Gå til innhold

iPod eller Jukebox 3?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg fikk min iPod for en uke siden og har ikke angret et sekund. Fra du får esken til du kobler hodetelefonene inn i iPoden sitter du med et fornøyd glis om munnen. Alt oser av kvalitet. T.o.m. skumgummien på hodetelefonene er pakket i vakuum.

Velg 10gig versjonen. Den er 2mm tynnere og har best cost/benefit.

Jukebox 3 er heller ikke et dumt valg, men den er større og mer klumpete. Designet er heller ikke i nærheten av iPoden. Den har derimot støtte for usb 2.0 og firewire, i tillegg til et utall inn- og utganger.

Jeg gikk for iPoden, og er kjempefornøyd bortsett fra at programmene som følger med er ikke verdt cd'en de er lagret på.

Du MÅ laste ned XPlay for å kunne utnytte iPoden.

Hvis du vil ha funksjoner og ikke bryr deg om størrelse eller design, gå for Jukebox.

Hvis du vil ha enestående design, wow-faktor, fantastisk innpakning går du for iPoden.

Hvis du har en Mac er valget klart iPod. Men med windows går du glipp av en del programmer som iTunes og iSync.

Håper det hjalp, og at det ikke var altfor rotete.

Har nemlig hjernerystelse og kjeder vettet av meg.

Mvh Erik

Lenke til kommentar

tror ikke du kan ta opp analogt med iPod. men hva har du line in på pc til? skal ha meg ipod jeg også når jeg får samlet sammen litt peng..

Edit:

er det forresten noen som har erfaring med leveringstid fra appleStore?

og når jeg har både pc og mac. hvilken versjon skal jeg kjøpe da?

[ Denne Melding var redigert av: Ritz på 2002-10-18 22:38 ]

Lenke til kommentar

Hvis du har pc OG mac gå for mac versjonen. Den har flere muligheter og mye bedre software. I tillegg kan du bruke feks ephpod som støtter mac-ipod i windows.

Applestore opererer med 2-4 ukers leveringstid på iPod. (5-7 uker hvis du skal ha den laserinngravert)

I tillegg kan det være lurt å kjøpe bil-adapter slik at du kan lade den i bilen..

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-19 11:55, skrev brukernavnet:

Og forresten. Hvordan får du 399$ til å bli 3000NOK?

Det gjør man ved å gange 399 med 7,5 (ca. kurs for dollar.) Svaret blir da 2992,50, altså ikke langt fra 3000 NOK.... :eek:)

PS.: Ikke meningen å være belærende!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Quote:

Den 2002-10-19 11:52, skrev brukernavnet:

Hvis du har pc OG mac gå for mac versjonen. Den har flere muligheter og mye bedre software. I tillegg kan du bruke feks ephpod som støtter mac-ipod i windows.

Applestore opererer med 2-4 ukers leveringstid på iPod. (5-7 uker hvis du skal ha den laserinngravert)

I tillegg kan det være lurt å kjøpe bil-adapter slik at du kan lade den i bilen..

jeg fikk den etter 1 uke, selv om det stod at jeg ikke fikk den før om 5 uker.

Lenke til kommentar

For å si det slik, man angrer ikke på at man kjøper en iPod. Har en selv, har ennå ikke angret (og da har jeg hatt den i over en måned)

Hvis man sammenligner med jukebox 3, så tror jeg ipod vinner. Den har et spill, er stilren, vakker å se på, gode løsninger (touch scroll hjul), gode menyer, rått backlight, og god lyd. Den leverer høyere lyd enn det gamle live 1024 kortet mitt (som tok natta tidligere i år). Jeg vil også tro at den leverer høyere lyd enn creative sin jukebox. Den er også mye mindre i størrelse. Bare eska den kommer i rettferdigjør prisen.

Du bør vel også lese omtalen på tomshardwareguide.com så finner du litt om batteri og innmat samt andre småtinger (det var en test av en 5gb)

Tresprit

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-02 13:11, skrev simfan:

Noen som vet hva som er forskjellen på mac og windows-versjonen? Finnes det noen gode grunner til å kjøpe mac-versjonen hvis man bare har pc?

Mac versionen can du bruke på begge plattformer, mens win versionen kun kjører på windows.

For å kjøre mac ver. under win. bruker jeg xplay... kjører som en drøm.

Lenke til kommentar

burde gå for ipoden..har en 20 gig med win versonen...funker fett med den medfølgende programmvara....dessuten er den grei som Hd hvis u mangler litt plass siden den faktisk dreier disken raskt samtidig som 1394`en mater den fort nok til å være en kortstokk size tass..d eneste er batteriet!!d r ganske dårlig...da jeg kjøpte den var den ganske ny å kosta fem. har sikkert falt i pris nå...selv om d tar veldig lang tid får du for penga...desssuten betaler du ikke en dritt i framt fra apple.no

vært penga!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...