareutleveringa og sparte 500,- i frakt. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...