Gå til innhold

Får striper og firkanter på skjermen i windows

Gjest Slettet+98128394

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+98128394

Jeg får striper og firkanter i alle slags farger når jeg starter Windows. Før fikk jeg det nesten bare når jeg spillte grafisk krevende spill, men nå får jeg det til og med under oppstart av windows.

Fra før har skrevet dette inlegget: Striper i forskjellige farger

Etter dette inlegget kjøpte jeg meg et nytt kabinett med veldig god kjøling samt en PSU som er dobbelt så kraftig som den gamle jeg hadde. Dette hjalp ingenting på problemet mitt selv om temperaturene falt. Temperaturen i kabinettet er på ca. 30 grader. Temp. på CPU er ca. 47 grader. Temp. på skjermkortet er ca. 50 grader. Romtemperatur ca. 25 grader. Dette er når maskinen står i windows og gjør ingenting.

Har skjermkortet mitt gått av med pensjon? Eller er det fortsatt "hope in a hanging snor"..?

Skjermkortet: Gainward GeForce 6600GT

Endret av Slettet+98128394
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har du ikke lagt ved noe skjermbilde, men hvis du har noe ala bildet under kalles det artifacts og skyldes for høy temperatur, drivere, defekt skjermkort eller at man har klokket kortet for høyt.

post-23-1128209760.jpg

Uansett er det stor sannsynlighet for at du da kan få refundert kortet der du kjøpte det hvis problemet ikke gir seg etter du har renset vifte, klokket det ned og installert nye drivere.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+98128394

Ja, det er noe alla det du viser på bildet der. Kortet har aldri blitt overklokket og vifta på kortet har jeg renset grundig, uten at det hjalp. Tror nok at det er varmen som har tatt knekken på det desverre :cry:

Endret av Slettet+98128394
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...