Chihiro Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 (endret) Jeg kjøpte nettopp et nytt mikroanlegg (panasonic sc-pm53) til 2000kr. Diskanten er veldig skarp, hi-haten og sånt kommer altfor mye frem, lyden er susete, trykkende...u-ekte på en måte. Jeg trodde ikke jeg brydde meg så mye om lyd, men jeg bryr meg visst littegranne. Jeg vil gjerne ha radio, mulighet til å spille av mp3-cder, (kassettspiller kanskje?), mulighet til å koble til mp3-spiller, sleep-timer, programmert avspilling, forskjellige play modes...sånne ting. Så spørsmålet er da: Går det ann å finne noe sånt og samtidig få bra lyd? Finnes det noe som har alle de tinga men uten høytalere så man kan kjøpe bedre høytalere ved siden av? Og går det ann å få til et ok anlegg uten å bruke veldig mye penger? Jeg har et par gamle Beovox 3702-høytalere stående, har aldri hørt på dem. Kan de gi ok lyd? Vil helst ikke bruke veldig mye penger på nytt utstyr. Håper noen kan gi noen råd! (hører på mye forskjellig musikk hvis det har noe å si: Metal, rock, filmmusikk, punk, alternativ pop o.s.v.) Endret 25. juli 2006 av Chihiro Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 Du har gått i mikroanleggfella og kommet deg relativt uskadd ut skjønner jeg Dette er et forslag, du nevnte ikke budsjett og hva som er mye penger er sterkt relativt. denne pakken kan jo være verdt å overveie. Det samme er Arcam CD73T, sammen med Arcam A80. Ellers så vil du komme meget godt ut av det med saker fra Cambridge. CAMBRIDGE 640A v.2 og CAMBRIDGE Azur 340C. Sjekk også AVTorget Lenke til kommentar
Chihiro Skrevet 25. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2006 (endret) Hei! Takk for svar Hva som er mye penger er veldig forskjellig ja. Jeg tenkte jo at jeg skulle komme unna med bare 2000kr, det tenker jeg ikke nå lenger. Men 10000kr er mye for meg, så da er kanskje den cambridge-spillern mer interessant. Jeg vil helst ikke bruke mer enn 5000kr, men det er kanskje mye å forlange hvis man skal ha noe bra. Kan jo sette opp noen punkter til det jeg trenger i hvert fall - Cd-spiller - Radio - Vekkerklokke (skru seg på-timer) - Helst mulighet til å spille mp3-cder og koble til mp3-spiller - Programmert avspilling, random og sånn (de fleste spillere har kanskje det uansett?) - Høytalere (hvis jeg ikke kan bruke de jeg har) - Ikke mikroanlegg-lyd, men hvis det finnes noe som er ganske rimelig og har grei lyd likevel, så tror jeg det er bra nok for meg. Er sånt som det her også noe jeg burde holde meg unna eller? http://www.hifiklubben.com/NO/Produkter/St...uDAB-radio.htm# Det må være bedre enn mikroanlegg i hvert fall, og ikke så dyrt, men hvor mye bedre det er, det vet ikke jeg Og hva er egentlig forskjellen på en cd-spiller og en cd-receiver? Endret 25. juli 2006 av Chihiro Lenke til kommentar
Exiter Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 (endret) Jeg vet bare en ting om de høyttalerne du nevner, og det er at Beovox høyttalerne produseres av Bang & Olufsen. Jeg har selv et par gamle B&O høyttalere, og de gir ok lyd, selv om jeg har mer begeistring for de gamle forsterkerne deres. Den beste metoden for å finne ut om du liker lyden fra disse høyttalerne, er å prøve dem. Jeg regner med at lyden fra det Denon+Dali settet du linker til har helt grei lyd, men bare be folka på Hifiklubben om en lyttetest før du kjøper, så finner du det fort ut. Edit: Bare husk å ta med noen plater med musikken du pleier å høre på til lyttetesten. Endret 25. juli 2006 av Exiter Lenke til kommentar
Chihiro Skrevet 25. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2006 (endret) Takk for svar! Nei, jeg skal ikke gjøre den dumme feilen å ikke høre på anlegget før jeg kjøper det igjen. Jeg trodde ikke det kunne være så dårlig at det var nødvendig. Er det noe spesielt man bør høre etter når man hører i butikken bortsett fra om det virker ok sånn generelt? Da jeg hørte på mikroanlegget var den første sangen jeg hørte Stinkfist av Tool, og der merka jeg godt at lyden ikke var sånn jeg ville ha den. Bør man teste mye forskjellige sjangre eller sanger med forskjellige ting man hører etter i hver sang? Endret 25. juli 2006 av Chihiro Lenke til kommentar
Gjest member-101642 Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 Test med musikken du kjem til å spele på anlegget. Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 26. juli 2006 Del Skrevet 26. juli 2006 (endret) Tool, SOAD , Rammstein mm er såpass tung og dynamisk musikk at du trenger en forsterker som er mann nok til å drive høyttalerne. Cambridgespillern og forsterkeren skulle passe perfekt her. Vekkerklokke har du på mobilen, det er svært få seriøse (om noen) hifi produkter som har dette da det rett og slett ikke kommer inn under definisjonen av det som er viktig; nemlig å gjengi musikken på best mulig måte Minianlegget til Denon kan kanskje være et hederlig untak. Angående mp3 ser jeg ikke nødvendigheten med å spille dette da det uansett er crap. Koble heller PC'en direkte til en linjeinngang på forsterkern om du vil spille nedlastet musikk. Har du mulighet så ta med deg høyttalerne og få deg en prøvelytt på begge oppsettene med signalkabler til etpar hundrelapper Endret 26. juli 2006 av Jalla Lenke til kommentar
Mato Skrevet 26. juli 2006 Del Skrevet 26. juli 2006 vell , skulle ikke være noe problem og koble en mp3 spiller heller . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå