Nitrius Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 (endret) Bios ble flashet feil via Asus Update, skrudde av maskina men når den blir skrudd på igjen nå så er skjermen svart/mørk så får ikke sett om maskina booter eller lignende, men vifter og slikt går. Så spørsmålet da er hva kan gjøres? regner med at det er hovedkortet som er dødt. Hovedkortet er av typen Asus P4G8X Delux om jeg husker riktig. Edit: Vet det er mulig å gå til innkjøp av biosbrikker eller bruke en methode som kalles hotflash? men før dette så vil jeg gjerne vite om det finnes noe enklere metoder? Endret 25. juli 2006 av Nitrius Lenke til kommentar
Zink Skrevet 27. juli 2006 Del Skrevet 27. juli 2006 Det er muligheter hvis Boot Block er uskadet. Har du floppystasjon og helst et pci skjermkort så kan du clear cmos og prøve en oppstartsdiskett med ny BIOS og et flashprogram. http://www.biosman.com/biosrecovery.html http://www.webhelp.org/jonnyguru/flashBIOS/ Lenke til kommentar
Punisher Skrevet 27. juli 2006 Del Skrevet 27. juli 2006 Eller hvis du er i det modige hjørnet, og kjenner noen med samme hovedkort. Så kan du flashe biosen din i hans maskin... Har gjordt det selv. Lenke til kommentar
pumba50 Skrevet 27. juli 2006 Del Skrevet 27. juli 2006 Du kan jo bruke idiotsikker oppgradering av Asus hovedkort også. I mitt asuskort-manual står det at det fins en recovery løsning på cd-plata som fulgte med hovedkortet. Kanskje du har noe lignende? Lenke til kommentar
Arcus Skrevet 27. juli 2006 Del Skrevet 27. juli 2006 (endret) Har du prød å resette bios (som regel en jumper på hovedkortet , evnt ta ut cmos batteriet i 15 min) ?? Hvordan vet du at flashen feilet ?? Fikk du noe meldinger osv underveis ? Endret 27. juli 2006 av Arcus Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 27. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2006 Har du prød å resette bios (som regel en jumper på hovedkortet , evnt ta ut cmos batteriet i 15 min) ?? Hvordan vet du at flashen feilet ?? Fikk du noe meldinger osv underveis ? 6569187[/snapback] Jupp sto i Asus Update at det feilet, husker ikke nøyaktig hva som sto. Uansett brukte metoden hvor du flytter bios brikken fra et likt hovedkort mot bios brikken som hadde blitt feilflashet og flashet den slik. Så den funker igjen. Takk for alle tips. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå