JohndoeMAKT Skrevet 26. juli 2006 Del Skrevet 26. juli 2006 (endret) Hei, min "nye" IBM T22 med 900 MHz P3-mobile har kj0rer nA dualboot mellom W2k og xubuntu, men jeg vet ikke helt hvordan jeg skal koble meg til det trAdl0se nettverket og litt kontroll over speedstep hadde ogsA vaert greit. Hvertfall A kunne overvAke prosessorfrekvensen, men helst A ogsA kunne manuelt velge frekvens. NAr det gjelder det trAdl0se nettverkskortet er det litt info her: 0000:06:00.0 Network controller: Broadcom Corporation BCM4306 802.11b/g Wireless LAN Controller (rev 02) Under System->Networking stAr det at eth1 is not active og dersom jeg velger A aktivere kommer et lite vindu som sier "connecting" som stAr der i 1-2 minutter f0r statusen gAr over til "active", men trykker jeg "OK" tar det like lang tid og ifconfig nevner ingen eth1 sA jeg regner med at det er deaktivert igjen. I properties for eth1 kan jeg skrive inn ESSID og WEP-key hvor bAde mitt med WPA-PSK/TKIP og naboens helt Apne gir samme resultat. Hva b0r jeg gj0re for A fA mer kontroll over nettverket og speedstep? Takker for alle svar pA forhAnd. (OBS, mangel pA norske tegn kommer av at det er en amerikansk laptop) Endret 26. juli 2006 av JohndoeMAKT Lenke til kommentar
comicz Skrevet 26. juli 2006 Del Skrevet 26. juli 2006 (endret) Så sant det ligger noe inne for å kontrollere CPU'en skal det skje allerede(gjør vel det som default i Ubuntu). Vet ikke hvordan det er med XFCE, men Gnome har applets til å ta seg av/vise slikt. Hva WLAN angår kan jeg fortelle deg at du er så heldig å ha et kort i samme serie som jeg har(Aiport Extreme). Du trenger firmware til kortet, som skal plasseres i /lib/firmware. Bruk f.eks. bcm43xx-fwcutter(legg inn med apt). http://bcm43xx.berlios.de er driveren, og den er med som standard i Ubuntu. Blir det mye trøbbel kan du også bruke NDISWrapper. Beware, Broadcom er tøysefolk, så driveren er reverse engineered og ikke alltid helt stabil. Skal dog fungere fint med åpne WLAN, og visstnok også WPA osv, men det har jeg ikke testet. Mulig du må legge inn wpasupplicant. Endret 26. juli 2006 av comicz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå