goggen Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 Overtar en leilighet som har NextGenTel installert, det er sagt opp av forrige eier. Jeg ønsker å "ta over" linja og tegne Telenor ADSL, slik at jeg slipper å få montør å betale for det (har ikke telefon). Det skulle jo være mulig, bare å overta NExtGenTels linje i sentralen, den er sagt opp men ikke kobla ned ennå. Hvordan bør jeg gå fram for å få igjennom dette? Har fått litt ymse svar fra NGT og Telenor, den ene er jo interessert i å få meg som kunde, den andre vil gjøre det vanskelig å velge en annen. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 Du må trolig kobles over fra NGT's dslam til Telenors i sentralen. Lenke til kommentar
r_k Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 Men mindre NGT leverer over Telenor dslam. Da må bare i prinsippet TN gjøre en konfigendring i sitt system. Du kan jo finne ut om denne er levert på Telenor dslam ved å ringe til NGT. De skal vite slikt... Lenke til kommentar
Killer_DT Skrevet 26. juli 2006 Del Skrevet 26. juli 2006 (endret) Hvilket abn. har du? Har du et av de "vanlige" ngt abn. eller et såkalt Alpha produkt? Endret 26. juli 2006 av Killer_DT Lenke til kommentar
pebkac Skrevet 26. juli 2006 Del Skrevet 26. juli 2006 Skal det gjøres etter "boka", må det kjøres eierskifte over til deg før du kan be om en bytt ISP til TN. Juridisk eier må stemme overens. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå