Gå til innhold

Aksjetips ønskes, noen som vet ?

Anbefalte innlegg

Ja, men ein "jobbar" for pengane på den måten at pengane må stå i banken. Om du kan ta opp eit lån, setje lånet inn i banken, og betale rentene på lånet med rentene på innskotet, og endå ha pengar til overs, får ein "free money". Økonomiske system fungerar rett og slett ikkje slik.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ja, men ein "jobbar" for pengane på den måten at pengane må stå i banken. Om du kan ta opp eit lån, setje lånet inn i banken, og betale rentene på lånet med rentene på innskotet, og endå ha pengar til overs, får ein "free money". Økonomiske system fungerar rett og slett ikkje slik.

6651666[/snapback]

Høres ut som en utfordring spør du meg ;)

Send meg mailen din på pm, så skal jeg se om jeg får sendt over det jeg snakker om til deg.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Kjøp CNR nå. Mulig gigantfunn i Georgia. Manavifeltet kan bli det nye Ekofisk.

Er selv inne her. Tungt.

6792113[/snapback]

Og om en ikke innfrir vil kursen synke drastisk. Det er høyrisikosport å satse på daytraderfavoritter som CNR og IGE; en burde vite hva en driver med og være kjent med risikoen. Det er selvsagt mye penger å tape, men det er svært lett å anbefale en akjse som nesten doblet seg sist måned og ikke være klar over den meget store risikoen en i så fall løper.

Lenke til kommentar

Det er med aksjer som mye annet. Om du vil ha stort utbytte tar du stor risiko. Selv holder jeg meg til fond og sitter jeg godt inne i Skagenfondene fordi jeg tror de er flinkere enn meg til å gi meg rimelig godt utbytte uten for stor risiko. Sannsynligvis gir de deg mellom 20 og 30% årlig på sikt. Du kan få mye mer ved å trade på børsen, men da må du følge godt med, og kan også tape mye.

Jeg har moderate krav og forventninger, men har over endel år tjent mellom 20 og 30% på fondene mine.

Om du er flink og aktiv kan du gjøre det bedre enn aksjefond, men ikke tro på alt du leser om hvor mye folk har tjent. Mange taper også, men de sier som regel ikke så mye...

Lenke til kommentar
Sannsynligvis gir de deg mellom 20 og 30% årlig på sikt. Du kan få mye mer ved å trade på børsen, men da må du følge godt med, og kan også tape mye.

Jeg har moderate krav og forventninger, men har over endel år tjent mellom 20 og 30% på fondene mine.

6811722[/snapback]

Du kan ikke forvente dette over tid. Akjsemarkedet, spesielt det norske, har steget ekstremt de siste par årene, noe tallenes tale reflekterer. En kan håpe, men burde ikke tro eller forvente, det samme i fremtiden.

Endret av Cybbe
Lenke til kommentar
Sannsynligvis gir de deg mellom 20 og 30% årlig på sikt. Du kan få mye mer ved å trade på børsen, men da må du følge godt med, og kan også tape mye.

6811722[/snapback]

Du kan ikke forvente dette over tid. Akjsemarkedet, spesielt det norske, har steget ekstremt de siste par årene, noe tallenes tale reflekterer. En kan håpe, men burde ikke tro eller forvente, det samme i fremtiden.

6817542[/snapback]

Så lenge Skagen fondene har målsetting om 20% på sikt har jeg ingen god grunn til å tro at de ikke klarer det siden de har klart det så langt. Med spredning på de tre Skagen fondene er ikke det norske aksjemarkedet så veldig avgjørende for utviklingen. Om det blir lavere er det ikke noe stort problem for meg. Jeg har 1,4 millioner i diverse plasseringer så jeg har nok til pålegg på brødskiva. De siste par-tre årene har vert bedre enn man kan vente på lang sikt, så vi får sikkert noen nedturer.

Jeg forventer 20% avkastning p.a. i en 10 års horisont, men det er selvsagt ingen garanti for at det vil bli som forventet. Jeg er 51 år gammel og håper og tror at sparepengene skal gi meg et utbytte å leve godt av når jeg komer i AFP alder og at kapitalen skal hjelpe mine barn den dagen jeg forlater dette forum.

Lenke til kommentar

Personlig ville jeg ikke spurt et evig subjektivt forum om aksjetips. Gå heller inn på www.hegnar.no , der de har løpende aksjetips. Meget nyttig. Og, en annen ting, lek heller med aksjer virtuelt. www.aksjespillet.no er ganske gøy. I begynnelsen er aksjer utrolig vanskelig. Man bør ha masse tid til det og følge med på aksjene man har hele tiden!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

For å si det slik, er du forberedt på å tape disse pengene? Vil du de skal stige fort, eller skal du bare investere dem ? Sprit, Våpen, Sex o.l er sikre vinnere... (seriøst) ellers, så kan du jo bare gå på hegnar og se hvilken aksjer som "rører" på seg, CNR er ett spennende selskap nå, finner de olje, så kommer kursen til å stige bra, finner de ikke ,så er aksjekursen halvert.

Meglerhuset trekker frem Telenor og Fast Search & Transfer som "top picks" innen IKT-sektoren på Oslo Børs i 2006. Også Eltek, SuperOffice og Vizrt kommer godt ut på rangeringen.

Dog, selv de beste bommer, du må bare prøve og feile. Vær forberedt på at du kan tape penger veldig fort hvis du satser på høyrisikoaksjer.

Lenke til kommentar

Forskjellen er gjerne den at gambler du på aksjer, så tjener du penger (kan tjene penger rimelig fort også) eksempel er hvis du har 10K i ett høyrisikoselskap, så kan det plutselig stige 30% på en dag (3000 kroner på en dag er ikke så ille, er det vel?) Selvfølgelig er sjangsen like stor for å tape penger.

Når du setter penger i fond, så er det banken som "tjener" penger for deg. Altså på langt nær så lukrativt som å investere i aksjer. (Mindre sjangse for å tape pengene også da)

Alt er opp til om du er villig til å tape pengene eller ikke, sjangsene for å tjene penger fort er der, men som med alt annet, skal du tjene penger fort. Så må du nesten ta en sjangse

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Jeg har tenkt til og investere litt penger som jeg har tjent i sommer (ca 10 000). Noen som har litt peiling om noen aksjer jeg kan kjøpe nå og ikke gå i minus? Noen som  har noe inside-information eller noe? :cool:

6556321[/snapback]

Ingen akjser garanterer profitt, du må også huske at penger du setter i akjser er penger du har råd til å tape.

Sett heller pengene i banken og vent noen år før du investerer.

Om du derimot MÅ investere i akjser, sett pengene i Statoil. Sjansene for at de blir verdt 0,- er små, og du vil muligens tjene noen kroner, men ikke forvent deg mange tusen. Statoil falt forresten med 3,3 prosent i dag.

Lenke til kommentar
Statoil falt forresten med 3,3 prosent i dag.

6967483[/snapback]

.... og kommer til å falle mer i morgen sammen med resten av børsen.

Aksjemarkedet er ikke stedet å sette penger i nå med mindre du sitter short.

Enkeltaksjer som vil stige finnes, men de er vanskelig å plukke.

Lenke til kommentar
Jeg har tenkt til og investere litt penger som jeg har tjent i sommer (ca 10 000). Noen som har litt peiling om noen aksjer jeg kan kjøpe nå og ikke gå i minus? Noen som  har noe inside-information eller noe? :cool:

6556321[/snapback]

Lite tips.. Om du ikke vet selv hva du skal satse på, så ligg unna aksjer. Prøv heller fond i banken, men det er jo sånn over flere år. Et annet tips er å kun bruke penger du føler du kan tape, som om det var småpenger. Å gå halvhjertet inn i noe med et mål om å gå i pluss over natten er dødfødt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...