Gå til innhold

Ny laptop til programmering C++

Anbefalte innlegg

Jeg trenger noen tips til ny bærbar. Det finnes mye crap som selges til uvitende og jeg ønsker ikke å føye meg inn i denne lange listen.

Jeg skal progge C++ og OpenGL( også noe .net) i windows. Problemet er budsjettet. Jeg vil prøve å holde meg under kr 7000-7500.

Jeg burde vel ha greit med minne, men kan jo lire på alt som har med multimedia å gjøre (trenger jeg noe særlig skjermkort til OpenGL prog?).

Jeg må også ha et trådløst kort.

Trenger ikke noe særlig harddisk.

Noen som har noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan du ikke bare kjøpe en PC fra Dell da? Jeg har Dell-laptop jeg kjøpte for 6500 for 1,5 år siden og klarer alt det du beskrev ovenfor. Vil tro at maskinene du får for samme pris der i dag er ganske mye bedre enn min.

http://configure.euro.dell.com/dellstore/c...srsinspn_6400_4

fjern serviceavtalen og den ligger på like over 7000.

evt:

http://configure.euro.dell.com/dellstore/c...srsinspn_640m_3

samme opplegg med å fjerne serviceavtalen her også.

Endret av invictus
Lenke til kommentar

Her tror jeg du bare skal se om du finner noe du liker. Dell, Toshiba, Acer, HP, IBM.. etc etc. Det er ikke så viktig hvilken produsent det er. Alle har dårlige og gode modeller. Det du må gjøre er å finne et produkt du liker. Finne så mye info som mulig om det på nett. Og sjekke at det ikke er et av de dårlige produktene som dukker opp i ny og ne. Ville heller ikke brukt mer enn 6-7K på en pc som bare skal brukes til programmering.

Du kan eventuelt komme med 2-3 forskjellige alternativer som du ønsker at folk her gir en vurdering av. Så kommer det fort frem både fordeler og ulemper ved de du vurderer.

Lykke til med eventuelt kjøp :thumbup:

Endret av NoWiSee
Lenke til kommentar
Takk for svar.

Jeg har nå tittet på disse Dell modellene og de virker greie til den prisen. Men jeg har alltid hatt bange anelser når det kommer til Dell.

Hvilke erfaringer har dere med Dell?

6565287[/snapback]

Her gjelder regelen om at du får det du betaler for. Det er sikkert noen som kan dele dårlig erfaringer med Dell pcer. Men da tør jeg å vedde på at de hadde en faktor som de vurderte mer enn noe annet... pris. Hvis du kjøper en bærbar så får du som regel det du betaler for. Går du for den billigste modellen uansett merke så får du billig-pc med mye dårlige løsninger. Jeg har selv en Dell X1. Mest fornøyd i verden med den. Litt lav ytelse på grafikkortet. Men det er like greit, siden det betyr lengere batteritid. Du burde også vurdere pc fra IBM, HP.. etc etc. Hør med andre hvilke modeller de anbefaler og hva som passer ditt bruk best.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte meg den billigste dell-laptopen de hadde for 1,5 år siden. For 1 år siden kjøpte bror min den dyreste de hadde. Vi begge er svært fornøyd. Litt plastikk, men ellers ingen problemer. Jeg har tidligere hatt billig-laptoper fra andre produsenter, og jeg kommer garantert til å kjøpe dell igjen for å si det slik fordi forskjellen var enorm. Støynivå og batterilevetid er bra på begge to.

Service? Har ikke fått testet servicen fordi jeg har ikke hatt noe problemer.

Eneste jeg ikke helt liker med dell er at ekstrautstyr tidligere har vært svindyrt. Hvordan nivået på dette ligger nå aner jeg ikke.

Lenke til kommentar
Kan du ikke bare kjøpe en PC fra Dell da? Jeg har Dell-laptop jeg kjøpte for 6500 for 1,5 år siden og klarer alt det du beskrev ovenfor. Vil tro at maskinene du får for samme pris der i dag er ganske mye bedre enn min.

http://configure.euro.dell.com/dellstore/c...srsinspn_6400_4

fjern serviceavtalen og den ligger på like over 7000.

evt:

http://configure.euro.dell.com/dellstore/c...srsinspn_640m_3

samme opplegg med å fjerne serviceavtalen her også.

6554444[/snapback]

Jeg har bestemt meg for å prøve Dell. En av disse blir det. Jeg heller mot den øverste. Hva ville dere valgt?

Takker for all hjelp.

Lenke til kommentar

Det lønner seg alltid å ringe til Dell.. Sett opp en pc slik du har lyst på den. Så sjekk prisen. Skriv ned hva som er med da.. Og ring til de.. Hør med de hvilken pris de kan gi deg på den pcen med slik konfigurasjon eller om de kan slenge med ekstra batteri eller no.

Lenke til kommentar
Det lønner seg alltid å ringe til Dell.. Sett opp en pc slik du har lyst på den. Så sjekk prisen. Skriv ned hva som er med da.. Og ring til de.. Hør med de hvilken pris de kan gi deg på den pcen med slik konfigurasjon eller om de kan slenge med ekstra batteri eller no.

6566746[/snapback]

Ok, will do!

Lenke til kommentar

se mitt forrige innlegg om oppgraderinger du bør vurdere. for opengl programmering trenger du ikke bra grafikkkort, men hvis du faktisk planlegger å lage/spille litt mer krevende spill kan du vurdere å oppgradere skjermkort. batteri-levetid bør du også ha med i beregningen og dermed vurdere de 150 kronene det koster for større batteri.

Lenke til kommentar
Ja, jeg trenger den ikke til spilling, da jeg har den stasjonære til sånne ting. Så de på telefon kan lettere sette opp en maskin etter mine egne ønsker?

6566860[/snapback]

Nope. Men det er lettere å få litt avslag i prisen om du ringer Dell.. Selgerene på telefonen kan gi visse avslag eller legge ved visse typer deler. Derfor kan den lønne seg å ringe de.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...