Gå til innhold

Passer Cpu Til Hovudkort?

Anbefalte innlegg

Hallo jeg tenkte å kjøpe meg en ny cpu ettersom de er så billige for tiden:) Men har bet problem! jeg er usikker på om hovudkortet mitt passer til den cpuèn jeg skal kjøpe. Siden det berre sto at det passer til amd Athlon 62 fx og amd athlon 64. Synest dette var litt merkelig siden Fx er også to kjerners og er en meir komplisert type. Men jeg såg også at hovudkortet var tatt ut av salg for en stund siden ettersom det var en feil på det. Kan det vere at det ike står at de kjører amd X2 fordi det ble tatt ut av salg før Amd X2 kom?

Har et Asus A8N-SLI Deluxe, nForce4 SLI, Socket -939,S-ATA,Dual-GbLAN,Firewire,PCI-Ex16 hovudkort.(Viss du finner det...)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ser ut som hovedkortet støtter X2 4800 med BIOS 1010. Mens 5000 IKKE er støttet (dette kommer sikkert om ett par uker, men man vet jo aldri).

BIOS finner du her: http://support.asus.com/download/download....SLanguage=en-us

EDIT: CPU støtte finner du her: http://support.asus.com/cpusupport/cpusupport.aspx

Anbefaler at du heller kjøper 4800

6555148[/snapback]

Jeg fant 1017 men den var bare beta. Men det var også 1016 ferdig utviklet. Jeg fant ikke ut hvor jeg så hva den støttet..? Men det bør gå vel siden 1010 støttet 4800+?

Lenke til kommentar
Jeg fant 1017 men den var bare beta. Men det var også 1016 ferdig utviklet. Jeg fant ikke ut hvor jeg så hva den støttet..? Men det bør gå vel siden 1010 støttet 4800+?

6555188[/snapback]

Om du ser på cpu støtte på den linken jeg ga (funker ikke med opera) ser du at 5000 ikke foreløpig er støttet i det hele tatt.

Men jeg er faktisk litt usikker på om 5000 faktisk eksisterer enda... -Hvor har du sett den? -Husk på at dette er ett s939 hovedkort.

Lenke til kommentar
Om du ser på cpu støtte på den linken jeg ga (funker ikke med opera) ser du at 5000 ikke foreløpig er støttet i det hele tatt.

Men jeg er faktisk litt usikker på om 5000 faktisk eksisterer enda... -Hvor har du sett den? -Husk på at dette er ett s939 hovedkort.

6555553[/snapback]

Enig.

Trodde at X2 5000+ bare er å få tak i til AM2, men kommer ettervert til 939, tror det forstend ennå :D

Lenke til kommentar
Oppdatert: En AMD-representant har nå kommentert saken. Ifølge ham skal det dreie seg om en feil - Athlon 64 X2 5000+ skulle ikke vært nevnt i det aktuelle dokumentet (Kilde: X-bit labs).

Ser dårlig ut du ...

Har quota fra den artikelen om at X2 5000+ kommer til socket 939

Lenke til kommentar

4800+ går nok ikke ned i pris. Den går faktisk vekk fra produksjon. AMD har vist sluttet å lage X2 CPUene som har 2 MB L2 cache, og satser kun på de med 1 MB.

Hvis du ser hos Komplett så er både 4800+ og 4400+ borte fra socket 939 oversikten. Begge disse hadde 2 MB

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...