Gå til innhold

Konvertere fra NTFS til FAT32?

Anbefalte innlegg

Hvordan kan jeg konvertere en 250 gb Hitachi Deskstar IDE harddisk fra NTFS til FAT 32? Jeg har innhold på den som jeg ikke vil miste, så jeg kan ikke formatere... Jeg har Partition Magic 8, men det ser ikke ut som det går å konvertere fra NTFS til FAT32, kun omvendt... Eller er det bare jeg som ikke har funnet den riktige option'en? Jeg må ha den i FAT 32 siden jeg skal bruke den som en ekstern harddisk med en mac laptop.

Hvordan kan jeg gjøre dette? Takk for hjelp.

Endret av orjanbeats
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sjekk gparted, mulignes det kan fikse biffen. Er et Linux-verktøy, men du får lastet ned en live-cd du kan boote fra og får opp et grafisk brukergrensesnitt. Har kun brukt det til å resize en NTFS-partisjon, men det er et kraftig verktøy, så kan muligens gjøre jobben-

Lenke til kommentar

Et alternativ er du kan prøve på avhenger av hvor mye plass det er ledig på disken..

Hvis disken er mindre enn halvfull kan du resize ntfs parisjonen til å fylle halve disken, deretter opprette en fat32 parisjon på resten.. kopierer over innhold og så slette ntfs partisjonen og resize fat32 partisjonen til å fylle hele disken..

Men som nevnt funker dette bare hvis du disken er under halvfull, er det mer må du finne en annen løsning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...