Gjest Slettet+8745264 Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 (endret) Jeg vil altså som emnetittel tilsier. Et eksempel på hva som skal telles: <xmlark> <blabla> <undernode> </undernode> <undernode> </undernode> </blabla> </xmlark> Her vil jeg altså telle hvor mange "undernode" det er under "blabla". I eksemplet vil dette bli 2. Noen som har en enkel løsning på dette? Støtter XML DOM funksjoner for slikt? Jeg kan forresten søke etter noder med: mydoc.getElementsByTagName("undernode").item(0).text ..hvor 0 tilsier første instans, men jeg klarer ikke å få loopet denne slik at den faktisk teller opp antallet.. Endret 25. juli 2006 av Slettet+8745264 Lenke til kommentar
Inge_aning Skrevet 29. juli 2006 Del Skrevet 29. juli 2006 Skjuter lite från höften här, men har sett något sådant här: Dim elemList Set elemList = mydoc.getElementsByTagName("undernode") Dim i for i=0 to elemList.Count-1 ' Display all book titles in the Node List. Response.Write(elemList.Item(i).Text) next Möjligen så ska count vara length. Om det inte fungerar så sök på msdn msdn om xml dom Lenke til kommentar
tZar Skrevet 20. august 2006 Del Skrevet 20. august 2006 set x=mydoc.getElementsByTagName("undernode") response.write x.length Tatt fra hodet... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8745264 Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 (endret) Takker for svar! Har faktisk funnet det ut for en stund siden, og det er forsåvidt likt det som nevnes over her av dere begge. Skal poste koden så snart jeg får tatt meg tid. EDIT: Og nå har jeg forsåvidt tid: Dim teller_CoordComCase teller_CoordComCase = 0 For Each x In mydoc.getElementsByTagName("CoordComCase") *SQL osv* teller_CoordComCase = teller_CoordComCase + 1 Next Endret 11. september 2006 av Slettet+8745264 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå