trrunde Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 Du får også en melding på header, dette kan du fikse med å sette ob_start(); i begynnelsen på php filen og ob_flush helt på bunn av php filen Lenke til kommentar
eigan Skrevet 25. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2006 TUSEN hjerterlig takk exon, du har vært til stor hjelp for meg. også takk til de andre som kom med innspill Lenke til kommentar
eigan Skrevet 25. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2006 Bare ett problem til.. jeg vil at det skal være mulig å endre passord også... så har jeg kommet til nysql delen... mysql_query("UPDATE brukere SET brukernavn = '{$_POST['brukernavn']}' passord = '{$_POST['passord']}' WHERE id = '{$_POST['id']}' LIMIT 1"); Det funker ikke slik...det jeg har gjort er å legge til passord = OSV etter brukernavn... Mvh Mr Chief Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 (endret) Det var nesten riktig; UPDATE brukere SET brukernavn = '{$_POST['brukernavn']}', passord = '{$_POST['passord']}' WHERE id = '{$_POST['id']}' LIMIT 1 EDIT: Rota litt første gangen. Endret 25. juli 2006 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
eigan Skrevet 25. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2006 fikk headers problemer IGJEN Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 (endret) Pass på at det ikke er noen mellomrom i starten av fila. EDIT: Og du må selvfølgelig ha med mysql_query foran koden jeg nettopp skrev, bare sånn i tilfelle du trodde noe annet Endret 25. juli 2006 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
eigan Skrevet 25. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2006 fiksa det, men det passord oppdateringen funker ikke Lenke til kommentar
eigan Skrevet 25. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2006 (endret) EDIT: Jeg så ikke EDIT greia de på det nest siste innlegget ditt...så jeg endra det, så nå funker det TUSEN TAKK Endret 25. juli 2006 av Mr Chief Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 Lettere om du poster hele koden slik at jeg ser hvilke endringer du har gjort og hva som evt. må endres. Lenke til kommentar
eigan Skrevet 26. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2006 (endret) Hei Jeg legger inn flere ting som skal endres..men det ble pluserlig ett voldsomt stort mellom rom helt øverst på edit sden... LINK case "edit": if(is_numeric($_GET['id'])) { $query = mysql_query("SELECT * FROM brukere WHERE id = '{$_GET['id']}' LIMIT 1"); $row = mysql_fetch_assoc($query); echo "<form name=\"edit_user\" action=\"endreid2.php?do=doedit\" method=\"post\">\n"; echo "<table>\n"; echo "<tr><td>Brukernavn:</td><td><input type=\"text\" name=\"brukernavn\" value=\"{$row['brukernavn']}\"/></td></tr><br>\n"; echo "<tr><td>Passord:</td><td><input type=\"text\" name=\"passord\" value=\"{$row['passord']}\"/></td></tr><br>\n"; echo "<tr><td>Email:</td><td><input type=\"text\" name=\"email\" value=\"{$row['email']}\"/></td></tr><br><br>\n"; echo "<tr><td>Fornavn:</td><td><input type=\"text\" name=\"fornavn\" value=\"{$row['fornavn']}\"/></td></tr><br>\n"; echo "<tr><td>Etternavn:</td><td><input type=\"text\" name=\"etternavn\" value=\"{$row['etternavn']}\"/></td></tr><br>\n"; echo "<input type=\"hidden\" name=\"id\" value=\"{$row['id']}\"/><<br>\n"; echo "<tr><td><input type=\"submit\" name=\"submit\" value=\"Edit user\"/></td></tr>\n"; echo "</table>\n"; echo "</form>\n"; } break; EDIT: det er også en uønsket "<" som dere ser... Endret 26. juli 2006 av Mr Chief Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 26. juli 2006 Del Skrevet 26. juli 2006 Skal ikke kommentere noe særlig på koden din annet enn at den er forferdelig rotete. case "edit": if(is_numeric($_GET['id'])) { $query = mysql_query("SELECT * FROM brukere WHERE id = '{$_GET['id']}' LIMIT 1"); $row = mysql_fetch_assoc($query); echo <<<end <form name="edit_user" action="endreid2.php?do=doedit" method="post"> <table> <tr> <td>Brukernavn:</td> <td> <input type="text" name="brukernavn" value="{$row['brukernavn']}"/> <input type="hidden" name="id" value="{$row['id']}"/> </td> </tr> <tr> <td>Passord:</td> <td><input type="text" name="passord" value="{$row['passord']}"/></td> </tr> <tr> <td>Email:</td> <td><input type="text" name="email" value="{$row['email']}"/></td> </tr> <tr> <td>Fornavn:</td> <td><input type="text" name="fornavn" value="{$row['fornavn']}"/></td> </tr> <tr> <td>Etternavn:</td> <td><input type="text" name="etternavn" value="{$row['etternavn']}"/></td> </tr> <tr> <td><input type="submit" name="submit" value="Edit user"/></td> </tr> </table> </form> end; } break; Lenke til kommentar
eigan Skrevet 26. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2006 (endret) Tror ikke det der var helt skrevet av deg.... fikk svart skrift over heler tabbelen Etter å ha oppdatert så fant jeg ut at det ble akkurat likt... Endret 26. juli 2006 av Mr Chief Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 26. juli 2006 Del Skrevet 26. juli 2006 (endret) Hva mener du nå? EDIT: Det kan ikke bli akkurat likt. I din kode har du mange <br/> i tabellen uten at disse blir plassert inni <td> og </td>, da vil alle <br/> bli samlet på toppen og du får det mellomrommet. Endret 26. juli 2006 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 26. juli 2006 Del Skrevet 26. juli 2006 Har du prøvd koden da? Har ikke mulighet til å teste selv akkurat nå, men det burde virke. Lenke til kommentar
eigan Skrevet 26. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2006 Det ble ingen forskjell... http://maple-design.net/AdminP/endreid2.php?do=edit&id=10 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 26. juli 2006 Del Skrevet 26. juli 2006 Det er fordi du ikke brukte den koden jeg ga deg. Litt ovenfor skrev jeg: EDIT: Det kan ikke bli akkurat likt. I din kode har du mange <br/> i tabellen uten at disse blir plassert inni <td> og </td>, da vil alle <br/> bli samlet på toppen og du får det mellomrommet. Lenke til kommentar
eigan Skrevet 26. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2006 takker, nå funker det Lenke til kommentar
eigan Skrevet 26. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2006 (endret) Når jeg skal delete istede for å oppdatere, skal jeg da bytt ut UPDATE med DELETE ? Endret 26. juli 2006 av Mr Chief Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 26. juli 2006 Del Skrevet 26. juli 2006 DELETE FROM brukere WHERE id = '{$_POST['id']}' Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå