Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Dele nett med leieboreren. Sikkerhetsoppsett!

Anbefalte innlegg

Hei,

Skal leie ut en del av huset, og jeg og leieboer skal dele på internettforbindelsen. Jeg må derfor ha en boks som gjør at ikke han kommer inn på mitt nettverk.

Er det noen som kan hjelpe meg med å finne en passende boks.

Nettverket blir kablet.

Det er greit dersom produktet fortrinsvis finnes i sortemanget til Komplett, MPX eller PS-Data

På forhånd takk for hjelpen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har ikke noe utrangert maskinvare dere kan smette opp firewall av da?

Finnes flusst av ferdigpakker som gjør jobben for deg, gratis for hjemmebruker.

Astaro har jeg erfaring med (har ikke testet nyeste4 versjon) og det er sikkert andre som kan anbefales og.

Lenke til kommentar

Ser litt på denne http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=34913#, vil den tilfretstille mine behov?

Legger ved en tegning av tenkt nettverk. Vil det fungere. Det som er viktig er at leieboer ikke får tilgang til mitt nett, om jeg får til hans er ikke så viktig.

Edit: Er også greit om jeg kan begrense hvor mye båndbredde han får, men det er ikke så viktig

post-27102-1153862327.jpg

Endret av chrisege
Lenke til kommentar
Ser litt på denne http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=34913#, vil den tilfretstille mine behov?

Legger ved en tegning av tenkt nettverk. Vil det fungere. Det som er viktig er at leieboer ikke får tilgang til mitt nett, om jeg får til hans er ikke så viktig.

Edit: Er også greit om jeg kan begrense hvor mye båndbredde han får, men det er ikke så viktig

6557109[/snapback]

Hei

Hvis du kobler ham inn på DMZ-porten der vil han ikke kunne komme inn på ditt nettverk.

Ellers vil du også kunne gjøre det med en hvilken som helst gammal maskin med Smoothwall, freesco, clarconnect eller lignende på. Så hvis du har en gammel desktop p75 eller noe sånt og 3 nettverkskort liggende vil det kunne løse problemet ditt lett.

Lenke til kommentar

6557109[/snapback]

Hei

Hvis du kobler ham inn på DMZ-porten der vil han ikke kunne komme inn på ditt nettverk.

Ellers vil du også kunne gjøre det med en hvilken som helst gammal maskin med Smoothwall, freesco, clarconnect eller lignende på. Så hvis du har en gammel desktop p75 eller noe sånt og 3 nettverkskort liggende vil det kunne løse problemet ditt lett.

6560096[/snapback]

Grunnet dårlig med plass, blir det mest sansynlig denne boksen, dersom den løser problemmet mitt, og ikke å bygge maskin!

Lenke til kommentar
Grunnet dårlig med plass, blir det mest sansynlig denne boksen, dersom den løser problemmet mitt, og ikke å bygge maskin!

6560297[/snapback]

Ja, den skal da det. Du trenger ikke nødvendigvis den DFL-200 boksen hvis du ikke skal gi leietakeren flere nettverksporter. Jeg anbefaler også at du skaffer deg og bestemmer over leietakerens trådløse nett, eller får skrevet i leieavtalen at han/hun ikke skal kunne sette opp usikrede trådløse nettverk.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Du har ikke noe utrangert maskinvare dere kan smette opp firewall av da?

Finnes flusst av ferdigpakker som gjør jobben for deg, gratis for hjemmebruker.

Astaro har jeg erfaring med (har ikke testet nyeste4 versjon) og det er sikkert andre som kan anbefales og.

6555947[/snapback]

Kan noen linke til dette programmet!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...