Gå til innhold

Er denne pcen bra? Conroe til 10k, for spilling.

Anbefalte innlegg

Handlevognen min:

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=31079

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

Billigste priser:

Asus Extreme N7900GT 2286,-

Asus P5W DH Deluxe 1881,-

Intel Core 2 Duo E6600 2614,-

MIST 500W, 20/24 pins, S-ATA 895,-

Nec ND-3550 249,-

OCZ Gold Dual Channel DDR2 2048MB (2x1024MB) 1845,-

Samsung SpinPoint P120 250 GB S-ATA 643,-

Rimeligste totalsum 10413,-

Ca. 10920,- hos Netshop.no, hvor jeg planlegger å kjøpe den

Er mest i tvil når det gjelder hovedkortet. Er det virkelig nødvendig med så dyrt kort, når jeg ikke har umiddelbare planer om å overklokke? Og vil dette fungere med SLi-oppsett?

RAM-valget er også et usikkerhetsmoment. Vil jeg ha behov for 800 mhz?

Har planlagt å bruke den til spilling (BF2, diverse bilspill og simulatorer) og surfing, film og dvd(ripping), skole og bilderedigering.

Endret av The_Fire
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

du kan fint klare deg med et billigere hk, det er ennå ingen som har offisiell støtte for sli, da må du vente på at nvidia kommer kommer med nforce 5xx til intel.

du har nok ikke et behov for 800MHz ram, du vil klare deg fint med feks. 667MHz

Lenke til kommentar

[*]Hva skal jeg velge av RAM? Denne: OCZ DDR2 Value Pro Series PC-5400 2048MB (2x1024MB)

[*]Og hovedkort er jeg virkelig usikker på hva jeg skal velge. Trenger jeg virkelig SLi, med tanke på framtiden.

[*]Vil jeg komme til å angre på at jeg kjøpte et billig-HK når jeg føler at jeg har for lite ytelse, og dermed ønsker å overklokke/kjøpe et identisk skjermkort og kjøre SLi, eller vil neste generasjons skjermkort kunne kjøre helt okei alene (ikke SLi)?

[*]Noen som har hovedkort å anbefale?

[*]Burde jeg egentlig vente en stundt slik at jeg kan lese tester om hvordan Conroe fungerer med diverse komponenter?

Takker for svar så langt :)

Lenke til kommentar
[*]Hva skal jeg velge av RAM? Denne: OCZ DDR2 Value Pro Series PC-5400 2048MB (2x1024MB)

[*]Og hovedkort er jeg virkelig usikker på hva jeg skal velge. Trenger jeg virkelig SLi, med tanke på framtiden.

[*]Vil jeg komme til å angre på at jeg kjøpte et billig-HK når jeg føler at jeg har for lite ytelse, og dermed ønsker å overklokke/kjøpe et identisk skjermkort og kjøre SLi, eller vil neste generasjons skjermkort kunne kjøre helt okei alene (ikke SLi)?

[*]Noen som har hovedkort å anbefale?

[*]Burde jeg egentlig vente en stundt slik at jeg kan lese tester om hvordan Conroe fungerer med diverse komponenter?

Takker for svar så langt :)

6563273[/snapback]

*Bump, bump*

Jeg hadde vært storfornøyd vis jeg hadde hatt råd til en sånn pc. *sjalu :(  :innocent:

6563524[/snapback]

Handler om prioritering ;)

Har aldri hatt pc før, derfor tar jeg meg råd nå...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...