hghuns Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 (endret) Lager en liten worklog/showcase for ein Camry 2.0l XLi '89 Bilen har gått ca 214 000 km, 3F-SE motor. Ellers fin bil og god å køyre. Litt rust i hjulbuane bak, men dette skal fiksast på. Kjøpte stylingkit/skjørt til bilen ifjor og tenkte eg skulle gje den eit bedre "look" . Etter nye hjulbuar er på plass og stylingkitet er tilpassa så skal den lakkerast. Noko spesielt meir blir det nok ikkje. Har litt problemer med rykking ved pådrag eller når eg slepper gassen. Har bytta pluggane som såg ellers temmelig normale ut. I det motoren startar å bli varm, dvs, den er kald og til den når normal temp så er det minimalt med akselerasjon fra 2500-3500 rpm. I det den treffer ca 3500 så skyter den fart. Dette kom i vinter. Har ikkje noko særleg erfaring med bilar, men skal få nokon til å sjekke den. Ingen feilkodar kjem ved diganoseringa heller. Slik såg den ut da eg kjøpte den, orginale camry felgar om eg ikkje tar heilt feil. Status idag er slik. Stylingkitet er 70% tilpassa, møkka arbeid, mykje skæring og tilpassing, enda så sitter det ikkje bra. Så da blir det sparkel, varmepistol og litt skjønn her og der for å få det sånn nogenlunde til. Legger til fleire bilder etterkvart. Endret 25. juli 2006 av hghuns Lenke til kommentar
hghuns Skrevet 25. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2006 (endret) Satte på ein liten fin sak idag. Gir bra brumming når ein trykker godt på pedalen. Litt slit å få plass da sensoren +"ventil" til det gamle tar litt plass. Måtte lage meg eit par fester for å holde filteret oppe, det funka dårlegt å ha det i laust. Etter nokon km så stoppa bilen og ville ikkje starte igjen. Motor-/varsel-lampa ville heller ikkje lyse. Etter litt om og men med å kjenne på ledningar etc så starta den igjen *puh* . Har laga fester så den henger i luft og ikkje er borti noko nå. Stoppa igjen idag. Røska på alt av ledningar etc, men motorlampa ville ikkje lyse. Startaren går rundt, men motoren vil ikkje starte. Etter ca 15 min med røsking kom lampa igjen og bilen starta. Har køyrd med bilen lenge idag og etter den hendelsen så har det ikkje skjedd igjen. Nokon som har ein ide om kvar feilen ligger ? Endret 26. juli 2006 av hghuns Lenke til kommentar
b0berg Skrevet 26. juli 2006 Del Skrevet 26. juli 2006 Har litt problemer med rykking ved pådrag eller når eg slepper gassen. Har bytta pluggane som såg ellers temmelig normale ut. Skriv her når du får fikset det der, sliter med det samme i min -87 Celica Lenke til kommentar
hghuns Skrevet 27. august 2006 Forfatter Del Skrevet 27. august 2006 Har litt problemer med rykking ved pådrag eller når eg slepper gassen. Har bytta pluggane som såg ellers temmelig normale ut. Skriv her når du får fikset det der, sliter med det samme i min -87 Celica 6558697[/snapback] Skal bestille nye pluggledningar m/fordelarlokk og rotor. Det har visst hjulpe Zandro. Trenger uansett nye da luftrøret har laga sine spor i pluggledningane. Lenke til kommentar
hghuns Skrevet 27. august 2006 Forfatter Del Skrevet 27. august 2006 Lite med oppdatering her, men det kjem, har bruka den siste tida til å renske bilen utvendig for ting og tang, samt slipa ned der det har vore rust. Ny skjermbuar bak er også på plass. Siste del som gjenstår er å matte ned lakken, smådetaljar på stylingkittet. Så i løpet av veka så skal bilen inn til lakkering. Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 Måtte nesten stikke innom en tur å se:) Custom styling kitet du driver med blir å bli kjempeflott, mye pener en det ferdige Erbuni "Steriode" kitet som jeg ikke synes ser ut. Hvordan går det med motoren? Jeg ser nå at du har rev2 av 3S-FE motoren med mekanisk luftmengdemåler, er du sikker på at du har gjort diagnosen riktig? Diagnoselampa skal blinke med 5 sek mellomrom når du har kortsluttet TE1 og E1 når alt er i orden. (forutsatt at det er skikkelig kontakt mellom disse 2 punktene) I hvilken posisjon står Normal/Super knappen? Lenke til kommentar
hghuns Skrevet 31. august 2006 Forfatter Del Skrevet 31. august 2006 Nytt bilde, da kitet ikkje passa heilt med hengarfeste så måtte det litt meir modifisering. Kunne tatt av hengarfeste, men er til tider praktisk med det på. Måtte nesten stikke innom en tur å se:) Custom styling kitet du driver med blir å bli kjempeflott, mye pener en det ferdige Erbuni "Steriode" kitet som jeg ikke synes ser ut. Hvordan går det med motoren? Jeg ser nå at du har rev2 av 3S-FE motoren med mekanisk luftmengdemåler, er du sikker på at du har gjort diagnosen riktig? Diagnoselampa skal blinke med 5 sek mellomrom når du har kortsluttet TE1 og E1 når alt er i orden. (forutsatt at det er skikkelig kontakt mellom disse 2 punktene) I hvilken posisjon står Normal/Super knappen? 6774354[/snapback] Takk for det, håpar det blir bra, sender den til lakkering i neste veke. Kitet var laga for camry, men til amerikansk versjon og ikkje europeisk. Det er litt mindre forskjellar på mao. støtfangerane. Kikka litt på Erbuni kitet, og er enig at det ikkje passar så bra på bilen. Diagnoselampa blinka med faste mellomrom i lenger tid når eg kortslutta TE1 og E1. Ser at eg trenger nytt filter til EGR Vacum Modulatoren, dela seg veldig lett da eg sjekka det. Skal få sjekka EGR ventilen osv der seinare, men første pri nå er å gjere bilen klar til lakkering. Normal/Super knappen står i posisjon Normal Lenke til kommentar
hghuns Skrevet 14. september 2006 Forfatter Del Skrevet 14. september 2006 (endret) Da har bilen blitt lakkera, var og henta den i kveld. Er ikkje heilt klar enda, gjenstår å sette på alt av pynt. Her er eit bildet, kjem fleir etterkvar Legger opp eit til så lenge Endret 14. september 2006 av hghuns Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 Gleder meg til å se bilen i helfigur, men detter ser veldig lovende ut Lenke til kommentar
Zozzy Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 God fremgang.... Gleder meg til mer bilder.... bilder Lenke til kommentar
zyrex Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 Detta ser jo skikkelig bra ut detta, mye credz til deg for å beholde tilhengerfestet Lenke til kommentar
hghuns Skrevet 15. september 2006 Forfatter Del Skrevet 15. september 2006 (endret) Takkar for positive tilbakemeldingar Har fått satt på litt på bilen idag. Litt av listane, lykter framme og bak pluss litt anna småtteri. Her er nokon fleire bilder Dette var før eg starta idag. Før eg ga meg for kvelden. Nokon som har tips til korleis eg kan sette på sideskjørta enkelt uten å måtte lage for mange hol ? Sikaflex er eit alternativ, men har lest at det inneholder salt. Endret 15. september 2006 av hghuns Lenke til kommentar
hølands_gutt Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 tenkt å gjøre noe med grillen ell? lakkere dem i chrome eller sklifte dem? Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 (endret) Å fjerne toyotaemblemet hjelper godt på, tar bare 2 min og en stjernetrekker å bli kvitt det Endret 16. september 2006 av zandro Lenke til kommentar
hghuns Skrevet 17. september 2006 Forfatter Del Skrevet 17. september 2006 Tenkte eg skulle ha den så orginal som mogleg, så blir vel bare å smøre på noko for å få det til å bli svart igjen. Krom syns eg forresten ikkje ser så bra ut med tanke på fargen på bilen. Etter å ha bytta tenningssettet så fjuskar bilen fortsatt, så det er nokon anna som er problemet. Kikka på http://www.autoshop101.com/forms/h27.pdf side 13 og 14. Når E1 er kortslutta til TE1 viser voltmeteret 5V som er rektig ifølge manualen. Men når eg testar uten å kortsluttet E1 og TE1 så skulle voltmeteret vise normalt mellom 1,25 og 3,75. Her får eg bare 0,1 V. Dette gjer i følge manualen 3 av fleire moglege problem. 3 stk som er nevnt er. 1. Crankcase diluted with fuel. 2. Loaded evaporative canister. 3. High fuel pressure. Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 EGR systemet bør sjekkes nøye, husk å resett ECU ved å dra ut EFI sikringa i 5min (for å være sikker) juster så tenninga på nytt med E1 og TE1 kortsluttet , gå så over punktene under (motorn skal være driftsvarm). Har liten tro for at det har noe med besninstrykkregulatoren og gjøre eller PVC ventilen men de kan også skape de problemene du har. Evaporative Canister check PVC Crankcase Check EGR Check Fuel System check Lenke til kommentar
frakk2000 Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Oo, hvilken boltsirkel er det på de felgene? Jeg har et par meeget billige 18" som jeg tror passer ! Lenke til kommentar
hghuns Skrevet 23. september 2006 Forfatter Del Skrevet 23. september 2006 EGR systemet bør sjekkes nøye, husk å resett ECU ved å dra ut EFI sikringa i 5min (for å være sikker) juster så tenninga på nytt med E1 og TE1 kortsluttet, gå så over punktene under (motorn skal være driftsvarm). Har liten tro for at det har noe med besninstrykkregulatoren og gjøre eller PVC ventilen men de kan også skape de problemene du har. Evaporative Canister check PVC Crankcase Check EGR Check Fuel System check 6883683[/snapback] Takk for infoen, har ikkje rukke å sjekka noko enda. Men skal gå over det eg klarer. Må ha bil en til EU kontroll snart, så har eg ikkje funne feilen til da får eg han eg er til med bilen til å sjekke. Lenke til kommentar
hghuns Skrevet 23. september 2006 Forfatter Del Skrevet 23. september 2006 Oo, hvilken boltsirkel er det på de felgene? Jeg har et par meeget billige 18" som jeg tror passer ! 6892314[/snapback] Med min køyring og vegane oppe i bygdane her så funkar 18" dårlegt , dessuten skaffar fattern billige dekk og felgar. Hadden bilen blitt bruka i og rundt by, så hadde det noko kanskje blitt akutelt Lenke til kommentar
hghuns Skrevet 15. april 2007 Forfatter Del Skrevet 15. april 2007 Lenge sida eg har oppdatera noko her nå, men har ikkje fått gjort allverden med bilen i vinter. Har endeleg fått på sideskjørta idag. Har satt på noko felgar i photoshop, håpar det blir av denne typa eg setter på. Litt mørkt bildet, men det får være. Skal legge inn nye når eg har fått satt på felgar og gjort siste finpussen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå