Gå til innhold

Kjøler dette nok?Bump up til 35C

Centuss

Anbefalte innlegg

post-104601-1153862963_thumb.jpgpost-104601-1153863000_thumb.jpg

Bilder av CPU og CPU utblåser i det gamle kabinettet.

Hallo!

Jeg har en "ombygd" Dell dimension 3000...

Det jeg har gjort er at jeg har byttet om kabinett.

-Jeg har 1x 80 mm vifte som blåser UT av PSU

-Under PSUen har jeg 1 120 mm vifte som blåser UT

-Et skjermkort som blåser UT

-1x 80 mm vifte midt i sidedør som blåser INN

-1x 80 mm vifte som står forran HDen som blåser INN (Har kun en HD)

----------------------------------------------------------------------------------------

Alle viftene som jeg har nevt hittil, hører til det nye kabinettet (bortsett fra vifte på skjermkort ;) )

Så har jeg 1x 80 mm vifte som var den eneste viften som jeg hadde i det forrige kabinettet. Denne må jeg fortsatt bruke PGA ellers vil ikke maskinen boote...

Så jeg tok borrelås og festet den skrått over sidedør vifta så den er festet under PSU og blåser på CPU...

(Si ifra hvis det ble noe uklart her :p )

Når jeg kom hjem etter jeg hadde vært borte i 4-5 timer... Så startet jeg pcen...Alle viftene gikk for fullt WHHHHHH...Jeg tenkte ikke noe mer på det..Så jeg startet å spille litt...Hadde høytalere på..Men ikke så høyt... Etter jeg hadde spilt litt så gikk jeg inn på kjøkkenet..Da trodde jeg mamma sto med miksmaster'n...Men neida...Det var viftene mine...35C grader og viftene blåser for fullt (Dette er ca 1 time siden jeg bootet pcen).

Så tok jeg og åpnet kabinettet for å sjekke at viften ved harddisken fungerte...Og den gikk som den skulle ja...Men når jeg lukket kabinettet igjen (ca 1 min før jeg åpnet det) , hørte jeg at alle viftene hadde senket seg til lavere hastighet og HD temp hadde sunket til 28 C

Nå har jeg 28C grader på HDen... Når jeg åpner sidedøren...Justeres gradene ned til 26 C!

Her er noen bilder av pcen med det gamle kabinettet...Skal også få tatt noen bilder av pcen med det nye kabinettet i denne tråden...

EDIT: Bildene er på Toppen

EDIT: DER JEG HAR SKREVET AT DET BLE 35 GRADER...DA MENER JEG HARDDISKEN...IKKE TEMP I KABINETTET...Beklagfer hvis det ble noen uklarheter ;)

Endret av Emilthakid
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå begynner dette problemet å gå meg på nervene...Hver gang jeg starter dette spillet og spiller i 10 min.. Så begynner viftene å gå for fullt og harddisken blir varmere enn normalt. Med en gang jeg åpner side panelet så går vifte hastigheten ned på viftene og hd temp synker gradvis

JEG TRENGER HJEEEELP :w00t::D

Noen som har noen ideer?

Lenke til kommentar

Har 2x 80mm vifter som blåser inn.

og 1x 120mm som blåser ut bak.

Du ser kanskje ikke at jeg har noen vifter som blåser inn...Men den med blått lys...den blåser inn... Og en som står i front

Endret av Emilthakid
Lenke til kommentar

det er ikke noe rart at viftene går fortere og at det blir varmere når du spiller et spill. skjer med alle pc'n jeg har vært borti :p

35 grader på hd er vel ikke så høyt det heller. Min ligger nok på det samme i denne sommervarmen og den har en 120 vifte som blåser ny luft in i front på den

og hvilket spill er det snakk om her?

Lenke til kommentar

Det er snakk om MX vs ATV Unleashed.

Men det er helt uetholdlig. Jeg er faktisk ikke så alergisk mot mye støy men dette, dette er rimelig heftige saker. Kan du tenke deg 5 vifter som står på fullt?

Skal sette inn et bilde så jeg får hvist hvor og hvordan viftene blåser ut og inn

Lenke til kommentar

post-104601-1154196161_thumb.jpg post-104601-1154195956_thumb.jpg

Kommentar til bilde 1:

Min pc uten sidedør.

VIFTE 1: 120 mm vifte som blåser UT

VIFTE 2: 80 mm vifte som blåser på kjøleribbene til CPU

VIFTE 3: GPU vifte som blåser UT :p

VIFTE 4:80 mm vifte som blåser INN

VIFTE 5:80 mm vifte som står i sidedør (blåser INN)

VIFTE 6:80 mm vifte som blåser UT

Kommentar til bilde 2:

Min pc med sidedør

Tok dette bildet så man kunne se hvor denne viften sto(NR 5)

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke helt åssen glass sidedøren min har men det minner utrolig mhye om plast, og som du ser på de forrige bildene så har jeg et sånt lyn på sidedøren av metall.

Åssen verktøy skal jeg bruke for dette? Jeg har mye verktøy ledig... :love:

Lenke til kommentar
Jeg vet ikke helt åssen glass sidedøren min har men det minner utrolig mhye om plast, og som du ser på de forrige bildene så har jeg et sånt lyn på sidedøren av metall.

Åssen verktøy skal jeg bruke for dette? Jeg har mye verktøy ledig... :love:

6591411[/snapback]

jeg har faktisk tilnermet likt kabinett. Bare det at det er 2x80mm vifter bak og ett par andre forsjeller. Glasset du snakker om er plexiglass og det er veldig lett og skjere i. stikk sag funker fint for hullet i plexiglasse, Men "lynet" i metall ville jeg ha tatt helt bort. Klippi av i kanten der plexiglasset slutter, ellers vil det nok se veldig stygt ut. Det bruker du en knipe tang eller bau fil til. Du burde også skru ut plexiglasset mens du gjør dette noe du bruker en vanelig stjerne trekker til ;)

Lykke til :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...