Gå til innhold

Geforce 4 i mandrake

Anbefalte innlegg

Vet det har vert noe liknedne oppe tidligere, men jeg føler jeg har prøvd løsningene.

Har Asus GF4 TI4400. på Mandrake linux 9

Lasta ned de korrekte driverene fra nvidia (bruke programmet som anbefalte og installerte rpm utgavene)

Da jeg skulle restarte KDE fikk jeg en feilmelding om at det var noe galt med XF86config-4 Prøvde å slette XF86-config-4 og kjørte Xf86config og satte alt på "vga" fikk jeg enda problemet.

Hvordan fikser jeg det slik at jeg kan starte kde igjen?

Problemet med grafikk kortet er at jeg ikke klarer mer enn 60HZ (hvor endrer jeg på hz'en i kde?)

Mvh

A. Lyse

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tviler sterkt på et skjermkortet ditt bare klarer 60Hz... Det stiller forøvrig i XF86Config-4. Skal være noen verdier for horisontal og vertikal refresh der. XF ordner da den beste raten selv.

det programmet du kjører for å lage fila er forresten IKKE for XFree4, men for XFree3... husker ikke hva config-programmet heter for 4.. I debian bruker jeg bare dpkg-reconfigure.

Ptomania

Lenke til kommentar

Nå gir jeg snart opp. Har prøvd alt tror jeg.

Prøvde med alle de forskjellige driverene fra nvidia. Prøvde t.o.m rebuild av src. (noe som heller ikke gikk)

Jeg får liksom installert rpm, men når jeg skriver startx får jeg bare opp en feilmelding før den starter noe. Når jeg prøver å reconfigurere med XFdrake får jeg bare beskjed den ikke kan finne ettellerannet i XF86configurator. Ender opp jeg må reistallere linux. Begynner å gå litt lei nå. Jeg sitter IKKE med meg 60hz skjerm.

Noen som har noen tips?

Mvh

A. Lyse

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-19 17:59, skrev j0 Ø.:

Det er (antageligvis) skjermkonfigurasjonen som er problemet. Du må konfigurere skjermen på nytt. Tror det vil hjelpe :smile:

Har prøvd på det utallige ganger :sad: Har prøvd generic instillinger og egendesfinerte uten noe lykke :sad:

Kanskje mandrake ikke er noe bra å installere allikevel? Er det mindre problemer med Red Hat?

Mvh

A. Lyse

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...