Gå til innhold

Nå OWA utenfor nettverket

Anbefalte innlegg

Jeg har en Exchange server som fungerer veldig greit på det lokale nettverket, problemet er at jeg vil kunne nå den utenfra.

Via VPN fungerer det greit og systemet er oppe og går. Nå ønsker jeg å utvide med OWA (Outlook Web access). Dette fungerer greit med servernavn/lokal ip til serveren på det lokale nettverket, problemet er at jeg ikke får kontakt med den utenfra.

Jeg får bare "denne siden kan ikke vises" når jeg forsøker samme ip som når jeg ringer opp VPN. https://xxx.xx.xxx.xx/exchange

Noen som kan hjelpe, eventuell mer informasjon vil jeg gi så snart jeg vet hva som trengs.....

edit: burde ikke min ip som jeg bruker utenfra for å nå serveren vises i ipconfig -all? Er serveren som er dhcp server for resten av nettverket. :hmm:

Endret av Peder82
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg forstår ikke hva som er problemet, jeg kan nå VPN klienten utenfra, men ikke OWA, på lokalt lan fungerer begge to. Er det ingen som har litt ekspert kunnskap i Exchange her? :ermm:

Jeg kan åpne owa både med ip og hostname fra det lokale nettverket. Nå som jeg er på det lokale nettverket kan jeg pinge den eksterne ip adressen men den fungerer verken med exchange eller vpn. vpn fungerer dog når jeg sitter utenfor nettverket.

Endret av Peder82
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...