Gå til innhold

Kjøpe billig på ebay og selge dyrt? Hva?

Demantios

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tss... Du må huske på at alt du kjøper må du betale toll og moms på...

På QXL finner du stadig vekk kupp.. Selv kjøpte jeg en stor eske DV-kassetter der for en stund siden, og overbeviste skolen om at de trengte billige kassetter, så jeg solgte hele eska til dem for tre ganger prisen av det jeg kjøpte den for...

Lenke til kommentar
Tss... Du må huske på at alt du kjøper må du betale toll og moms på...

På QXL finner du stadig vekk kupp.. Selv kjøpte jeg en stor eske DV-kassetter der for en stund siden, og overbeviste skolen om at de trengte billige kassetter, så jeg solgte hele eska til dem for tre ganger prisen av det jeg kjøpte den for...

6558079[/snapback]

En kamerat av meg kjøpte mange billige radiostyrte biler på Expert (tror jeg det var) og solgte dem dyrere på nettet. Han har også kjøpt en del billige ringkontant-telefoner og solgt dem dyrere på qxl.

Lenke til kommentar
Genialt Fidel_Castro :)

Pepsico: Husk at det er 25% Toll på alt du kjøper, dvs, kjøper du noe til 1000kr, må du regne med å betale 1250kr + moms.

6558086[/snapback]

Ja, det er sant. men ved forhåndsbetaling kan den merkes gift og tolles kun på portoen

Lenke til kommentar
Ja, det er sant. men ved forhåndsbetaling kan den merkes gift og tolles kun på portoen

6558207[/snapback]

Er ikke alltid dette fungerer, spesiellt ikke hvis produktet sendes fra et firma.

Ellers er det vell lurt å satse på små, lette produkter, slik at frakt utgjør en så liten del som mulig. Eksempelvis små elektronikk, klær, sko, etc..

Endret av Hauge
Lenke til kommentar
Du kan bruke en del tid på å finne feilmerkede ting på ebay som folk ikke finner og dermed ikke byr på... Jeg kjøpte et par reebok "sir jams" for 500kr og solgte dem igjen for 6500,-

6558270[/snapback]

Oi, originale? hvordan fikk du solgt dem så dyrt? Er dem verdt det

Du kan kjøpe bensin når det er billig og selge når det er dyrt...

6558296[/snapback]

Litt tungvint å oppbevare :\

Lenke til kommentar
Prøvd aksjehandel? Det er vel i bunn og grunn det du vil, men med fysiske ting istaden for aksjar :)

6558567[/snapback]

Litt for risky, og tar lang tid(?)

Blir mer sånn at jeg vil bestille noe som er verdt mye i Norge, gjerne store pakker á 100stk og sånt :)

Lenke til kommentar
Prøvd aksjehandel? Det er vel i bunn og grunn det du vil, men med fysiske ting istaden for aksjar :)

6558567[/snapback]

Litt for risky, og tar lang tid(?)

Blir mer sånn at jeg vil bestille noe som er verdt mye i Norge, gjerne store pakker á 100stk og sånt :)

6558603[/snapback]

Og man skal helst vite hva man driver med. Det du er ut etter ser ut til å være en måte å tjene penger uten å ha peiling på hvordan. Jeg kan ikke si annet enn lykke til :)

Lenke til kommentar

Pepsico: Husk at det er 25% Toll på alt du kjøper, dvs, kjøper du noe til 1000kr, må du regne med å betale 1250kr + moms.

6558086[/snapback]

Feil, det finnes masse ting som er tollfritt men handler du for mer enn 200 kr må du betale moms. Tror du blander toll og moms for deretter å legge på moms igjen.... meget få ting om noe i det hele tatt har fast tollsats på 25% ;)

Kjøper du for eksempel en forsterker fra utlandet trekker de fra momsen i deres land og prisen som de da kommer frem til må du betale 25% moms på for å få den til Norge.

Elektronikk er tollfritt!! :w00t:

Lenke til kommentar

6558086[/snapback]

Og hva baserer du dette på?

Kun enkelte tinmg har toll (og den varierer etter varen). Moms er på alt med vareverdu over 200 kr og er på 25%. Moms beregnes også av frakt. I tillegg kommer tollbehandlingsgebyr (for beregning av moms).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...