4ndr345 Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 Har en cd-brenner og DVD-spiller på pcen, og kjøpte nå en DVD-brenner. Hvordan skal denne settes inn med de andre? Har en IDE-kabel med uttak for to spillere, trenger jeg en kabel med uttak for 3, eller er det noe annet som trengs? Lenke til kommentar
Demogorgon Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 (endret) mitt logiske svar: riv ut de to foregående enhetene. dvd brennern gjør begge jobbene. bedre. Endret 25. juli 2006 av Demogorgon Lenke til kommentar
4ndr345 Skrevet 25. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2006 Ja du var smart... Men du svarte ikke på spørsmålet mitt, jeg lurer på ossen man sammkjører de tre enhetene... Noen andre som kanskje er litt smartere? Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 (endret) Det er ikkje mulig å ha mere enn to enheter tilkoblet en IDE-kontakt. Det er derfor det bare er tre kontakter på IDE-kabler. En til å sette i hovedkortet, og to til enhetene. Men trenger du tre CD/DVD-spillere da? Eg hadde gjort nesten som Demogorgon sier eg. Behold DVD-spilleren, sett i DVD-brenneren og den gamle CD-brenneren kan du ha liggende som backup til du rydder og kaster den Endret 25. juli 2006 av Dragavon Lenke til kommentar
Enya Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 Kan du ikkje berre bruke to IDE kabler da? mener at det skal gå.. Men jeg må si at jeg støtter Dragavon og Demogorgon fult ut, ingen vits med tre cd stasjoner når dvd brenneren gør alle jobben best Lenke til kommentar
tormoddf Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 De fleste hovedkort har to eller flere IDE-kontakter. Om din har det kan du kjøpe en ny IDE-kabel, og dermed koble til alle tre enhetene samtidig (på to forskjellige kabler) Om du ikke har to IDE-kontakter på hovedkortet, kan du kjøpe en IDE-kontroller som plugges i et PCI-spor, og deretter koble en ny kabel til denne. Men spørsmålet er jo fremdeles hva vitsen med å ha alle tre samtidig er... Lenke til kommentar
Ashmantle Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 De fleste hovedkort har to eller flere IDE-kontakter. Om din har det kan du kjøpe en ny IDE-kabel, og dermed koble til alle tre enhetene samtidig (på to forskjellige kabler) Om du ikke har to IDE-kontakter på hovedkortet, kan du kjøpe en IDE-kontroller som plugges i et PCI-spor, og deretter koble en ny kabel til denne. Men spørsmålet er jo fremdeles hva vitsen med å ha alle tre samtidig er... 6554453[/snapback] Rettelse, de fleste nye hovedkort har bare 1 PATA IDE kontakt, og mange SATA kontakter. Ellers er jeg enig i rådet. Lenke til kommentar
karasjok Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 Men spørsmålet er jo fremdeles hva vitsen med å ha alle tre samtidig er... 6554453[/snapback] Det er ikke noe vits, men om han vil ha 3 spillere så. Lenke til kommentar
Scortech Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 (endret) Ja du var smart... hmm.gifMen du svarte ikke på spørsmålet mitt, jeg lurer på ossen man sammkjører de tre enhetene... Noen andre som kanskje er litt smartere? Smartere..Svaret hans er logisk og fornuftig... Er det noen som IKKE er smart her så er det deg.. hvorfor i granskauen vil du ha muligheten for å kjøre 3 cd rommer samtidig? Det er jo hull i hodet...Er det bare fordi du vil kunne si til andre at " jeg kjører 3 cd rommer i maskinen min"...?? LOL ..da vil folk se dumt på deg... DVD brenneren gjør hele jobben.. Endret 25. juli 2006 av Scortech Lenke til kommentar
4ndr345 Skrevet 25. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2006 Takker for svar Om det blir så tungvint så tar jeg ut CD-Brenneren. Ville bare høre om det var noen lett løsning for da slapp jeg å ta den ut. Lenke til kommentar
karasjok Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 He-he-he! Du minner meg om kompisen min, han fatter bare ikke at det holder med én DVD-RW spiller. Den dekker lesing av alle typer CD og DVD. Ho-ho-ho! Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 Nå vil eg bare annmerke at eg synest det er veldig praktisk med to spillere da Lenke til kommentar
karasjok Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 Til hva da? Jeg har alltid bare hatt én spiller. Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 1 spiller er ok. 2 spillere er praktisk for å direkte kopiere over. 3 spillere er bare for show off og noe som var lurt engang på slutten av 90 tallet da "under a killing moon" kom ut på 3 CDer og man kunne ha alle i samtidig. AKIRA Lenke til kommentar
karasjok Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 NERO anbefaler for eksempel ikke kopiering direkte fra en annen spiller, ikke vet jeg hvorfor. Det beste er å lage et midlertidig image, det gjør NERO automatisk, for så å kopiere fra imaget. Men det gjaldt kanskje bare i gamle dager, da brennnerne ikke var helt å stole på. Lenke til kommentar
taleg Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 (endret) Sitter med 2 dvd brennere og bruker stadig vekk begge to samtidig, men det er som regel bare behov for 1.. har også Deamon tools installert med 1 virtual DVD spiller.. Men jeg har av og til et ønske om å sette i den gml cd-brenneren eller dvd-leseren.. de tok litt flere plater uten å lage krøll og jeg kunne brenne musikk cder på 4x sånn at de er litt mere kompatible med gml cd-spillere.. *Edit typo* Endret 25. juli 2006 av taleg Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 Til hva da? Jeg har alltid bare hatt én spiller. 6554720[/snapback] Personlig bruker jeg en spiller til ripping av musikk-CDer, og en spiller til resten (vansklig å få tak i spillere som oppfyller minnne rippingskrav). AtW Lenke til kommentar
knnygar Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 Til trådstarter: Dersom du har to IDE kontakter kan du kople til fire CD/DVD/HDD. Om du har ein IDE harddisk, ein CD-rom og ein DVD-rom skal det vere plass til ein DVD brennar. Men det er litt vanskeleg å vite før vi veit kva du har i maskina di. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå