Gå til innhold

AMD hadde ikke noe valg

Anbefalte innlegg

Har nå liksom ikke helt bestemt meg om jeg liker dette, selv om jeg neste alttid har har bygd AMD i combo med ATI, men så bygger jeg sjelden Hi end, stort sett med. bud maskiner, med høy stabilitet.

Er vel mitt innebygde hat mot digre multinasjonale selskaper som gjør meg skeptisk tenker jeg. (Var jo derfor mine valg var AMD + ATI) hehe.

Men ok, liker dette bedre en an AMD "tillater" Dell å selge sine Cpu'er.

Er vel rett og slett blitt for gammel til å følge med i den teknologiske utviklingen jeg.....

Hehe, Jon jeg har liksom alltid heiet på The Underdogs jeg..., mye mer morsomt det, uansett situasjon og tilfelle.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om nVidia skal fortsette med å satse på brikkesett til AMD, så bør de lage brikkesett med "overlegne" spesifikasjoner. For eksempel vil 16x SATA-porter være fristende. Lavt strømforbruk og bedre overklokkingsegenskaper er noe de kan satse på.

Lenke til kommentar

Fikk bare lyst til å sitere Chris Evenden litt fra intervjuet han gjorde med FiringSquad:

We now have the chipset, we have CPUs, we have GPUs, and we can mix and match the appropriate level to each of those things to different customer requirements. So you might have a small CPU and a big video engine and very little graphics for the media-centric platform. Or you might have a big CPU with massive graphics processing power, and next thing you know you’ve got a high-end gaming machine. There are many combinations, we illustrated four different combinations in that schematic but of course that’s all very high level. I don’t think going into detail will give you any more specific information but the basic point is by having all this technology under the same roof it allows us to innovate on the PC platform in a way that just hasn’t been seen in the PC industry for years. I mean, the basic PC architecture has been fairly static, it’s been stuck in a rut for I’d say a decade. So what’s happened in the last few years? We got a faster bus/memory, PCI Express, that’s basically it.

This will actually allow us to do something genuinely different with the PC architecture, we’ll still keep it open, but we’re going to do interesting and new things that will allow us to reach customers in ways that we haven’t before.

Har bare én ting å si: Endelig! Gleder meg til årene som kommer.

(Her er forresten også den skjematiske framstillingen han refererer til):

vision.jpg

Kilde:

http://www.firingsquad.com/hardware/amd_ati_merger

Endret av morten_s
Lenke til kommentar

Ref. diagrammet i forrige post:

De glemmer "Geek Centric" (Data Centric + Graphics Centric + Media Centric). Vi som skal ha full pakke, selv om den skal brukes som General Purpose! ...men vi må vel bare fortsette med selvbygging i fremtiden også.

Når det gjelder AMD + ATI, tror jeg vi vil bli positivt overrasket ved at brikkesett fra den kanten kanskje vil støtte nVidias SLI i fremtiden. Og hvorfor ikke? AMD kommer til å selge som varmt hvetebrød dersom de støtter konkurrentene, mens Intel går i skyttergraven og surmuler.

Endret av Prognatus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...