Gå til innhold

Blåbærs tråd for UMB

Blåbær

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kom ikke inn på UMB. Får prøve lykken på restplass! :) gratulerer til dere :)

Fant du noe på resttorget da?

Ser det er ledig plass på Miljø og Naturressurser. Dette er i samme institutt som fornybar energi og har også mye av de samme fagene i starten. Generelt er det mye enklere å hoppe over til et annet studie hvis det er i samme institutt. Hvis du er "dead set" på å gå fornybar energi så kan du bare melde deg av de fagene som dere ikke har sammen (tror det er 2 av 8 fag dere ikke har felles) og melde deg på de fagene som de som går fornybar energi skal ha.

Uansett ville jeg tatt denne plassen og spurt studie veileder når du kommer til UMB. Evt. sende ham en mail.

Lenke til kommentar

Har søkt miljø og naturressurser :) greia er at jeg kun har GENS , og det var bare realfag og matrs som var på restplass fra UMB. Jeg har kommet inn på forkurs her i Porsgrunn da, så får ta det og prøve igjen på UMB neste år :) Hehe .

Dere får ha lykke til :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Grattis! wth er INA?

Noen her som kommer på den introhelgen 13-14.aug?

INA er Instituttet for Naturforvaltning :)

Ja, jeg kommer på introhelgen. Må få registrert meg som student og sånn, så er det jo gøy å være med på det som skjer også! :) Kommer vel til å flytte inn i midten av den uka eller noe sånt, får se hva det blir til!

Lenke til kommentar

Grattis! wth er INA?

Noen her som kommer på den introhelgen 13-14.aug?

Takk for det! :) jeg kommer på introhelgen :) men greia er at jeg sa opp leiligheten i forgårs fordi det var 13 i kø foran meg, og de sa jeg ikke kom til å komme inn. Men har ikke levert nøkkel enda, så håper de er litt greie på det :)

Endret av Malenebest
Lenke til kommentar

SÅ bra at så mange skal på introhelgen, jeg skal også. Det er jo greit å bli litt kjent med ting med en gang, før alt starter liksom.

Ser ut til at jeg blir nødt til å benytte meg av sovesal eller telt eller noe til å begynne med, det er ikke så lett å skaffe seg bosted fra en annen by.

Noen som har et lurt triks for å skaffe seg bolig på Ås?

Lenke til kommentar

Har hørt at det er ganske vanskelig å finne seg et sted å bo i Ås. Et alternativ kan være å lete i områdene rundt: Ski, Vestby, ut mot Drøbak eller Vinterbro. Titta inne på finn.no?

Ja, har kikka der også. Har bil da, så det er kanskje greit å utvide søkeområdet litt, det skal jeg prøve :)

Tenker at det sikkert er lettere å finne noe når jeg kommer ned dit også, så har jeg mulighet til å gå på visninger og slikt, det er jo ikke så mange som er villig til å leie ut til en de aldri har møtt.

I det minste blir jeg vel i alle fall kjent med litt folk på sovesalen da, så det trenger nok ikke å bli helt ille likevel :)

Lenke til kommentar

Det er sovesal der ja? Har jeg ikke fått med meg. Om det skulle bli krise, kan du sikkert campe i hagen min eller inne om det er ledig plass. Bor i Ski :p

Ja, det er en slags "tak over hodet" greie der de som ikke har greid å få seg bolig kan betale for å bo på sovesal. Vet ikke hva de tkoster da, i min by er det 125 kr pr natt.

Tusen takk for tilbud om å campe i hage, du skal ikke se bort i fra at jeg kontakter deg når det nærmer seg skolestart og innføringshelg ;)

Lenke til kommentar

Er det noen som har sett et program over registreringshelgen enda? Det står på den sida med oversikt over fadderuka at studentstyret styrer den helga og at man skal se eget skriv.

Hvordan blir det med pensumslister, er det noe vi får utdelt eller blir det bare opplyst av de forskjellige professorene hva som er pensum?

Fant det ut...

Endret av anna1992
Lenke til kommentar

Gratulerer til alle som har kommet inn!

Jeg vet ikke om jeg kommer på registreringen i registreringshelgen, men jeg skal prøve å få med meg det sosiale. Jeg skal hvertfall prøve å få kommet meg på Bli-kjent fest på Pentagon fredag den 12 august.

Når det gjelder bolig, for de som lurer på det, så vil jeg også anbefale å se i nærliggende kommuner som Vestby, Ski og Kolbotn. Jeg bor selv i Vestby og trives veldig godt her. Men siden NSB har monopol på kollektivtrafikk mellom kommunene så må man nesten ta toget til Ås (ca. 3-5 min), og gå derfra til skolen (ca. 10-15 min avhengig av gangfart, du kan evt. sykle, eller ha med sparkesykkel).

Med bil tar det akkurat 10 min fra jeg setter meg i bilen hjemme til jeg slår av tenninga på parkeringen på UMB. De med mopeder kan også fint bruke disse på sommeren (og vinteren om du tør). Moped Vestby - UMB ca. 15 min.

Jeg bor på nordsiden av Vestby, som ligger nærmere Ås. Hvis du flytter andre steder i Vestby så kan du slenge på et par tre minutter, Vestby er ikke enormt. Ellers virker det som om det er generelt mange som leier ut til studenter (spesielt studentpar, så få deg en dame eller type!).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...