Gå til innhold

win95 cd rom drivere på oppstartsdiskett

Anbefalte innlegg

hei!

jeg har et par spørsmål jeg har fått en metode på hvordan jeg starter en formatert harddisk med oppstart diskett og da trenger jeg en oppstartsdiskett med cd rom drivere på hvordan skafer jeg det hvor og hva gjør jeg etter på deg for og legge inn win95 på den formaterte harddisken probleme er att jeg ikke får starta cd romen hva gjør jeg hjelp ????

takker for alle svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg har vært på bootdisk.com men når jeg starter opp pcèn sier den bare no drivers found abort instalsjin of cd rom eller noe sånt så hvis noe har gjort dette før så si i fra men når jeg kommer inn på bootdisck.com hva gjør jeg der hvem av de skal jeg laste av alle sammen det må være cdrom drivere på oppstartsdisketten

Lenke til kommentar

Du finner ikke cd-rom drivere på en win95 oppstartsdiskett.

Du må legge til .sys filen til cd-rommen, og legge den i config.sys

noe a'la

device=c:cdromsony.sys

så må du i autoexec.bat loade mscdex.exe (noe a'la=.

c:windowsmscdex.exe (+ parametre her).

Gå på hjemmesiden til produsenten av cd-rommen din og hent ned dos-drivere der, du finner nok ut av det.

Enda enklere er vel å hente ned en win98 oppstartsdisk, disse har en sånn PnP greie for alle cd-rommer, burde funke bra, men den loader vel opp "fat32" ?, win95 bruker fat16 (utenom osr 2.0), men du får prøve...

Et annet alternativ er at hvis du ikke får det til, så kan du jo legge inn Dos først, 6.2, 6.22 ellernoe sånt, så kan du legge inn Win95 oppå det igjen, etter at du har lagt inn dos-drivere til cd-rommen selvsagt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...