Gå til innhold

venter med kjøp til etter Vista?

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt å oppgradere min eldre PC med AM2 hk og ny prosessor samt annet snacks.

Men en kollega fortalte meg idag at det var nok lurt til å vente med PC kjøp til MS Vista blir released. Dette på grunn av DirectX10.

Noen som kan fortelle meg om det absolutt lønner seg å vente, eller vil Vista fungere 100% på hardware som selges nå?

Takk for svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+8745264

Oppgrader etter hjertens lyst nå mener nå jeg.. Lanseringen av Vista vil mest sannsynlig bli utsatt og utsatt, og dessuten tror jeg systemkravene er noe hypa opp. Har du en ålreit bra PC i dag, spesielt hvis du oppgraderer i dag, vil den uten tvil glatt kunne kjøre Vista.

Dette med DirectX 10 og "eldre hardware" har jeg forsåvidt ikke hørt noe om..

Endret av Slettet+8745264
Lenke til kommentar

De fleste vil klare seg med dagens grafikkort(DX9). Men det er mest med tanke på nye spill som kommer at DX10 vil ha noe å si. Tror du skal oppgrader nå. Men begrense deg litt. Hvertfall hvis du spiller en del så ville jeg "bare" ha kjøpt meg 7900GT kort nå og sett ann hvordan G80/R600 lanseringen går. Og så kan du heller bytte ut 7900GT kortet om et års tid hvis det da er nye spill som bruker DX10 som du ønsker å spille med full DX10 grafikk. Jeg tror også at folk som spiller en del vil benytte seg av Windows XP en stund til drivere og slikt er på plass. Vi har sett fra tidligere(Win2K til Win XP) at det tok en del tid før folk faktisk skiftet til nytt OS.

Lenke til kommentar

Velkommen til forumet tomboy78 :fun: :fun:

Kjøp et 7900gt som NoWisee sier eller bare et 7600gt så har du enda mer penger å bruke på G80, det er nok det som lønner seg :D

Ellers så lønner det seg ikke å hele tiden utsette det da det hele tiden komemr noe nytt ...

Nå lønner det og utsette det på en måte da G80/R600 blir et stort hopp med tanke på DX10 og GDDR4 ...

Akkurat som det var vært og vente med å oppgradere nå som prisene har rast på AMD sine prosessorer med opptil 50% ellers er det ikke vært det ...

Lenke til kommentar

Vista fungerer kjempefint på nye maskiner man kjøper i dag. Men hvis du venter til Vista lanseres så får du det jo relativt billlig som del av en komplett PC istedet for å kjøpe det i løsvekt utenom da.

Men hvis du virkelig trenger en maskin nå så er det jo ikke all verdens poeng å vente.

Lenke til kommentar

Oppgrader nå om du har lyst, det er bestandig noe nytt som kommer. Når det gjelder directx10 er det ikke verre enn at du bare modererer deg litt og går for et mid-range kort. Det er nok enda en stund til directx10 kommer for fullt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...