trygvelo Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 Hei, iblant blir bildene jeg tar med mitt HP Photosmart 717 helt ødelagt. Akkurat som om man hadde brukt et filter i Photoshop der alt ble grått, men konturene av bildet fremdeles synes (noe ala Emboss kanskje). Det rare er at bildet ser bra ut på thumbnail som vises på kameraets skjerm og i Explorer i windows. Men så snart jeg zoomer inn på bildet på kameraets skjerm eller åpner det i et bildeprogram ser det helt ødelagt ut. Har noen vært borti noe liknende? Finnes det kanskje en oppdatert firmware? Det virker som om bildet ikke blir skrevet korrekt til minnebrikken. Mulig det oppstår når bilder blir tatt fort etter hverandre. Om man i det hele tatt kan si det er mulig å ta bilder fort etter hverandre med det kameraet (til konas store irritasjon ) Håper noen kan hjelpe eller har opplevd det samme. Trygve Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 Vi trenger et bildeeksempel på hva du mener. Det høres ut som om kraftig flare, men det kan jeg ikke hevde uten å ha sett hva du mener. Lenke til kommentar
trygvelo Skrevet 26. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2006 Her kommer link: Ødelagt bilde i originalformat Håper noen skjønner seg på grunnen... Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 26. juli 2006 Del Skrevet 26. juli 2006 Oj, dette var virkelig art by accident. Jeg har aldri sett noe slik før, men det kan virke som en type "kunstnerisk" program som er stilt inn. Har du forsøkt å resete kamera, slik at du er sikker på at det ikke er stilt inn på en spesiell kunst-modus? Lenke til kommentar
trygvelo Skrevet 26. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2006 Oj, dette var virkelig art by accident. Jeg har aldri sett noe slik før, men det kan virke som en type "kunstnerisk" program som er stilt inn. Har du forsøkt å resete kamera, slik at du er sikker på at det ikke er stilt inn på en spesiell kunst-modus? 6560752[/snapback] Det er ikke gjort noen andre instillinger enn normalt. Det rare er at kameraet viser bildet helt perfekt på skjermen FØR jeg prøver å zoome i bildet (kameraet lagrer muligens separate thumbnails for raskere visning?). Kopierer jeg filene over til windows og velger thumbnail visning i explorer ser bildet helt ok ut, men med en gang jeg åpner det i et eller annet bildeprogram (prøvd mange) er plutselig problemet der. Fatter ikke hvordan det er mulig... Det er jo samme fila som vises/leses av explorer som av de andre programmene. Skal høre med HP, men skjenner jeg sånne store selskaper rett får jeg nok ikke noe svar Verdt et forsøk... Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 26. juli 2006 Del Skrevet 26. juli 2006 Ta med kamera i butikken du kjøpte det i. Jeg har desverre ikke noe å bidra med her. Hvis du venter litt, så kan det hende at noen kjenner til problemet. Det ser ut for at det kan være noe alvorlig feil med kamera. Det er ikke dumt å anta at kamera legger en liten thumb med i filen. Lenke til kommentar
trygvelo Skrevet 26. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2006 Ta med kamera i butikken du kjøpte det i. Jeg har desverre ikke noe å bidra med her. Hvis du venter litt, så kan det hende at noen kjenner til problemet. Det ser ut for at det kan være noe alvorlig feil med kamera.Det er ikke dumt å anta at kamera legger en liten thumb med i filen. 6560886[/snapback] Ser ut til at det kan være en feil med kameraet ja. Håper ikke det er en generell feil med typen kamera, det er jo forholdsvis billig. Får returnere det og håpe det beste. Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 26. juli 2006 Del Skrevet 26. juli 2006 Hva slags minnebrikke har du? Har du prøvd å ta ut brikken og lagre bildene på internminnet for så å overføre til pc? Har du formatert kortet ditt i det siste? Lenke til kommentar
trygvelo Skrevet 27. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2006 Hva slags minnebrikke har du? Har du prøvd å ta ut brikken og lagre bildene på internminnet for så å overføre til pc? Har du formatert kortet ditt i det siste? 6561179[/snapback] Har ikke kameraet foran meg her på jobben, men er temmelig sikker på at det er en Kingston 128MB SD brikke. Har ikke formatert kortet nei. Trodde egentlig ikke minnekortene kunne være noe problem, men det kan vel tenkes at dataene ikke blir skrevet korrekt til kortet i visse tilfeller. Feilen skjer vel omtrent med 1 av 50 bilder, men det er alltid flere bilder tatt på samme tid. Det virker som at når feilen først har skjedd vil alle bildene man tar deretter før man skrur av og på kameraet igjen bli rammet av problemet. Vanskelig å feilsøke for grunner også siden det skjer såpass sjelden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå