steamountain Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 Skal oppgradere min gamle PC så den kan takle nye spill i en stund fremover. Bytter ut de fleste komponentene (ta gjerne en kikk på de gamle her: gamle deler). Jeg skal ikke overklokke og vil ikke betale over 10 000,- Med tanke på videre oppgraderinger går jeg for en Crossfire-løsning, så jeg kan kjøpe enda et skjermkort senere. Jeg har kommet fram til et oppsett, men ønsker en forsikring og har et par spørsmål... Dette er det jeg har kommet fram til: Hovedkort: ECS Extreme KA3 MVP (socket-AM2, Crossfire XP3200) - 1003,- CPU: AMD Athlon 64 X2 4600+ (2.4GHz), socket-AM2 - 2150,- Skjermkort: Sapphire Radeon X1900 XT - 2995,- RAM: GeIL 2GB (2x1GB) PC6400 DDR2 800Mhz (BGA Brushed Aluminum Heat Spreader) - 1787,- PSU: Raidmax PSU 630W - 558,- Er dette et noe som vil fungere tilfredsstillende? Angående hovedkortet har jeg så vidt jeg har kommet fram til ikke noe annet valg, ettersom det er det eneste AM2-kortet med Crossfire som er tilgjengelig. Er også et hovedkort fra MSI, men det har jeg ikke funnet i noen butikker. Tar jeg feil? Når det gjelder CPU-en er jeg usikker på om jeg burde gå for en 5000+ isteden, hvis det er hensiktsmessig og lønnsomt? En annen ting jeg lurer på er om det er smart eller ikke å gå ned på frekvensen på RAM-en til 667 MHz, ettersom jeg kan spare 1000 kr på det? Til slutt kunne jeg trengt et par tips til kjøling, hvis jeg kommer til å trenge det. Håper noen kan svare meg på dette, all hjelp blir satt stor pris på! Lenke til kommentar
KongeOdin Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 Personlig driver jeg og venter litt for tiden. Jeg ville kanskje råde deg til det samme siden Conroe prosessorene fra Intel ser ut som om de slår toppmodellene fra AMD ganske grundig. Sjekk litt tester på bla. www.anandtech.com og www.tomshardware.com. Tror ikke det representerer noen forskjell i pris heller. effektforbruket er også litt lavere på de nye prosessorene. Lenke til kommentar
Kasu Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 (endret) Jeg vil absolutt anbefale deg å gå for et Intel Core 2 Duo system i disse tider, da dette vil gi mest ytelse for pengene Gå for de billige Value brikkene til OCZ for 795kr, ytelsesforskjellen opp til DDR800 er ikke stor. Denne prosessoren: E6400 er et godt kjøpt, hvis du vil ha enda høyere ytelse kan du jo gå for en E6600. Og f.eks. dette hovedkortet (Med støtte for CF ) Endret 25. juli 2006 av Sir Eatsalot Lenke til kommentar
steamountain Skrevet 26. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2006 (endret) Tror jeg tar rådet fra KongeOdin likevel og venter en stund... Virker som det mest fornuftige for meg å gjøre akkurat nå. Endret 27. juli 2006 av 7h36r1m5qu34k3r Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå