Frank Stokke Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 Bunnpannepakninga har en liten skade på det høyre fremre hjørnet, kanskje 2 cm bredt der det lekker fra. Man skulle tro det er en smal sak å skifte denne pakningen, men det er det altså ikke. Enten må deler av forstillingen demonteres, ellers må motoren opp. Jeg klarer ikke noen av delene Nå lekker det ikke så mye olje at det er noe problem, men jeg vil helst få det tett eller minimere lekasjen. Vurderer oljeskift før vinteren.. Finnes det noe jeg kan sprøyte inn som utvider seg, eller noe sånt? Lenke til kommentar
kremt Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 Det finnes pakningspasta, men det er neppe særlig holdbart. Har du et bilde fra undersiden av bilen? Regner med motoren står på tvers i denne? Lenke til kommentar
Frank Stokke Skrevet 25. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2006 Motoren står nok ikke på tvers nei 4-syl på langs med bilen Bilder kan fikses i morgen. Må fjerne en aldri så liten plate med olje på for å komme til med kamera Denne pakningspastaen, hvordan fungerer den? Utvider den seg? Er det forresten trykk i bunnpanna når motoren går? Lenke til kommentar
nokiakiller Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 Regner med motoren står på tvers i denne? nope motoren på disse bilene står "normalt" altså ikke på tvers. å prøve og tette lekasjen med pasta o.g.l er bare en midlertidlig løsning. den beste måten og gjøre det på er og ta ned traversen og bytte pakningen. Et lite tips: ikke gjør denne reperasjonen når motoren er varm, brendte meg stygt på den måten jeg . mvh: nokiakiller Lenke til kommentar
Frank Stokke Skrevet 25. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2006 Hva skjer med bilen når jeg tar av traversen da? Mer som løsner? Den kan vel ikke stå på hjulene vil jeg tro.. Lenke til kommentar
nokiakiller Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 oops glemte og nevne att du MÅ ha bilen på bukk eller "stands" det er ganske mye skruing men ikke så vanskeligt Lenke til kommentar
kremt Skrevet 26. juli 2006 Del Skrevet 26. juli 2006 Takke seg til tversmotor ved bytte av bunnpanne Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå