iChristian Skrevet 26. juli 2006 Del Skrevet 26. juli 2006 Jamfør VG.no så utvider stadig flere land TVlisensen til å også gjelde andre enheter enn bare TVen. TV-lisens for mobiler og PC-er står for døren i Tyskland, også Storbritannia vurderer den upopulære avgiften.Også i Sverige har PC-er og mobiltelefoner blitt et mulig mål for den upopulære avgiften, men i den svenske lovteksten er ikke språket så konkret som i den tyske og mye er uklart. Det tyske lovverket åpner også for at personer som eier flere ulike mottakerer for TV skal måtte betale ekstra avgifter for de forskjellige stedene PC-en eller mobilen brukes, skriver nettstedet The Register. VG sier jo også at dette møter protester i de aktuelle landene: Som i Tyskland protesterer privatpersoner og mindre bedrifter sterkest mot avgiften, som i enda større grad rammer de som kjøper et elektronisk apparat uten intensjoner om å se TV. Hvordan ville dette blitt i Norge? Hvis man skal ha en TVlisens, for hvilke enheter burde denne gjelde? Hvor skal man sette grensen? Lenke til kommentar
Superior Skrevet 26. juli 2006 Del Skrevet 26. juli 2006 TV-lisens bør bare være for TV. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 26. juli 2006 Del Skrevet 26. juli 2006 TV-lisens bør bare være for TV. 6559948[/snapback] ...som benyttes som mottakere. Jeg vil ikke å betale TV-lisens for å se på DVD-filmer eller spille Xbox. Lenke til kommentar
V?rbris Skrevet 26. juli 2006 Del Skrevet 26. juli 2006 Bør være som det er eller aller helst fjernes fra statskanalen og helst uten billig reklame. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 26. juli 2006 Del Skrevet 26. juli 2006 Tja, TV lisens er vel akkurat lik eller kanskje identisk som årsavgiften på bil. De sier at det er årsavgiften til bil, men egentlig går pengene til alt annet enn vei vedlikehold. Og det samme gjør nå NRK og. Vi betaler i dyre dommer, men får mer kvalitets programmer fra TVNorge. Jeg synes at denne tullete avgiften skulle være avskaffet for lenge siden jeg. Om jeg kjøper en TV som jeg skal ha på rommet til å spille på, må jeg betale lisens for det kan hende jeg blir å snike meg inn på riks kanalen, som egentlig sender bare 1 program av interesse for meg og det er lotto trekninga. Nei avskaff hele sulamitten og la folk betale om de bruker de tjenestene. Å legge avgifter på mobil, PC og andre håndholdte enheter bare fordi de kan mota slike signaler, er bare tøv mener nå jeg. Skal det være slik at neste gang jeg kjøper meg en bærbar maskin med TV kort så MÅ jeg betale dyre dommer i lisens fordi jeg kan få inn NRK? Bah. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 26. juli 2006 Del Skrevet 26. juli 2006 (endret) Nettopp derfor jeg kjøpte LCD-TV uten tuner. Edit: Og de er det ikke mange av. Endret 26. juli 2006 av sedsberg Lenke til kommentar
hean Skrevet 26. juli 2006 Del Skrevet 26. juli 2006 Nettopp derfor jeg kjøpte LCD-TV uten tuner. Edit: Og de er det ikke mange av. 6562349[/snapback] Finnes ingen av de faktisk, uten tuner er det nok bare en skjerm likevel om produsentene markedsfører de som TV-er. Blir nesten det samme som en skog uten trær... går ikke det vettu :!: Lenke til kommentar
hean Skrevet 26. juli 2006 Del Skrevet 26. juli 2006 Uansett burde alle studenter ha fritak for TV-lisensen. Egentlig rart ingen har tatt opp dette ennå Også andre grupper i samfunnet burde fått fritak for denne. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 26. juli 2006 Del Skrevet 26. juli 2006 Det er uansett latterlig å betale i dyre dommer for en tjeneste man ikke får: Lisensen er per dags dato på 2039,04 (inkl 8% mva). Ved utgangen av 2005 var antall lisensbetalere 1 770 000. Det gir totalt 3 609 100 800,-. Hva finansierer kringkastingsavgiften? Stortinget har bestemt at kringkastingsavgiften skal brukes til å finansisere NRKs drift og utvikling. Rammevilkår for NRK som allmennkringkaster fastsettes av Stortinget. Finansisering via kringkastingsavgiften gjør det mulig for NRK å opprettholde et bredt og uavhengig programtilbud. NRKs visjon og virksomhetside er å fremme allmennkringkasting gjennom å informere, utvikle, utfordre og underholde publikum,- ikke å generere avkastning til annonsører og eiere. Kilde: NRK Bruker NRK tre og en halv mrd kroner på Dan Børge Akerø? Jeg har ingenting imot å betale en avgift så lenge jeg føler at pengene mine går til nor fornuftig. At verdens rikeste land ikke har HD-TV er en skam. Det er DET lisenspengene burde ha gått til, ikke gullrekka som kun eldre og uføre setter pris på. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 26. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2006 Jeg har ingenting imot å betale en avgift så lenge jeg føler at pengene mine går til nor fornuftig. At verdens rikeste land ikke har HD-TV er en skam. Det er DET lisenspengene burde ha gått til, ikke gullrekka som kun eldre og uføre setter pris på. 6562422[/snapback] Jeg setter også pris på gullrekka, den er genial. Lenke til kommentar
reverto Skrevet 26. juli 2006 Del Skrevet 26. juli 2006 Og det samme gjør nå NRK og. Vi betaler i dyre dommer, men får mer kvalitets programmer fra TVNorge. 6562326[/snapback] Heh. Snakk for deg selv. Jeg takler ikke TVNORGE. Men ser mye på NRK. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 26. juli 2006 Del Skrevet 26. juli 2006 TV-lisens bør bare være for TV. 6559948[/snapback] ...som benyttes som mottakere. Jeg vil ikke å betale TV-lisens for å se på DVD-filmer eller spille Xbox. 6560163[/snapback] Om TVen din er plombert så er den ikke lisensbelagt Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 26. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2006 Om TVen din er plombert så er den ikke lisensbelagt 6562602[/snapback] Hvordan plomberer man en tv? Lenke til kommentar
hean Skrevet 26. juli 2006 Del Skrevet 26. juli 2006 Om TVen din er plombert så er den ikke lisensbelagt 6562602[/snapback] Hvordan plomberer man en tv? 6562646[/snapback] Man skrur en stooor sponplate foran skjermen med noen kraftige terasseskruer :!: Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 26. juli 2006 Del Skrevet 26. juli 2006 Om TVen din er plombert så er den ikke lisensbelagt 6562602[/snapback] Hvordan plomberer man en tv? 6562646[/snapback] Aner ikke, spør på TV-butikken. Poenget er at når TVen ikke lenger kan ta imot antennesignaler så er den ikke lisensbelagt. Lenke til kommentar
trøls Skrevet 26. juli 2006 Del Skrevet 26. juli 2006 Og det samme gjør nå NRK og. Vi betaler i dyre dommer, men får mer kvalitets programmer fra TVNorge. 6562326[/snapback] Det er jeg sterkt uenig i. Hvor gammel er du? Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 26. juli 2006 Del Skrevet 26. juli 2006 Og det samme gjør nå NRK og. Vi betaler i dyre dommer, men får mer kvalitets programmer fra TVNorge. 6562326[/snapback] Det er jeg sterkt uenig i. Hvor gammel er du? 6564481[/snapback] Bear^ født 12 Mai 1984 Men NRK serverer bare dritt. TV2 og TVNorge eier NRK. selv er eg 18. Men trøls, kanskje du er en person godt opp i 50 årene som kun prioriterer dagsnytt og "med hjarte på rette staden" etterfulgt av "Tore på sporet". ? Lenke til kommentar
V-by Skrevet 26. juli 2006 Del Skrevet 26. juli 2006 (endret) Og det samme gjør nå NRK og. Vi betaler i dyre dommer, men får mer kvalitets programmer fra TVNorge. 6562326[/snapback] Er mange gode filmer på nrk, og mange gode på TV Norge. Forskjellen er at TV norge har aktuelt og været midt i filmen og reklamepause, veldig plagsomt, men på NRK kan du se hele filmen uten å bli avbrutt. Deilig. Lisenspengene skulle en ha betalt når en har en antenne elns. Kjøper jeg en TV, vil jeg kanskje bare bruke den til å spille ps2 med, eller se på DVD-er, hvorfor skal jeg da betale for noe jeg ikke bruker? Men med en TV-antenne så skal den brukes til å ta imot tv signaler, som jeg skal se på på tv-en min... Edit: Ikke veit jeg hvordan det er med lisens, når en har parabol eller kabel... Jeg veit ikke om det går innunder det du betaler da, men har du enten antenne, kabel eller parabol elns, så burde du betale lisenspenger... Endret 26. juli 2006 av tu30r6 Lenke til kommentar
trøls Skrevet 27. juli 2006 Del Skrevet 27. juli 2006 Og det samme gjør nå NRK og. Vi betaler i dyre dommer, men får mer kvalitets programmer fra TVNorge. 6562326[/snapback] Det er jeg sterkt uenig i. Hvor gammel er du? 6564481[/snapback] Bear^ født 12 Mai 1984 Men NRK serverer bare dritt. TV2 og TVNorge eier NRK. selv er eg 18. Men trøls, kanskje du er en person godt opp i 50 årene som kun prioriterer dagsnytt og "med hjarte på rette staden" etterfulgt av "Tore på sporet". ? 6564527[/snapback] Av og til føler jeg meg slik, ja... Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 27. juli 2006 Del Skrevet 27. juli 2006 Jeg var rundt på ørten lokale sjapper å så etter "TV" uten tuner. Det var ingen av de som hadde det og ingen som kunne plombere vanlige TV-er. Måtte da bestille en fra en websjappe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå