Gå til innhold

egner tokjerner seg til spilling? am2?


Anbefalte innlegg

vel... skulle vel egentlig gå for en amd athlon 64 3800+ am2.... men etter priskuttet frister https://prisguiden.no/product.php?productId=44801 veldig ;)

 

MEN, er tokjerner dårligere til spilling pr. dags dato?

noen som har hatt problemer med tokjerner?

går det an å "skru av" en kjerne via min datamaskin? ( trur eg har lest ett eller annet sånt et sted, eller drømt det)

vistt dert går, vil den kjernen som ikkje er slått av, gi like mye ytelse som en vanlig amd athlon 5000+ uten tokjerner? :hmm:

og ett siste smørsmål... :thumbup:

am2? hva er bedre med det? verdt ekstra penger?

 

mvh trjanhorse

 

 

takk på forhånd :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

AM2 sokkelen er AMD's nyeste og der er for denn videre utvikling vil skje. Skal du kjøpe nytt AMD oppsett idag vil jeg på det sterkeste anbefale AM2. Da har du også mulighet til oppgradering senere, noe vi med 939 sokkel etterhvert ikke vil få.

En annen meget virktig sak med AM2 er støtte for RAM av type DDR2. Billigere og raskere.

Det er sikkert endel andre små detaljer også, men det får andre ta seg av.

Lenke til kommentar

Det fins mange spill som utnytter dual-core. Og kommende spill vil også utnytte det, jeg kan nevne "Supreme Commander", det vil bli tidenes RTS strategispill når det lanseres i begynnelsen av neste år, det vil utnytte dual-core. Counter Strike er derimot ikke laget for å støtte dual-core, og erfaringsmessig visste det seg å bli bedre ved å bruke bare 1 kjerne på spillet, og heller la Steam kjøre på den andre kjernen, fordele oppgaver litt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...