_Sandman_ Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 For det første... er litt n00b når det gjelder bygging av PC'er Har nettopp bygd meg en mediacenter-pc med en Intel Pentium D 950 3.4GHz prosessor. Jeg bruker boxed-vifta, men får temperaturer rundt 58-67 grader når prosessoren er idle (!) Burde ikke boxed-vifta klare bedre enn dette? Tok bort kjøle-"padden" som var på boxed-vifta og bytta ut med Arctic Alumina Termisk Pasta. Fulgte anvisningene til Artic Silver om påføring av pastaen. Kabinett-tempen ligger på rundt 40-45 grader. Har en 80mm SilenX iXtrema PRO vifte som blåser luft inn og to 60mm vifter som fulgte med kabinettet som blåser luft ut av kabinettet. Vurderer å kjøle ned cpu osv. med WaterChill Xternal. Noen som har noen erfaringen med denne? Vil den kunne få ned prosessor-tempen min? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 27. juli 2006 Del Skrevet 27. juli 2006 For det første... er litt n00b når det gjelder bygging av PC'er Har nettopp bygd meg en mediacenter-pc med en Intel Pentium D 950 3.4GHz prosessor. Jeg bruker boxed-vifta, men får temperaturer rundt 58-67 grader når prosessoren er idle (!) Burde ikke boxed-vifta klare bedre enn dette? Tok bort kjøle-"padden" som var på boxed-vifta og bytta ut med Arctic Alumina Termisk Pasta. Fulgte anvisningene til Artic Silver om påføring av pastaen. Kabinett-tempen ligger på rundt 40-45 grader. Har en 80mm SilenX iXtrema PRO vifte som blåser luft inn og to 60mm vifter som fulgte med kabinettet som blåser luft ut av kabinettet. Vurderer å kjøle ned cpu osv. med WaterChill Xternal. Noen som har noen erfaringen med denne? Vil den kunne få ned prosessor-tempen min? 6554467[/snapback] Det avhenger jo i hovedsak av hvilken temperatur du mener er akseptabel? Hva ble tempen etter at du byttet pasta? Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 28. juli 2006 Del Skrevet 28. juli 2006 Alumina pastaen er jo ikke akkurat den beste av AS sine pastaer. Hvorfor ikke bruke AS5 pastaen eller Ceramique pastaen? Da jeg syntes disse er helt klart best! Og, jeg veit ikke åssen vannkjøing WaterChill Xternal er, men det høres ut som det er en ekstern type. Såklart vil du få kjølt ned cpu mye mer med denn en du gjør nå! Vi snakker om mer effektiv kjøling enn luft. Du vil kanskje få rundt 40 grader idle og 5-15 grader mer ved load? Dette er jo bare noe jeg tipper da! Lenke til kommentar
crusade Skrevet 28. juli 2006 Del Skrevet 28. juli 2006 (endret) Du bør kanskje vurdere å skifte ut boxed kjøleren med swiftech kjøler (som er min personlige favoritt), evnt. 120mm kjølere som -dette-. Det finnes mange forskjellige produsenter av tilsvarende løsninger. Endret 28. juli 2006 av crusade Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå