Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Finne ut info om en person ut fra IP?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei. Jeg skal ikke politi anmelle noen.

6560009[/snapback]

Da har du egentlig ingen mulighet til å finne ut hvem det er.

Hvis IP er i norge, og du hadde hatt tilgang til telenor/andre ISPs systemer så kunne du det. Men da ville du nok blitt sparket og politianmeldt selv hvis det ble funnet ut at du har brukt slike systemer til eget formål.

Lenke til kommentar
Hva er: cmd ?

Jeg skal ikke finne ut MIN IP,

men jeg skal finne ut litt info om en annen person,

ved hjelp av en IP add. Og jeg skal finne det ut fra min pc.

6560079[/snapback]

Sorry og si det, men tror du kan se langt etter det uten å engang vite hva cmd er.(ikke for å spela overlegen)

Men litt forklaring:

CMD er command interfacet i windows. Trykk start->kjør->cmd->OK

Her kan du mate inn all slags mulige commandoer, som feks tracert <IP> og se hvilken rutere som er mellom deg og den personen du ønsker å vite hvem er.

Lenke til kommentar

Er det her tilfeldigvis en som firewallen din har plukket opp som en som angrep deg? I så fall, det er sannsynligvis ingen grunn til å prøve å lete en gang :-)

Hvis ikke kan du prøve "nslookup ip" i kommandolinja, hvis den kommer opp som noe som "hei.com" eller et eller annet med bare domenenavn og toppdomene kan du finne ut hvem som eier domenet, og dermed være ganske nærme brukeren. Hvis det står veldig mye annet rart før domenenavnet betyr det at det er en bruker av en internettleverandør, og du kan bare gi opp.

Lenke til kommentar
Jeg skal finne det ut for en vennine.

Det er noen som har snakket dritt om henne på hjemme siden hennes.

6560273[/snapback]

I så fall er det faktisk fullt mulig å politianmelde saken som trakassering, så lenge dere ikke har sletta innlegga. Det hender faktisk at de gjør noe med sånne ting som det der :thumbup:

Vil anbefale deg å gjøre det, fremfor å håndtere saken selv, selv om det alltid er fristende å ta en tur bortom med balltreet til spammere og andre internettrasshøl :whistle:

Lenke til kommentar
Jeg skal finne det ut for en vennine.

Det er noen som har snakket dritt om henne på hjemme siden hennes.

6560273[/snapback]

Nå skal ikke jeg være noen overformynder, men hva gjør det deg at noen snakker nedsettende om henne? Internett er fritt for alle - både de som ønsker å si noe positivt og de som ønsker å si noe negativt.

Sett at du fant ut hvem personen var - hva skulle du da gjort?

Dette virker ganske barnslig, mitt råd er å droppe hele greia. Verden er ikke din østers. deal with it!

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...