Fribbern Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 Hei. Jeg vil kutte litt i bildet mitt. har noen forstyrrende elementer osv. men jeg vil beholde de forholdene jeg har til høyde og bredde. Så hvordan gjør jeg det? Det er PS jeg bruker. Takker for svar. Mvh Anders Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 Det er fleire måtar. Du kan til dømes bruke Rectangular marquee (øvst til venstre i verktøy-paletten). Set Style på verktøylinja øvst til "Fixed aspect ratio" og angi det forholdet mellom breidde og høgde det er på biletet ditt (ofte 4:3 eller 3:2). Marker so det området du vil behalde, og vel Image --> Crop. Du kan flytte rundt på "markeringsfirkanten" ved å klikke og dra inne i den. Lenke til kommentar
dhjerp Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 Jeg bruker alltid "croptool" som er beregnet for dette. Nr 3 ovenfra på venstre side. Øverst legger du da inn størrelse i høyde/bredde og ønsket oppløsning. Klikk og dra. Størrelsen og plasseringen av utsnittet kan du sette der det passer, høyreklikk og crop. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå