Gå til innhold

Slipknot Thread - Vol.1

j0nz0r

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dersom du ville kome med ditt inntrykk av Slipknot kunne du ha gjort det i eit mer seriøst ordlag. "Tørr musikk uten innhold der de skriker" er ikkje akkurat noko ein som Slipknot-fan ville kjenne igjen, men meir det ein forventar at ein person som er "dead bent" på å hate Slipknot ville seie.

6589028[/snapback]

Mer seriøst ordlag? Greit det, kunne godt ha skrevet at jeg synes de suger. Det er jo ihvertfall generalisering, og ikke nødvendigvis min mening. Jeg har hørt et par fine sanger av Slipknot ja, men av det jeg har hørt er det sånn ca allround av det jeg skrev. Om jeg ''sårer'' noen er jo det virkelig synd.

Men eg vil igjen vise til j0nz0r si setning om kva det var han ville at tråden skulle brukast til, m.a.o for Slipknot-fans. Eg ser meg veldig lei av at folk skal kome inn og byrje å snakke drit om noko andre likar. Eg kjem ikkje inn i CS-trådane dine og snakkar skit om CS.

6589028[/snapback]

Du kan godt komme inn i ''Alle'' CS-trådene mine og snakke skit om CS. For det første tar jeg meg ikke nær av det. For det andre er ikke CS noe jeg lever og ånder for, men noe jeg fyrer opp innimellom. Jeg kan jo ta et par negative ting med CS som gjør at jeg aldri gidder å spille det lenge, så har du noe å mobbe det for.

- Det er DRITT kjedelig å vente hvis man dør tidlig på en bane. Dette gjør at jeg normalt spiller CS i 10 min før jeg blir dritt lei. Hvorfor må jeg vente? fordi jeg suger i det.

- Fjortisser med nick som ser ut som hieroglyfer fra gamle pyramider som har en sinnssyk trang til å putte "Da" i alt de skriver.

(OMG DA, gidd teamflash)

(Så mange nabbs DA")

Hvis du tror jeg tar meg nær av at noen kritiserer det spillet bør du lese fler poster av meg før du fyrer løskrutt mot meg. Jeg har ingen problemer med at noen kritiserer noe som helst jeg liker/holder på med. Hvorfor skulle jeg ellers vært her?

Og forresten: "Jeg har hørt at de hopper og danser rundt live også." Eg har fått for meg det at det plar vere slik artistar og publikum gjer på konsertar eg. Einaste konserten eg har sett der dei ikkje gjorde det, var på Mayhem-konsert i 2001, ein av dei dårlegaste konsertane eg har vore på i mitt liv.

Jeg sa ikke at det var noe negativt med det. Ta det med en klype salt.

Eigentleg so er dette ganske håplaust. Å drive på og diskutere musikksmak er rett og slett utan poeng. Eg kan ikkje seie noko til deg som får deg til å forandre musikksmaken din, og det trur ikkje eg at TLZ eller nokon andre her inne kan gjere heller. Høyr på musikken, om du likar den, flott og velkomen tilbake. Om du ikkje likar den kan du berre la vere. Jamfør, igjen, målet til j0nz0r angåande tråden.

Dette har ikke noe med musikksmaken min å gjøre, det er min oppfattning av Slipknot som band jeg skildret på 3 minutter. Hvorfor skal ikke jeg få lov til å ytre min mening? JA, jeg ser at ''formålet'' med tråden var for hardbarna Slipknot-fans, men jeg ser ingen grunn til at jeg ikke skal få lov til å krydre tråden. Hvor mye juling tror du Hip-hop tråden til ehs5 har fått? Tror du at midnight_walkers tilsvarende tråd om Children of Bodom ikke fikk/får juling? (Jeg hører på og liker CoB, men jeg driter vel i om andre ikke gjør det).

Ja, det er håpløst å diskutere musikk. Men nå har vi faktisk et Musikk-forum her, og om du trår inn her må du tåle det som blir skrevet, godt eller vondt.

Lenke til kommentar

Ingen har spurt om folks mening om i denne tråden. Når en ikke spør om det så skal en slippe slikt.

Du kan heller syte i Backstage.

Peset ehs5 har fått i hip-hop tråden burde han aldri fått.

CoB fikk "pes" fordi noen idioter presterte å påstå at gitaristen er blant verdens beste. (Med andre ord ikke snakk om musikken men om å fastsette fakta.)

Slikt "krydder" som du kaller det er heller kjedelig og bidrar nada til forumet. Det er unødvendig og ukonstruktivt.

Endret av TLZ
Lenke til kommentar

Neptun_ : Greit det at du ikkje har eit problem med folk som kritiserar det du gjer, men dersom du lagde ein tråd der du ikkje ville ha kritikk, men heller diskutere det du likte med andre likesinna, hadde du likt kritikk i den tråden?

Eg taklar godt det eg må høyre her inne på musikk-delen av forumet, men som det og står i retningslinjene:

"Ut over disse retningslinjene oppfordrer vi våre brukere til å bruke sunn fornuft, normal folkeskikk og ellers ha det trivelig på forumet. Disse reglene er satt opp etter mange års erfaring fra drift av forumet, og de er der for å skape et hyggelig forum der vi kan kose oss med hobbyen vår. Hobby er fritidsaktivitet, og ingen av oss ønsker å kaste bort dyrebar fritid på å være irriterte."

Musikk er min hobby, og eg har ikkje lyst til å kaste vekk tid på å vere irritert på nokon som skal kome inn og øydeleggje ein tråd. Eg klarar ikkje å bry meg mindre om du synst Slipknot er det verste som har skjedd musikkverda sidan Mozart døydde, men ta det ein annan stad enn der Slipknot-fans henger. Du blir rett og slett berre eit irritasjonsmoment.

Om du vil ta diskusjonen vidare kan du sende meg ein PM. Unødvendig å krangle på denne måten i tråden.

Lenke til kommentar

Nå som jeg har tenkt på saken skjønner jeg at det var idiotisk av meg å komme med et slikt innlegg. Jeg vet tross alt ikke nok om bandet til å kunne kritisere det på den måten. Så jeg håper dere Slipknot-fans kan tilgi meg, det var dumt av meg. Burde vel heller ta en tur innom Politikk-forumet hvis jeg vil krangle :!:

Meg ut, og btw Arangaras, Slipknot er ikke det verste siden Mozart døde ^^

Lenke til kommentar

Dette er et debattforum, ikke en gjestebok for Slipknot-fans. Slike tråder som dette har lite for seg med mindre trådstarter begynner med et godt og konstruktivt innlegg som kan lede til god debatt.

Så dette er nok et eksempel på at forumet er i ferd med å overfylles av søppel.

Lenke til kommentar
Dette er et debattforum, ikke en gjestebok for Slipknot-fans. Slike tråder som dette har lite for seg med mindre trådstarter begynner med et godt og konstruktivt innlegg som kan lede til god debatt.

Så dette er nok et eksempel på at forumet er i ferd med å overfylles av søppel.

6594098[/snapback]

Debatt?

Hva er det som er bra da, debatt da? Om det er god musikk eller ikke? Vi ser jo hvor høyt nivå slik "debatt" har.

Og nei, jeg er sterkt uenig i at et forum er KUN til debatt. Forum et til diskutering og "snakking" om ting. Også om band.

Uansett, denne tråden ble tidlig ødelagte av Anti-slipknot folk.

-----

Hørte nettopp igjennom Vol3. Blir aldri lei det albumet, helt fantastisk. Oppdager en ny detalje hver gang jeg hører den og den albumet har jeg hørt mange ganger. Hvis jeg skal "hakke" på en ting på dette albumet så er det at basslinjene er for lavt i produksjonen. (Noe som er litt synd da mange av de er helt geniale.)

Lenke til kommentar

Med debatt mener jeg ikke krangling og kverulerende diskusjon. Jeg, og sikkert mange flere, skulle ønske å sett mer til innlegg med konstruktivt innhold kontra telletråder som dette. Trådstarter åpner bombastisk med tittel som inneholder volum-info, men følger ikke oppp med et innlegg en gang. Det er bare ramset opp et par sanger. Videre starter kranglingen og bleiete kommentarer med en gang. Var jeg trådstarter, ville jeg startet med en introduksjon til bandet og kommentarer som hadde satt et godt utgangspunkt for tråden. Nå er det jo slik at enkelte oppretter tråder bare for å opprette, og det er vel ikke slik vi vil ha det?

Terskelen for nye tråder bør ligge høyere, og moderatorene bør slå kraftigere ned på useriøse søppelposter. Se debatten om det i "Tilbakemeldinger".

Lenke til kommentar
Hørte nettopp igjennom Vol3. Blir aldri lei det albumet, helt fantastisk. Oppdager en ny detalje hver gang jeg hører den og den albumet har jeg hørt mange ganger. Hvis jeg skal "hakke" på en ting på dette albumet så er det at basslinjene er for lavt i produksjonen. (Noe som er litt synd da mange av de er helt geniale.)

6595585[/snapback]

Eg trur eg rett og slett må høyre meir på dette albumet. Eg får det berre ikkje inn i skallen kva det er som skal vere so bra med det. Eg trur mykje av dette ligg i at, for meg, skal Slipknot vere SINT musikk, slik som dei var på Iowa. Eg seier ikkje det at musikken ikkje er aggressiv og hard på Vol3, men det manglar liksom det lille ekstra for å vere heilt på toppen. Spesielt gjeld dette stemma til Corey, då han på Vol3 ikkje "brølar" like mykje. Hadde vel kanskje vona at Vol3 kom til å bli litt meir sånn som "Mate, Feed, Kill, Repeat" var, ein mellomting mellom det Vol3 blei, og det Iowa var.

Kva meiner andre i denne tråden? Kva album likar de best, og kvifor?

Lenke til kommentar

Slenger opp en liten, enkel albumguide jeg :)

crowzcover.jpg

"Sadly, Crowz never saw the light of day". Dette albumet ble det som sagt, aldri noe av.

1997: Mate. Feed. Kill. Repeat (MFKR).

mfkr.gif

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

Release Date: June 13th 1997 (All songs written fall of '95)

Label: Self Released

Produced by: Sean Mcmahon and Slipknot

Mastered: Sean Mcmahon and Mike Lawyer

Mixed: March '96 by Sean Mcmahon and Slipknot

Distributor - Ismist Records

Limited to only 1000 copies

[Track Listing]

1. Slipknot

2. Gently

3. Do Nothing/Bitchslap

4. Only One

5. Tattered & Torn

6. Confessions

7. Some Feel

8. Killers Are Quiet

Hidden Track. Dogfish Rising

1999: Slipknot (Selftitled)

e6_9.JPG

Release Date: 1999

Label: Roadrunner Records

Produced by: Ross Robinson and Slipknot

Engineered by: Chuck Johnson

Second Engineer: Rob Agnello

Mixed by: Joey Jordison, Ross Robinson and Chuck Johnson

A & R: Ross Robinson

Mastered by: Eddy Schreyer at Oasis Mastering, Studio City, CA

[Track Listing]

1 - 742617000027

2 - (sic)

3 - Eyeless

4 - Wait and Bleed

5 - Surfacing

6 - Spit it Out

7 - Tattered and Torn

8 - Me Inside

9 - Liberate

10 - Prosthetics

11 - No Life

12 - Diluted

13 - Only One

14 - Scissors

15 - Get This

16 - Interloper

17 - Despise

Hidden Track - Eeyore

Legendary First LP on Roadrunner. Though I am sure you all know, the master on the original release was later modified to exclude the tracks "Purity" and "Frail Limb Nursery" and instead added "Me Inside".

2001: Iowa

RRD618564-2.jpg

Release Date: Summer 2001

Produced by: Ross Robinson and Slipknot

Engineered by: Mike Fraser

Mixed by: Andy Wallace

Executive Producer: Steve Richards

A & R: Monte Conner

Mastered by: Geogre Marino at Sterling Sound, NYC

Assisant Engineer: Steve Sisco

[Track Listing]

1 - (515)

2 - People = Shit

3 - Disasterpiece

4 - My Plague

5 - Everything Ends

6 - The Heretic Anthem

7 - Gently

8 - Left Behind

9 - The Shape

10 - I Am Hated

11 - Skin Ticket

12 - New Abortion

13 - Metabolic

14 - Iowa

2004: Vol 3: The Subliminal Verses

515900-music-resized200.jpg

Release Date: 25th May 2004 (24th for USA)

Produced by: Rick Rubin

[Track Listing]

1. Prelude 3.0

2. Blister Exists

3. Three Nil

4. Duality

5. Opium of the People

6. Circle

7. Welcome

8. Vermilion

9. Pulse of the Maggots

10. Before I Forget

11. Vermilion, Pt. 2

12. Nameless

13. Virus of Life

14. Danger - Keep Away

15. Scream (Japanese Version)

Ikke så veldig utfyllende, men det er da noe ;)

Lenke til kommentar
Har og veldig vansker med å annerkjenne Slipknot. Men mest grunna at eg ikkje har hørt musikken deira i meir enn 20 sekund. Men f.eks frå Headbanger's Journey, så får eg eit veldig twisted bilde av det bandet. Som at average fan er 14 år osv..

6587311[/snapback]

Slenger meg på denne.

Lenke til kommentar

Mange mange av fansen deres ER vel 14-år desverre. Men her snakker dere som musikk handler om å like Den Rette Musikken i jag på status i musikkmiljøer. :roll:

System of a Down er yndlingsbandet og jeg digger det selv om det helt klart er en del (teite) 14åringer som hører på det. ;)

Endret av TLZ
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...