SkyMarshall Arts Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 Winter us upon us, mate ... winter us upon us! Lenke til kommentar
Mauro Skrevet 25. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2006 Du har ikke hatt noen uhell ennå nei, men så har du også bare hatt lappen i maks litt over en måned. 6554274[/snapback] Ja? Jeg er jo i bilen ifra morgen til kveld. Kjørte også til Rudskogen, også til Sverige og tilbake (til Kristiansand) Ingen nesten uhell eigang Skal lage en stor flaming tråd til meg selv når jeg smeller siden jeg er så selvgod. Lenke til kommentar
GA Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 Hvorfor skal du bytte bil allerede, er det noe galt med den gamle? Lenke til kommentar
Even. Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 Du har ikke hatt noen uhell ennå nei, men så har du også bare hatt lappen i maks litt over en måned. 6554274[/snapback] Ja? Jeg er jo i bilen ifra morgen til kveld. Kjørte også til Rudskogen, også til Sverige og tilbake (til Kristiansand) Ingen nesten uhell eigang Skal lage en stor flaming tråd til meg selv når jeg smeller siden jeg er så selvgod. 6554283[/snapback] Vent til vinteren Lenke til kommentar
Mauro Skrevet 25. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2006 Winter us upon us, mate ... winter us upon us! 6554281[/snapback] Vinteren var kjempe gøy. Gleder meg som en unge. Kjøpte bilen i begynnelsen av Februar, å kjørte med den OFTE (selv uten lappen) Bakhjulstrekk + vinterføre = WIN Lenke til kommentar
Mauro Skrevet 25. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2006 Hvorfor skal du bytte bil allerede, er det noe galt med den gamle? 6554285[/snapback] Vil ha nyere. Bare derfor. Lenke til kommentar
Mauro Skrevet 25. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2006 Du har ikke hatt noen uhell ennå nei, men så har du også bare hatt lappen i maks litt over en måned. 6554274[/snapback] Ja? Jeg er jo i bilen ifra morgen til kveld. Kjørte også til Rudskogen, også til Sverige og tilbake (til Kristiansand) Ingen nesten uhell eigang Skal lage en stor flaming tråd til meg selv når jeg smeller siden jeg er så selvgod. 6554283[/snapback] Vent til vinteren 6554288[/snapback] Så ? Man kjører mye penere på vinteren. Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 Banken er lite glad i å låne ut på studielån, og uten kausjonist kan du bare glemme det. Vil du kjøre ny bil og være ung, da må du gjøre som så mange andre: Skaff deg en jobb. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 Lån med sikkerhet i bil krever full kasko i favør av långiver. Dyr forsikring. Må stå i ditt navn (grunnet lånet). Svært høye renter (forbrukslån) som må betales fortløpende. Forbukslån er vanlig å betale ned fra førte forfall. Får du råd til å kjøre bilen? Og dette med ulykker. Statistikken taler mot at du kjører skadefritt hele tiden (alder/erfaring tatt i betraktning). Lenke til kommentar
PerB Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 Bakhjulstrekk + vinterføre = WIN 6554290[/snapback] Mange vil si at forhjulstrekk = WIN. Istedenfor å dytte bilen framover så drar du den framover. Det blir vesensforskjell i svinger på glatt føre (særlig oppover svingete bakker). Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 (endret) Får bare moralisere litt. Tenk deg følgende situasjon. Du låner 60000 kroner. Dette er hele beløpet bilen koster. Banken noterer seg dette og ønsker deg lykke til. Så begynner du å få problemer med å betale. Banken tar bilen, og noterer deg som "en dårlig betaler". Ikke bra. Edit: FWD vs. RWD? Ork. RWD generelt sett litt morsommere. FWD er generelt sett mer praktisk. Endret 25. juli 2006 av Simon Aldra Lenke til kommentar
zeltex Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 Vidretenking av Simon Aldras tanke: Banken sier at bilen ikke er verdt mer enn 50 000, og du sitter igjen med inkasso på 10 000... Har vært oppe før det med lån og null jobb, og det går ikke. Forhørte meg selv da jeg var 18 år, og de sa at de kunne gi meg 30 000, men de ville fraråde meg det, da jeg ikke hadde for stor månedslønn, som var ca 3500 i månden. Så det ville da bli problemer med å betale både forsikring, bensin og lån. Samt alt det andre. Lenke til kommentar
Pogo Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 Jeg kunne få lån på opptil 80 000 jeg, som 18 årig student. Lånte 45000. Lenke til kommentar
Roiku Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 Jo, om man vil ruinere sin fremtidige økonomi og mulighet til god utdannelse på en forbigående ivrighet, så kjør i vei. En gammel golf 2 e.l. er passelig om man absolutt må ha bil med en gang. Billig i drift og innkjøp. Lenke til kommentar
FpsStu Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 Det er vanskelig nok å få lån til en bil, med jobb som 18åring... Tviler på at du får lån uten jobb... Dessuten er banken lite glad i å låne penger til biler som er over 13-15år når de er ferdignedbetalt.. Har du 20-35% egenkapital, hjelper det alltid... Et lite tips, om du ikke klarer å grave opp 20-30% egenkapital, kan du bare glemme å klare å betale ned bilen samtidig som du skal drifte den. Lenke til kommentar
Mauro Skrevet 25. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2006 Det er vanskelig nok å få lån til en bil, med jobb som 18åring... Tviler på at du får lån uten jobb... Dessuten er banken lite glad i å låne penger til biler som er over 13-15år når de er ferdignedbetalt.. Har du 20-35% egenkapital, hjelper det alltid... Et lite tips, om du ikke klarer å grave opp 20-30% egenkapital, kan du bare glemme å klare å betale ned bilen samtidig som du skal drifte den. 6555036[/snapback] Var snakk om å kjøpe en bil som var cirka 3 år gammel da. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 Det blir jo ikke akkurat billig! Dette lar seg nok vanskelig gjennomføre uten varige men. Lenke til kommentar
Mato Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 ville ikke anbefalt det , uansett du har bra bil , er jo ikke noe vits og få deg som er litt nyere . bruk heller litt penger på bilen du har Lenke til kommentar
glx-rider Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 Gjør som alle andre smartinger i dette landet. Selg pulver og tabletter eller få bilen din stjelt. Vi bor tross alt i det beste landet å gjøre dette på med tanke på straff/fortjeneste. Lenke til kommentar
sweetness Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 Du må hvertfall ha kausjonist, eventuelt sikkerhet i bilen. Men hvordan skal du betale lånet uten jobb? 6554157[/snapback] Om man kan få det utsatt en stund. Derfor jeg spør 6554164[/snapback] Banken skal drive butikk. De låner ikke ut til veldedighet... Tenk deg selv at du var i bankens posisjon. Ville du da lånt penger til en person som står uten inntekt og uten mulighet til å betale på lånet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå