eigan Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 Hei Jeg trenger ett simpelt script hvor man kan se alle personene som er i databasen, så kan det være mulig å endre brukerens navn ved å trykke på en knapp kalt ENDRE. Tenker noe slik: Brukerens_navn ENDRE Hvis dere hvet om en tutorial på nett går det sikkert bra det også, bare send linken.... Mvh Mr Chief EDIT: hvis du skal lage et script, eller hvet om en løsning, vennligst svar meg i forumet, da slepper jeg bruke mye tid på noe jeg ikke klarer. Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 select * from brukere så kjører du en mysql_fetch_array og skriver ut alle brukerne Lenke til kommentar
eigan Skrevet 25. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2006 Jeg klarer det... Det som er det største problemer er at jeg ikke får til den ENDRE knappen, linken skal jo endre seg til f.eks user.php?id=5 så kommer mann inn på siden hvor du da kan endre den brukeren... Takk for svar Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 Du bruker update for å endre mysql tabellen Lenke til kommentar
eigan Skrevet 25. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2006 Du bruker update for å endre mysql tabellen 6555284[/snapback] Ja, men jeg kommer ikke inn på update siden...det er det som må fikses før jeg begynner på det der... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 Du kan prøve dette scriptet: <?php mysql_connect("127.0.0.1", "myuser", "mypass") or die("SQL ERROR: Could not connect to database!"); mysql_select_db("mydb") or die("SQL ERROR: Could not select database!"); switch($_GET['do']) { case "edit": if(is_int($_GET['id'])) { $query = mysql_query("SELECT * FROM `mytable` WHERE `userid` = '{$_GET['id']}' LIMIT 1"); $row = mysql_fetch_assoc($query); echo "<form name=\"edit_user\" action=\"myscript.php?do=doedit\" method=\"post\">\n"; echo "<input type=\"text\" name=\"username\" value=\"{$row['username']}/>\n"; echo "<input type=\"hidden\" name=\"userid\" value=\"{$row['userid']}\"/>\n"; echo "<input type=\"submit\" name=\"submit\" value=\"Edit user\"/>\n"; echo "</form>\n"; } break; case "doedit": if(is_int($_POST['userid'])) { mysql_real_escape_string($_POST['username']); mysql_query("UPDATE `mytable` SET `username` = '{$_POST['username']}' LIMIT 1"); header("Location: http://myserver.tld/myscript.php"); exit; } break; default: $query = mysql_query("SELECT * FROM mytable"); while($row = mysql_fetch_assoc($query)) { echo htmlspecialchars($row['username']) . " (<a href=\myscript.php?do=edit&id={$row['userid']}\" title=\"Edit user\">Edit user</a>)\n"; } } ?> Lenke til kommentar
eigan Skrevet 25. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2006 Hei Takk for svar Når jeg trykker endre bruker kommer jeg bare inn på en blank side... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 (endret) Du har kalt scriptet myscript.php, ikke sant? EDIT: Prøv å bytte "is_int" til "is_numeric", da skal det gå bedre. Endret 25. juli 2006 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
eigan Skrevet 25. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2006 Du har kalt scriptet myscript.php, ikke sant? 6555634[/snapback] Jeg har endret allt av det jeg skal endre, slik at det vil passe til mitt script... LINK Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 (endret) Sorry, er noen småfeil fra min side der. Endre is_int til is_numeric som jeg sa over, og endre echo htmlspecialchars($row['username']) . " (<a href=\myscript.php?do=edit&id={$row['userid']}\" title=\"Edit user\">Edit user</a>)\n"; til echo htmlspecialchars($row['username']) . " (<a href=\"myscript.php?do=edit&id={$row['userid']}\" title=\"Edit user\">Edit user</a><br/>)\n"; Endret 25. juli 2006 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
eigan Skrevet 25. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2006 Sorry, er noen småfeil fra min side der. Endre is_int til is_numeric som jeg sa over, og endre echo htmlspecialchars($row['username']) . " (<a href=\myscript.php?do=edit&id={$row['userid']}\" title=\"Edit user\">Edit user</a>)\n"; til echo htmlspecialchars($row['username']) . " (<a href=\"myscript.php?do=edit&id={$row['userid']}\" title=\"Edit user\">Edit user</a><br/>)\n"; 6555659[/snapback] Jeg virker sikkert litt dom nå, men det står is_int to steder, hvilken "case" skal jeg endre det på? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 Ikke for å være frekk, men begge kanskje? Lenke til kommentar
eigan Skrevet 25. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2006 Du kan jo selv se hva som har skjedd... LINK Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 Ja, jeg så det. Fingrene mine løper alt for fort når jeg skriver kode, så det blir en del feil innimellom. Dette skal virke: <?php mysql_connect("127.0.0.1", "myuser", "mypass") or die("SQL ERROR: Could not connect to database!"); mysql_select_db("mydb") or die("SQL ERROR: Could not select database!"); switch($_GET['do']) { case "edit": if(is_numeric($_GET['id'])) { $query = mysql_query("SELECT * FROM `mytable` WHERE `userid` = '{$_GET['id']}' LIMIT 1"); $row = mysql_fetch_assoc($query); echo "<form name=\"edit_user\" action=\"myscript.php?do=doedit\" method=\"post\">\n"; echo "<input type=\"text\" name=\"username\" value=\"{$row['username']}\"/>\n"; echo "<input type=\"hidden\" name=\"userid\" value=\"{$row['userid']}\"/>\n"; echo "<input type=\"submit\" name=\"submit\" value=\"Edit user\"/>\n"; echo "</form>\n"; } break; case "doedit": if(is_numeric($_POST['userid'])) { mysql_real_escape_string($_POST['username']); mysql_query("UPDATE `mytable` SET `username` = '{$_POST['username']}' LIMIT 1"); header("Location: http://myserver.tld/myscript.php"); exit; } break; default: $query = mysql_query("SELECT * FROM mytable"); while($row = mysql_fetch_assoc($query)) { echo htmlspecialchars($row['username']) . " (<a href=\"myscript.php?do=edit&id={$row['userid']}\" title=\"Edit user\">Edit user</a>)<br/>\n"; } } ?> Lenke til kommentar
eigan Skrevet 25. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2006 (endret) Hei Prøv å endre nå... LINK EDIT: Ser visst ut som at noen har det gøy... men hva er den header problem greia? header("Location: http://maple-design.net/AdminP/endreid2.php"); Endret 25. juli 2006 av Mr Chief Lenke til kommentar
eigan Skrevet 25. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2006 Legg også merke til at det er kun den øverste som endrer seg... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 Post scriptet ditt slik det er nå. Hadde også vært flott med en beskrivelse over databasen din, hvilke felter du har der osv. Lenke til kommentar
eigan Skrevet 25. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2006 (endret) endreid2.php : <?php mysql_connect("localhost", "#####", "######") or die("SQL ERROR: Could not connect to database!"); mysql_select_db("#####") or die("SQL ERROR: Could not select database!"); switch($_GET['do']) { case "edit": if(is_numeric($_GET['id'])) { $query = mysql_query("SELECT * FROM brukere WHERE id = '{$_GET['id']}' LIMIT 1"); $row = mysql_fetch_assoc($query); echo "<form name=\"edit_user\" action=\"endreid2.php?do=doedit\" method=\"post\">\n"; echo "<input type=\"text\" name=\"brukernavn\" value=\"{$row['brukernavn']}\"/>\n"; echo "<input type=\"hidden\" name=\"id\" value=\"{$row['id']}\"/>\n"; echo "<input type=\"submit\" name=\"submit\" value=\"Edit user\"/>\n"; echo "</form>\n"; } break; case "doedit": if(is_numeric($_POST['id'])) { mysql_real_escape_string($_POST['brukernavn']); mysql_query("UPDATE brukere SET brukernavn = '{$_POST['brukernavn']}' LIMIT 1"); header("Location: http://maple-design.net/AdminP/endreid2.php"); exit; } break; default: $query = mysql_query("SELECT * FROM brukere"); while($row = mysql_fetch_assoc($query)) { echo htmlspecialchars($row['brukernavn']) . " (<a href=\"endreid2.php?do=edit&id={$row['id']}\" title=\"Edit user\">Edit user</a>)<br/>\n"; } } ?> Databasen: ID_____Brukernavn 1 ______Prebe 10 ______Einar 8 ______Preben Vet ikke om dere skjønner noe av det... Endret 25. juli 2006 av Mr Chief Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 (endret) Urk, jeg som roter igjen. UPDATE brukere SET brukernavn = '{$_POST['brukernavn']}' LIMIT 1 skal være UPDATE brukere SET brukernavn = '{$_POST['brukernavn']}' WHERE id = '{$_POST['id']}' LIMIT 1 Header-erroren klarer jeg ikke å se, det er ikke noe whitespace før php-scriptet vel? EDIT: Jo, det er whitespace før scriptet. Visk ut slik at <?php er det første som står i scriptet. Endret 25. juli 2006 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
eigan Skrevet 25. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2006 Takk for svar, skal fikse det etter jeg har sett en film ferdig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå