Gå til innhold

Flau benchmark

Anbefalte innlegg

Jeg kjørte benchmark 2001Se i dag.. fikk ett skrikende dårlig resultat, mitt oppsett er;

t-bird 1ghz@1302

msi turbo 2

ibm 40gb 7200rpm

384mb apacher pc133 sdram

ati rage turbo 8mb skjermkort

min score er: 385 poeng

hva er galt? er det normalt med så dårlig score pga det dritaktige skjermkortet? eller er det noe annet som er galt også?

takker for svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva bruker du pcen til?

Last ned siste versjon av si-soft sandra, kan være du finner noen pekepinner der om du har lav ytelse ellers .

Håper du ikke bruker pcen til å spille, og som sagt 2001se er et program til å benchmarke hvor bra spill yter på maskina di.... Men bare en pekepinne i virkeligheten varierer det masse!!!!

Lenke til kommentar

hehe.. ok.. ja jeg har brukt maskina til spilling, men dere kan jo tenke dere hva slags spill jeg har fått spilt, skal ha nytt skjermkort snart.

jeg regna nesten med at de var skjermkortet sin skyld.har brukt sisoft sandra, men alt så da greit ut der, kom ikke opp noen store feil såvidt jeg kunne se.

eneste jeg er usikker på er harddisken min, såvidt jeg vet kjører jeg med en ata100 kabel, men allikevel ved oppstart får jeg beskjed om at no conductor cable installed, kablen har blå kontakter om det har noe å bety? har også vært i bios men der står alt på auto.. og kan ikke forandre det heller.. kun disable.

noen tips?

Lenke til kommentar

Kjøp deg et nytt skjermkort du :grin:

Jeg kan jo hvis deg hvorfor jeg mener det.

Det gamle systemet mitt:

Abit KT7A-Raid

AMD Athlon 1GHz

512mb SDRam PC133

GeForce2 mx400

Her fikk jeg litt over 2500 marker.

Så oppgraderte jeg:

AMD Athlon 1GHz

MSI KT3 Ultra2-R

Gainward GeForce4 TI4400 128mb DDR

512mb DDR PC2700

Seagate 60gb 7200 RPM

3DMark 2001SE score

Som du ser på linken så får jeg rundt en 7500 marker.

Jeg testa det gamle systemet mitt (Abit KT7A-Raid, AMD Athlon 1GHz, 512mb SDRam PC133) med GF4 kortet og fikk rundt 6100 marker, så bare ved oppgradering av skjermkort vil du få en stor økning i ytelsen på spill.

Men et GF2 kort syns jeg blir litt for dårlig i spill (så digger jeg fine detaljer etc i spill :grin:).

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-18 23:09, skrev TettSpaden:

kompisen min prøvde også

celeron 333mhz (tror jeg)

128mb sdram

voodoo 3 32mb

ibm 60gb 7200

hans score: 165 poeng

er det pga prossesoren hans? eller kominasjon av alt? eller rett og slett noe feil?

Pc'en til kompisen din er ikke skapt for ytelse, z0rry. Møter knapt systemkravene.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-18 23:09, skrev TettSpaden:

kompisen min prøvde også

celeron 333mhz (tror jeg)

128mb sdram

voodoo 3 32mb

ibm 60gb 7200

hans score: 165 poeng

er det pga prossesoren hans? eller kominasjon av alt? eller rett og slett noe feil?

O.M.G. :eek:

Du må skaffe deg nye venner :wink:

Hvordan har du klart deg med et Ati Rage 8MB kort ? hehe

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...