sruben Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 (endret) Holder på med et Frontpage skjema. Har radioknapper hvor du kan velge mellom "Forskudd" og "Oppkrav" Ønsker at disse knappene skal fylle ut et tekstfelt i skjemaet som heter "frakt". F.eks at forskudd=100 og oppkrav=200. Setter pris på all hjelp! Endret 25. juli 2006 av sruben Lenke til kommentar
sruben Skrevet 25. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2006 Skjemaet ligger på http://www.test.aurora-art.net/kjope-test.htm Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 Enkleste og beste løsning er nok Javascript. Vær dog obs på at mange har javascript avslått eller bruker browsere som ikke støtter det, så du må ha en "backupløsning". Denne kan være så enkel som at du skriver under hvor mye hvert av alternativene koster. Lenke til kommentar
sruben Skrevet 25. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2006 Kan ikke frontpage selv sette inn en tekststreng som man angir i knappens egenskaper e.l? HTML, javascript osv er ikke mitt område, det er derfor jeg bruker Frontpage:) Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 Det har sine ulemper å ikke kunne HTML, CSS og evt Javascript.. Ikke er det spesielt vanskelig hvis du forsøker, heller. Mange år siden jeg har brukt Frontpage, mne jeg tviler på at den har en WYSIWYG-javascript-editor (som du spør etter). Lenke til kommentar
sruben Skrevet 25. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2006 Mange år siden jeg har brukt Frontpage, mne jeg tviler på at den har en WYSIWYG-javascript-editor (som du spør etter). 6553561[/snapback] Javascript blir vel stoppet av IE osv med melding om at siden prøver å kjøre aktivt innhold som kan utsette maskinen for fare eller noe i den duren? Det går ikke ann å bruke noen excel lignende formler i Frontpage altså? "if, then, else" osv for å sette en verdi i tekstfeltet "frakt"? Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 Neida, IE stopper ikke javascript sånn uten videre. En ting er viktig å forstå: Frontpage lager bare HTML, CSS (og kanskje javascript, det vet jeg ikke). Noen windowsservere har "frontpagetillegg", som kan brukes til littegrann scripting på serversiden (gjestebøker, tellere, etc). Script av denne typen må uansett kjøres på klientsiden, og da er Javascript omtrent eneste løsning. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå