Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Laptopen starter ikke lenger..


Anbefalte innlegg

Skulle skru på laptopen min igår, men det ville selvsagt ikke laptopen..

Jeg skrur på, så kommer Hewlet Packard-logoen opp, så blir skjermen svart med en slik hvit understrek som bare står og blinker oppe i venstre hjørne..

 

Noen aning om hva som kan være feil..?

Har prøvd med og uten strøm, trykt på alt av taster, osv, ingenting hjelper.. :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kommer inn i BIOS, klarer også å boote fra CD, og den finner de to partisjonene som er der. Den klarer IKKE å formatere C: (bare prøvd hurtig hittil) virker det som, siden jeg får feilmelding når den skal begynne å legge inn Windows (får opp beskjed om at den ikke klarer å lage mappen "\windows").. :(

 

Noen tips..?

Kan vel virke som disken har flippa i vinkel..?

Lenke til kommentar

her har det nok skjedd et eller annet med disken din. Har du prøvd å gå via dos og formatere c:? Vet ikke om det hjelper men bare prøve for sikkerhetsskyld. Hvis du har garanti så send den inn så fort som mulig hehe:D(Hvis du ikke får fiksa det da)

Lenke til kommentar
Snakka med HP Compaq kundeservice, han mente den enkelt kunne tas ut. Får vel kikke litt på det før jeg tror helt på han.. :p

 

Men det er mest trolig disken som har tatt kvelden..?

6566397[/snapback]

 

Jeg hadde et lignende problem med min Acer. Startet med at skjermen frøs. Prøvde å trykke på allt av knapper for å se om harddisken reagerte mend et gjorde den ikke. Slo pcen av ved å ta ut batteri og ledning til strømforsyning og på igjen ved å sette i nevnte deler. Maskinen slo seg på, men den aller første Acer logoen kom ikke opp, skjemer forble svart i noen sekunder før den samme understreken kom oppe i venstre hjørnet. Sendte den til reparasjon, fikk den igjen etter at HK, som forøvrig var gåent var byttet.

 

----

 

PÅ min maskin er HDD bare å skru løs to skruer på undersiden, ta vekk et lokk og dra den ut. Har vært borti endel andre bærbare også, husker ikke hvordan det var med dem men har ikke minner om noe avaserte metoder :)

Lenke til kommentar

Hm, kan vel kanskje tenkes at det er hovedkortet da.. Da blir det nok litt dyrere enn bare HDDen..

 

Nå får jeg ikke starta fra CD en gang. Kommer opp "trykk en tast for å starte opp fra CD-ROM", trykker så en tast, så litt etterpå kommer "NTLDR mangler, trykk Ctrl + Alt + Del for å starte på nytt".. :(

 

Noen idèer..?

Vil det hjelpe å bytte HDD, eller bør jeg finne en butikk som har peil som kan feilsøke for meg..?

Lenke til kommentar

Klarte å kjøre en Norton Ghost, men får samma NTLDR-feilen når jeg deretter prøver å boote.

Men klarer nå å kjøre fra WinXP-CD..

 

Men, når jeg gikk inn i gjenopprettingskonsollen og skrev "map", så fikk jeg opp partisjonene, men bare D: står at er NTFS. C: står det ingenting på..?

Lenke til kommentar

Last ned ultimate boot cd og start pcen med den. Så kan du fjerne endel feil og sjekke for hw feil på disken din. Ikke sikkert at du får maskinen til å funke igjen men det er verdt et forsøk. Jeg har ivertfall klart å redde endel disker med det trikset og de har vart i flere år etterpå.

Lenke til kommentar

Ah, hehe.. :)

 

Får vel ta å sjekke åssen fabrikat disken er av, og så laste ned programmet som er tilpasset denne disken, og deretter brenne det ut på en CD som jeg starter på laptopen..?

 

Vanlig formatering (ikke hurtig) av partisjonen C: fungerer forøvrig ikke. Den stopper på 3% og står der til jeg skrur den av.. :(

Vurderer å ta den med til en butikk imorra ellerno og høre om dem kan se på den..

Endret av Marvil
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...