Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

bil til 40.000. saab 900?

Anbefalte innlegg

Hei :)

Er klar over at det er mange tråder om nesten det samme, men jeg prøver meg alikevel :)

Jeg kjører nå rundt i en gammel og rusten Ford Scorpio fra steinalder, denne skal i slutten av august byttes ut i noe bedre. Maks 40.000 inkludert omregistrering, har sett litt på saab 900 94modell (da disse har omreg på 1400) synest det er flotte biler til en rimlig penge. Er det noen andre biler som også gir like mye for pengene?

Mine kriterier:

Maks 40.000 inkludert omreg og veiavgift!

Fin i lakken

Ikke blomster interiør

Helst litt småsprek (120 hk+) men ikke så mye at den sluker bensin

Ac er et stort pluss

Ikke stasjonsvogn

Hvor langt motor har gått har ikke så mye og si (jeg skal ha den gjennom en NAF test før kjøp)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde jeg hatt 40000 hadde jeg selv helt ærlig heller godt for en Saab 900 enn Volvo 240/740. Er Volvo jeg liker klart best, men 240/740 er etter min mening for gammel til at jeg hadde brukt 40 000 på den. Synes Saab 900 virker som en veldig grei bil til den prisen, fine biler, og virker som de er ganske godt utstyrt med blandt annet 4 el vinduer og slikt. Mye bil for pengen virker det som.

Sikker andre biler som gir like mye for pengene. Kan blandt annet foreslå Renault Laguna. Har en kamerat som akkurat kjøpte en, veldig god komfort og lite støy i de bilene.

Ellers kan du vel se på blandt annet Peugeot 406, Ford Mondeo, Opel Vectra og Citroen Xantia. Volvo S/V40 ligger vel litt for høyt i pris. De fleste av disse bilene jeg lister opp er nyere enn 94 modeller da.

Lenke til kommentar

Alt er relativt min gode mann.

Jeg har en 87 Saab 9000, og en annen kompis av meg har en 90 Saab 9000. Og de er ALT annet enn enkle å skru på. Motorrommet er ufattelig trangt.

Men for all del, det er fantastiske biler. Gode å kjøre, driftsikre, bruker lite bensin, masse utstyr og et ganske så greit utseende. :)

Lenke til kommentar

Du er dyktig om du får en 97-modell til 40000 da.

Den kommer også ganske godt ut i Folksam sin sammenfatting av bilsikkerhet

dinside-test

Men dette er da den nye modellen, som du neppe får til under 40K. Den gamle modellen trådstarter snakker om er en sikker bil sammenlignet med mye av det man får til under 40000.

Endret av gorber
Lenke til kommentar

Skal du kjøpe saab 900 bør du styre unna modeller som er eldre en 94, altså 95 og opp er bra.

Dette er fordi at det var problem med rust i dørene de var også for høyt gira + mange andre så feil. Det meste er sikkert tatt på garanti men alike vell, deilig og være på den sikre siden.

Lenke til kommentar

Jeg vurderte selv å kjøpe en 900 som deg, og hadde omtrent samme budsjett som deg, men endte til slutt opp med en 1995 Saab 9000 CD istedenfor (Info og bilder kan sees i den tråden der alle viser frem sin egen bil).

Problemene med 94 modeller er at det kan være litt rust på de, samt noen barnesykdommer. Det er jo ganske stort sprang i omregistreringsavgift på 1994 og 1995-modeller, så jeg skjønner fristelsen for å spare en del tusener er tilstede. Men om du tar en NAF-test og bilen virker god, så ser jeg ikke noe problem med å kjøpe en 1994-modell.

Lenke til kommentar

Som edonis sier, så kan du spøre om du kan ta en NAF-test på den. Koster ikke all verden det.

Så kan du jo gjøre en avtale med selger (hvis han sier den er problemfri, at retter eventuelle feil og du får den til samme pris).

Vet bare at det var en del feil på 94-modelleene...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...