N* Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 (endret) Jeg holder på å sortere musikken min nå. Jeg skal ha alt i forskjellige sjangere. Jeg vil helst ha så få sjangere som mulig. En sjanger kan ikke være f.eks jazz/trance/hiphop, bare en av delene. Ellers blir det jo nesten en sjanger for hver gruppe Også har jo kanskje noen av gruppene flere album som ofte er helt forskjellige, men da legger jeg de bare i den sjangeren de er mest kjent for. Dette blir jo ikke heeelt riktig, men det er ikke så nøye Jeg sliter med å plassere disse gruppene/artistene: Titanic Oasis Autechre 16 Horsepower Bjørk Gorillaz The Cure Ween Moby Røyksopp Ralph Myerz Cybotron Daft Punk Death In Vegas Kid606 Nine Inch Nails Wolf Eyes Gnarls Barkley Audrey Horne Nick Drake Murderdolls Hatebreed Low Frequency In Stereo Noen som kan hjelpe? Jeg vet at dette kan skjekkes på last.fm, men syntes ikke alt som står der stemmer. Alt for mye blir kalt electronic eller electronica. Kanskje det bare er jeg som hører feil. edit: En til: Jack Of Jill Endret 25. juli 2006 av N* Lenke til kommentar
NightKeeper Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 Oasis - Enten Brit Pop eller Rock, gjør som du vil. Nine Inch Nails - Industrial Metal Gorillaz - Alternative muligens? Lenke til kommentar
Nemi2003 Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 Titanic - Soundtrack Oasis - Britpop Bjørk - Alternative Gorillaz - Alternative(?) The Cure - Britpop Moby - Alternative/Electronica Røyksopp - Electronica Ralph Myerz - Electronica Daft Punk - Electronica Gnarls Barkley - Pop Lenke til kommentar
Tze Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 The Low Frequency in Stereo started with their lo-fi-post rock in the beginning of 2001. Ettersom rock er en veldig vid sjanger, og du ville ha færrest mulige sjangre å sortere ting under, ville jeg plassert Low Frequency her. Evt under "Lo-Fi", men da går man kanskje litt vel i detalj igjen.. P.S: Hanne er svindeilig! Synd hu ikke jobber på 'grafen lenger Lenke til kommentar
Kamerat Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 (endret) Titanic - Soundtrack 6557771[/snapback] Kan jo være det norske bandet "Titanic" det er snakk om, musikken er vel innenfor rockesjangeren et sted. Endret 25. juli 2006 av Kamerat Lenke til kommentar
N* Skrevet 25. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2006 Titanic - Soundtrack 6557771[/snapback] Kan jo være det norske bandet "Titanic" det er snakk om, musikken er vel innenfor rockesjangeren et sted. 6557927[/snapback] Det er bandet ja. Gnarls Barkley - Pop Er pop virkelig en egen sjanger? Det blir jo nesten litt for udetaljert. Da har jeg fått plassert en del. Takk folkens! Lenke til kommentar
Nemi2003 Skrevet 26. juli 2006 Del Skrevet 26. juli 2006 Titanic - Soundtrack 6557771[/snapback] Kan jo være det norske bandet "Titanic" det er snakk om, musikken er vel innenfor rockesjangeren et sted. 6557927[/snapback] Det er bandet ja. Gnarls Barkley - Pop Er pop virkelig en egen sjanger? Det blir jo nesten litt for udetaljert. Da har jeg fått plassert en del. Takk folkens! 6558036[/snapback] hahaha :!: synes den var litt malplassert der ja, men gadd ikke å tenke så nøye på det! Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 26. juli 2006 Del Skrevet 26. juli 2006 16 Horsepower - Country Murderdolls - de kaller det selv Horror Punk ihvertfall Hatebreed - Metalcore Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 26. juli 2006 Del Skrevet 26. juli 2006 Bjørk Kan vel strengt tatt plaseres i Trip Hop, selv om hun egntlig er mye mye mer enn det. Skriver førvrig Björk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå