Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Driver til sata?

Anbefalte innlegg

Noen som vet hvoe jeg kan finne driver til en SATA hd? Jeg har en Deskstar T7K250.

Jeg trenger vist det for å få installert Windows.

Hovedkortet er Msi K9N NEO-F.

Endret av MiKRi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du virkelig trenger Sata driveren for å installere windows, er det info om HKortet ditt nødvendig og ikke om disken din.

Ok ,du har redigert info du. Vi må laste ned brukermanualen og se hva det står der.

Endret av wiberos
Lenke til kommentar

Fra Msi er å prøve å laste ned = 0

Du kan laste drivere fra Nvidia her for 32 bit

her for 64 bit

Det er drivere til nforce 550 som du har på kortet ditt.

Ellers du har vel CDplate med alle drivere til kortet osv. Du må åpne og finne drivere til nforce 550. De skal være på en IDE folder/WinXPfolder/Sata_ide folder./*.*.

Kopiere filene på en floppy disk og bruke med F6 tasten.

Hvis du laster fra Nvidia……

Du skal extracte filen du laster ned og kopiere filene som du finner i IDE/Winxp/ sata_ide folder på en floppy. Du trenger ikke den nvuide.exe filen.

Tror ,det er de drivere du trenger, ellers du må se i brukermanual for info vedrårende Bios innstillinger og annet relevant om boot og configuration.

Lykke til med kortet ditt.

Endret av wiberos
Lenke til kommentar
Fra Msi er å prøve å laste ned = 0

Du kan laste drivere fra Nvidia her for 32 bit

her for 64 bit

Det er drivere til nforce 550 som du har på kortet ditt.

Ellers du har vel CDplate med alle drivere til kortet osv. Du må åpne  og finne drivere til nforce 550. De skal være på en IDE folder/WinXPfolder/Sata_ide folder./*.*.

Kopiere filene på en floppy disk og bruke med F6 tasten.

Hvis du laster fra Nvidia……

Du skal extracte filen du laster ned og kopiere filene som du finner i IDE/Winxp/ sata_ide folder på en floppy. Du trenger ikke den nvuide.exe filen.

Tror ,det er de drivere du trenger, ellers du må se i brukermanual for info vedrårende Bios innstillinger og annet relevant  om boot og configuration.

Lykke til med kortet ditt.

6557758[/snapback]

Takker, men jeg finner ikke cd'en (ganske fantastisk å miste en cd jeg bare har hatt i to dager) og har ikke floppystasjon på pc'en (fant frem en gammel en men den har visst takket for seg). Er det mulig å bruke noe annet en floppy, eller blir jeg nødt til å kjøpe en ny en?

EDIT: Trenger jeg SATA drivere hvis jeg finner et Windows med SP2?

Endret av MiKRi
Lenke til kommentar

Mest sannsynlig hjelper det ikke med en winxp sp2 cd...

Men det finnes en måte å legge legge inn sata drivere og bygge en egen winxp med sata drivere installasjons cd...

Er et herk å gjøre det, men det funker til slutt, men anbefaler å bare å kjøpe deg en floppy drev, eller bare låne av en kammerat.. er snakk om 150kr eller noe i den duren.

Hvis du har planer om å prøve, så bruker guiden nedenfor...

http://www.windowsserverx64.com/csk/techni...ardware/56.aspx

Alt kommer egentlig på hvor sta du er, skal du få det til uten, så får du det nok til til slutt, men anbefaler å bruke en cd-rw, eller kan det hende det blir en del cd'er.. hehe..

lykke til

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...