Gå til innhold

Ser etter et hunde forum.

Fribbern

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Anbefaler ikke Canis.

Det flyter over av drittunger og gamle tanter. Det er uoversiktlig og det er en ufin tone der inne.

Du har og hundesonen dog er det mer oversiktlig, men inneholder samme folkene som på Canis. Det er nemmelig ikke noe miljø som hundemiljøet som inneholder så mye drittslenging, baksnakking og hundehat. Utrolig mange hundefolk som jobber for forbud av andres raser.

Jeg anbefaler deg at du oppsøker raseklubben din, som garantert har et forum. Skulle du rote deg inn på Canis eller hundesonen uten å ha "rett" rase og "rett" mening vil du ikke få noen posetiv opplevelse.

Jeg anbefaler deg videre at du kommer deg på hundekurs. Bor du i Oslo anbefales www.tl-kurs.no

Sist men ikke minst kan du lese:

"ikke skyt hunden" av Karen Pryor

"på talefot med hunden" av Turid Rugaas

Lykke til

Lenke til kommentar

6552305[/snapback]

Har vært med samboeren min på hundekurs med Turid Rugaas.. hehe..

Din Hund og Din Hund Fortsetter tror jeg også er gode bøker. Har ikke lest dem selv, men andre sier de er bra. :)

Endret av klilleng
Lenke til kommentar

6552305[/snapback]

Har vært med samboeren min på hundekurs med Turid Rugaas.. hehe..

Din Hund og Din Hund Fortsetter tror jeg også er gode bøker. Har ikke lest dem selv, men andre sier de er bra. :)

6552317[/snapback]

Din Hund og Din Hund fortsetter, bør du lese ETTER de to som Øyvind nevnte... Ikke Skyt Hunden og På talefot med hunden er geniale hundebøker som får deg til å tenke en ekstra gang om å oppdra eller forstå en hund.

Ellers vil jeg vel ikke gå helt til steget som Øyvind her å ikke anbefale hverken Canis eller Hundesonen, men ikke svelg alt du får høre der som god fisk. Du må tenke litt i tillegg, og hver obs på å få mye dritt om du har feil hund. :roll:

Men, da det er sagt. Jeg har værtr nybegynner på Canis selv, og har fått veldig mye god hjelp der inne. Men da jeg føler at jeg har lært en god del selv, så merker man jo at mye av det som blir sagt er mas fra folk som tror de kan alt, og ikke har lært at de faktisk kan ta feil innimellom også.

Men, for all del. Det er mye vettugt der inne også, bare bruk eget hode oppi det hele. ;)

Lenke til kommentar

Hei.

takk for mange svar. Har lest de jeg har kommet over av hundebøker, lest alle de nevnte over.

Men det er en bestemt situansjon jeg ville ha litt "veiledning på. Så da prøver jeg her inne.

OBS!! Veldig like hunde navn, kan skape forvirring :p

Jeg og min samboer har en hund sammen. Giha snart ett år (Golden retriver). On nå reiste mine foreldre på ferie, og jeg ble barnepasser for dems hund. Gaia, snart 3 år (Border Collie).

Begge er tisper.

Gaia bor veldig på landet, og er en dårlig sosialisert hund.

"Problemet" er når disse hundene er sammen, Gaia virker ikke som liker andre hunder, og vis jeg koser med Gaia, og min hund Giha kommer bort, så glefser gaia til min hund.

Det samme skjer ofte når dem leker. De kan leke veldig fint, men helt plutselig, glefser Gaia etter hunden min igjenn.

De klarer fint å være i samme rom sammen osv. Men de søker lite kontakt med hverandre.

Hadde håpet de skulle ha litt bedre kontakt med hverandre. Hva kan jeg gjøre med dette?

Håper på noen kloke hoder som kan hjelpe.

Mvh

Anders

Lenke til kommentar

Anbefaler absolutt hundesonen.no. Canis.no er det siden eg først ble medlem i men som eg når er minst aktiv på pga for mange fordomsfulle hundeeiere og dessuten sklir tråder altfor ofte til krangling og personangrep. Der er det også for mange "klikker" fundementalister som mener alt utenom klikker er dyremishandling.

Dyrenett er også bra men liker meg best på hundesonen når vi snakker om forum for hunder generelt og ikke ikke raseforum.

Lenke til kommentar

Jeg begynte på canis.no(bra forum), men fant etterhvert hundesonen.no og er veldig fornøyd.

Et veldig koselig og oversiktlig forum hvor du så godt som alltid får svar på det du lurer på(du må selv luke ut det som passer og ikke passer for deg).

;)

Endret av Kiter
Lenke til kommentar

Hunder har språk og hos noen er dette ikke velutviklet. Aner ikke noe om historien til dine foreldres hund, men hun er ikke akkurat språksterk hvis det er blod inne i bildet når hun glefser. Et glefs er en meget sterk: ligg unna beskjed.

For meg virker det som om de går sammen i samme rom, men at det dere opplever som slossing mellom de, kun er litt vel hardt språk.

BC er uansett en bikkje som er utrolig dårlig på hundespråk. Den stirrer ekstremt mye, noe som i hundeverden er aggresivitet.

Tror ikke du skal gjøre så mye fra eller til i deres uenigheter. Dog påpeker jeg at hundeslosskamp mellom to tisper kan være en kamp på liv og død.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...