dekoder Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 (endret) Hei Jeg har rimelig liten peiling på bilstereo, men kunne tenkt meg berdre lyd i opeln min. Har ny spiller, men høytalerne er orginale ('92)... Har noen av dere noen anbefalinger på dette? Jeg har ikke som mål å dele musikken jeg spiller med hele gata, men vil generelt ha bedre lyd og litt mer trøkk Vil helst ikke bruke mer enn 3-4k på dette Endret 5. september 2006 av Tykjepeis Lenke til kommentar
kadett Skrevet 28. juli 2006 Del Skrevet 28. juli 2006 Hva skriver du, "hvordan høytalere i en opel vectra"? Hvordan sette inn høytalere i en opel vectra? Ja jeg kødder med deg og du vet hvorfor! hehe Lenke til kommentar
icer Skrevet 28. juli 2006 Del Skrevet 28. juli 2006 (endret) Godt forståelig... Men nå er jo det sånn at noen bare ikke klarer å skrive slik vi lærte det på skolen... *sukk* Hadde vert en ide å vist til hvilke dimensjon høytalerne dine er og om du vil ha bare frontsett eller om du vil ha sub... skal du ha sub så kommer du nok ikke unna med 4000 for noe brukbart da en forsterker koster 2k, en sub 1k og et frontsett koster 1-2k for billig-men-bra varer... Jalla gav meg et tips om frontsett; "Morel Pulse 6.5" koster 2100 men er vistnukk veeldig bra, ellers var det et Evus Access til 1100 som også var ganske bra... Men vær så snill sett av en 100-lapp til en gramatikkbok så du finner ut hvordan du skriver hvordan og ikke spør "hvordan bok står det i?" Edit: Dette var da riktignok 6,5" element.... Endret 28. juli 2006 av icer Lenke til kommentar
dekoder Skrevet 31. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2006 Litt VG-skriving må til Men jeg ser at kadett sliter med kommasetting, og at icer skriver "vert" i stedet for "vært", så dere kunne nok også hatt godt av noen norsktimer Men over til det godt formulerte topicet: takk for anbefalinger. Skal sjekke dem ut Lenke til kommentar
kadett Skrevet 31. juli 2006 Del Skrevet 31. juli 2006 Litt VG-skriving må til Men jeg ser at kadett sliter med kommasetting, og at icer skriver "vert" i stedet for "vært", så dere kunne nok også hatt godt av noen norsktimer Men over til det godt formulerte topicet: takk for anbefalinger. Skal sjekke dem ut 6592410[/snapback] Hehe, man forstår vertfall hva jeg skriver og hvist du kan gramatikk så utmerket godt skjønner jeg ikke hvorfor du skrev slik var det tilfeldigvis dagen der på? :!: Lenke til kommentar
dekoder Skrevet 31. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2006 Hehe, var nok bare en glipp Lenke til kommentar
icer Skrevet 26. august 2006 Del Skrevet 26. august 2006 Er ikke personangrep dette for vi ser jo hele tiden eksempler på hvordan folk skal følge den mongo-trenden som har komt ved å skrive hvem og hvordan for hvilken... hvem cs versjon har du, hvordan høytalere ol. *sukk* Lenke til kommentar
ravika Skrevet 27. august 2006 Del Skrevet 27. august 2006 Har ny spiller, men høytalerne er orginale ('92)... 6556186[/snapback] For å svare litt på innlegget.... Har ikke noen generell om hvilke høytalere du bør kjøpe, men Opel Vectra A '92 leveres med standard 6,5" høytalere. I hattehyllen er det bare å sku ut de gamle og sette inn nye. Men i fordørene må du nok ha et monteringssett slik som dette, for å få nok dybde i døren. Lenke til kommentar
bjaa Skrevet 27. august 2006 Del Skrevet 27. august 2006 For å svare litt på innlegget....Har ikke noen generell om hvilke høytalere du bør kjøpe, men Opel Vectra A '92 leveres med standard 6,5" høytalere. I hattehyllen er det bare å sku ut de gamle og sette inn nye. Men i fordørene må du nok ha et monteringssett slik som dette, for å få nok dybde i døren. 6751033[/snapback] Kjøpte slike monteringssett til min Astra, og kjøpte meg et magnat komponentsett, det passa overhode ikke, var ikke i nærheten av å passe. Så skal du montere noe som er endel større enn de orginale så må du belage deg på å kutte og skjære i døra di Jeg gjorde det enkelt og monterte noen mindre (og billigere) coax høytalere bare, så får jeg heller vente med litt større ting etterhvert . . Ikke bare passa ikke høytalerene i hullet i døra, vinduet kom nedat magnete og, så må høytalere du har lyst til å montere før du monterer og kjøper Lenke til kommentar
ravika Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 For å svare litt på innlegget....Har ikke noen generell om hvilke høytalere du bør kjøpe, men Opel Vectra A '92 leveres med standard 6,5" høytalere. I hattehyllen er det bare å sku ut de gamle og sette inn nye. Men i fordørene må du nok ha et monteringssett slik som dette, for å få nok dybde i døren. 6751033[/snapback] Kjøpte slike monteringssett til min Astra, og kjøpte meg et magnat komponentsett, det passa overhode ikke, var ikke i nærheten av å passe. Så skal du montere noe som er endel større enn de orginale så må du belage deg på å kutte og skjære i døra di Jeg gjorde det enkelt og monterte noen mindre (og billigere) coax høytalere bare, så får jeg heller vente med litt større ting etterhvert . . Ikke bare passa ikke høytalerene i hullet i døra, vinduet kom nedat magnete og, så må høytalere du har lyst til å montere før du monterer og kjøper 6755354[/snapback] Er ikke plass til høytalere som har mye større dybde enn orginalhøytalerene. Selv løste jeg innmonteringen av nye fornthøytalere i min Vectra med å måle nøye til hvor dybt det var mellom dørtrekket og døren. Monterte så høytalerene fast i dørtrekket, uten det monteringsettet. Funket bra det, men ser ikke noen grunn til at monteringssettet ikke skal kunne brukes (sålenge du klarer deg med ikke for dype høytalere. Lenke til kommentar
icer Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Ruten går ikke ned bak høytaleren gjør den vel? Altså at bjaa hadde for feit magnet? Og ikke at den bare var for dyp? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå